THEPOWERGAME
Η Ryanair μείωσε τις προβλέψεις της για την αύξηση των επιβατών, επιρρίπτοντας την ευθύνη στις καθυστερήσεις παραλαβής νέων αεροσκαφών από τον αμερικανικό κατασκευαστικό κολοσσό Boeing και άφησε να εννοηθεί ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα μπορούσαν να αυξηθούν την επόμενη χρονιά.
Η ιρλανδική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει να μεταφέρει 206 εκατομμύρια επιβάτες κατά το έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026, από τα 210 εκατομμύρια που είχε προβλέψει προηγουμένως.
Η Boeing δυσκολεύεται να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής του δημοφιλέστερου αεροσκάφους της, 737 Max, έναν χρόνο μετά την έκρηξη ενός πάνελ στην πόρτα εν πτήση, που έφερε έντονη προσοχή στη διαδικασία ασφαλείας της. Ο Κέλι Όρτμπεργκ προσλήφθηκε για να επαναφέρει την εταιρεία σε καλή πορεία, μόνο για να αντιμετωπίσει απεργίες για τις αμοιβές στα εργοστάσια του Σιάτλ.
Ο Νιλ Σόραχαν, οικονομικός διευθυντής της Ryanair, δήλωσε ότι οι καθυστερήσεις της Boeing ήταν «ο μόνος παράγοντας πίσω από τη μείωση της κίνησης». «Η αποκατάσταση μετά την απεργία δεν ήταν τόσο γρήγορη όσο θα θέλαμε», πρόσθεσε. Ωστόσο, ο Σόραχαν δήλωσε ότι η διοίκηση της Boeing φαίνεται να κάνει καλύτερη δουλειά και ότι το ηθικό ήταν καλό στο εργοστάσιο κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Σιάτλ.
Τα κέρδη της Ryanair μετά την αφαίρεση φόρων μειώθηκαν κατά 12% στους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού έτους 2025, φτάνοντας τα €1,94 δισ.. Ο Σόραχαν είπε ότι αυτό οφειλόταν στην «ανάγκη να ενισχυθεί η ζήτηση των πελατών στην αρχή του έτους» με χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων. Ωστόσο, ο Σόραχαν ανέφερε ότι η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία θα είναι «περιορισμένη σε χωρητικότητα», γεγονός που θα οδηγήσει σε αυξητική πίεση στις τιμές.
«Έχουμε περάσει σε μια νέα φάση με τις τιμές. Σε μια αγορά με περιορισμένη χωρητικότητα, το ένστικτό μου λέει ότι οι τιμές θα αυξηθούν την επόμενη χρονιά», δήλωσε.
Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών από τη Boeing εμποδίζουν την Ryanair να εκμεταλλευτεί πλήρως την αυξανόμενη ζήτηση για αεροπορικές πτήσεις. Οι περισσότερες προβλέψεις για την παγκόσμια αεροπορική κυκλοφορία δείχνουν ότι οι πτήσεις θα αυξηθούν γρήγορα τα επόμενα χρόνια, με επακόλουθη αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, εφόσον δεν υπάρξουν καύσιμα μηδενικών εκπομπών, όπως το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο.
Διαβάστε επίσης
Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μια νέα εποχή ψηφιακής ”πολεμικής” διπλωματίας
Τουρισμός: Ο Νοέμβρης είναι ο νέος hot μήνας για την Ελλάδα
Απορρίμματα: Κλείνει ο κύκλος εξαγορών με την Ηλέκτωρ, ποιοι διεκδικούν τα έργα