THEPOWERGAME
H CoffeLab έχει και αυτή τη συμμετοχή της στη δυναμική παρουσία που δηλώνουν οι ελληνικές αλυσίδες καφέ εκτός συνόρων. Η αλυσίδα η οποία αριθμεί σήμερα 165 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Αίγυπτο, Βρετανία, Γερμανία και Βουλγαρία ετοιμάζεται για το επόμενο της βήμα.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια του την διάρκεια του Coffee Business Forum, ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της CoffeLab, Στέλιος Ρουμελιώτης, σύντομα η Σαουδική Αραβία θα είναι η έβδομη χώρα όπου θα έχει παρουσία η αλυσίδα με σήμα τον Argus, που πήρε το όνομα του από τον Άργο, τον σκύλο του Οδυσσέα.
H ιστορία της CoffeeLab, ξεκινάει από την Χαλκίδα το 2009, όπου το κατάστημα της ήταν ένα από τα πρώτα στην Ελλάδα, αν όχι το πρώτο, σύμφωνα με τον ιδρυτή της, όπου ο καφές αλέθονταν εκείνη την στιγμή εντός του καταστήματος. Τα επόμενα χρόνια πέρα από το κατάστημα η εταιρεία ασχολήθηκε με την πώληση καφέ στην αγορά του HORECA, δραστηριότητα την οποία εγκατέλειψε το 2015.
Από εκείνη την χρονιά επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων μέσω του συστήματος franchise λανσάροντας τον μονοποικιλιακό καφέ. «Ήμασταν η πρώτη εταιρεία και η πρώτη αλυσίδα η οποία ασχολήθηκε αποκλειστικά με τον μονοποικιλιακό καφέ, δίνοντας την δυνατότητα στους πελάτες μας να επιλέγουν μόνοι τους τον καφέ που τους αρέσει, αλλάζοντας την ρότα του καφέ στην Ελλάδα» σημείωσε ο κ. Ρουμελιώτης.
Η επιλογή αυτή δικαίωσε τον κ. Ρουμελιώτη ο οποίος είδε τα επόμενα χρόνια τους περισσότερους από τους ανταγωνιστές να ακολουθούν τα βήματα του μονοποικιλιακού. Το 2018 πήγε ένα βήμα πιο κάτω ενισχύοντας περαιτέρω τις σχέσεις με τους παραγωγούς καφέ ενώ το 2019 δημιούργησε τα CoffeLab Farms, έναν τύπος συμβολαιακής γεωργίας ώστε να συνεχιστεί η παραγωγική διαδικασία πρώτης ύλης.
Θετική πορεία στην πανδημία
Παρά τα προβλήματα που προέκυψαν από την πανδημία η CoffeeLab δείχνει να βγαίνει σχεδόν αλώβητη σύμφωνα με τον ιδρυτή της. «Το 2020 συνεχίσαμε την ανάπτυξη μας. Λόγω της πανδημίας αναγκαστήκαμε να κάνουμε κάποιες κινήσεις για να διατηρήσουμε το μερίδιο αγοράς μας. Ήμασταν τυχεροί καθώς λόγω του μοντέλου διατηρήσαμε το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου μας ανοικτό ανεβάζοντας τα μερίδια μας, όμως αυτό δεν με χαροποιεί καθώς ο κλάδος επλήγη σημαντικά».
Όπως αναφέρει στην έκθεση της η διοίκηση της CoffeeLab το πρώτο τρίμηνο του 2020 ο κύκλος εργασιών ήταν μικρότερος από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 ήτοι 35.837,46 ευρώ έναντι 890.195,83 το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2020 λόγω και της διάδοσης του Κορονοΐου η μείωση του κύκλου εργασιών είναι πιο αισθητή. Πιο συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών το Β τρίμηνο του 2020 είναι 19.970,01 ευρώ έναντι του αντίστοιχου διμήνου του 2019 885.975,22 ευρώ.
Στην έκθεση της για τον ισολογισμό του 2019, ο οποίος δημοσιεύθηκε στα τέλη του 2020 όποτε υπήρχε εικόνα για τα δύο πρώτα κύματα της πανδημίας σημειώνεται ότι η ρευστότητα της εταιρείας εκτιμάται σε ικανοποιητικά επίπεδα λόγω και της, πρόσφατης ανανέωσης και αύξησης των πιστωτικών ορίων δανεισμού της, της εντατικοποίησης των προσπαθειών μείωσης του πιστωτικού κινδύνου των πελατών, και της συνεχιζόμενης μέχρι σήμερα ροής πληρωμών από τους πελάτες της Εταιρείας. Η εταιρεία είχε λάβει έως και τον Οκτώβριο του 2020 επιστρεπτέα προκαταβολή ποσού 165.336,85 ευρώ λόγω της μείωσης του τζίρου που έχει υποστεί.
Το 2019, την τελευταία χρήση υπό συνθήκες κανονικότητας, που η CoffeLab δημοσίευσε οικονομικά μεγέθη οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 3,2 εκατ. ευρώ στα ίδια επίπεδα με το 2018. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι ως πωλήσεις υπολογίζονται τα δικαιώματα που λαμβάνει από τους franchisee και χονδρικές πωλήσεις προς αυτούς.