THEPOWERGAME
Πάνω από 70 σημεία πώλησης θα μετρά το δίκτυο franchise My market Local στο τέλος του 2025, σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης του ομίλου Metro, που λάνσαρε το concept το 2021 και έχει φτάσει να δέχεται μέχρι 150 αιτήσεις τον μήνα από δυνητικούς επενδυτές.
Λίγο πριν από το τέλος του 2024, την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, άνοιξε το 39ο κατάστημα My market Local, το οποίο βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Αυτό ήταν και το τελευταίο κατάστημα που προστέθηκε στο δίκτυο το 2024. Συνολικά, κατά την περσινή χρονιά άνοιξαν 25 καταστήματα γειτονιάς, επιτυγχάνοντας τον στόχο που είχε θέσει η διοίκηση του ομίλου στην αρχή της χρονιάς.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης εξελίσσεται σε γενικές γραμμές με βάση τους στόχους που έθεσε πριν από μια τριετία ο επικεφαλής του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο πιλοτικό κατάστημα άνοιξε στην Κυψέλη το 2021, ενώ από τα τέλη του 2022 άρχισε να χτίζεται δίκτυο με στόχο τοποθέτηση του σήματος σε κεντρικά σημεία του αστικού ιστού, με χώρους 120-200 τ.μ., που διαθέτουν 3.000 έως 4.500 κωδικούς προϊόντων και έχουν δυνατότητα να λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο και τις Κυριακές.
Η πρόταση και το κόστος επένδυσης
Όσον αφορά την επενδυτική πρόταση προς δυνητικούς franchisees, ο Γιώργος Πρωτόπαπας, προϊστάμενος τμήματος Franchise, σημειώνει στο powergame.gr ότι για κάθε νέο κατάστημα το μέσο κόστος επένδυσης αντιστοιχεί σε 90.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι το entry fee (δικαίωμα εισόδου ή εφάπαξ ποσό που πληρώνει ο franchisee στον franchisor με την υπογραφή της σύμβασης franchise για ένταξη στο δίκτυο) αντιστοιχεί σε 2.000 ευρώ, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν περαιτέρω πληροφορίες στο mymarket.gr/franchise.
Το πακέτο που προσφέρει η Metro χαρακτηρίζεται αρκετά ανταγωνιστικό συγκριτικά με τις προτάσεις άλλων αλυσίδων, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόπαπα, που αναφέρεται ειδικότερα στο γεγονός ότι η εταιρεία προσφέρει ένα νέο κατάστημα «με το κλειδί στο χέρι» σε κάθε νέο franchisee κι επιπλέον προσφέρει τα εξής σημαντικά στοιχεία:
- Πολύ υψηλό μεικτό κέρδος για τους franchisees.
- Πολυπληθή ομάδα υποστήριξης σε λειτουργία και business consulting.
- Διαρκή στήριξη σε τεχνικές marketing από στελέχη της εταιρείας με στόχο την αύξηση των πωλήσεων.
Η ελκυστικότητα της πρότασης αποτυπώνεται στον ρυθμό με τον οποίο φτάνουν τα αιτήματα στα γραφεία της εταιρείας. Πριν από έναν χρόνο περίπου, σύμφωνα με στοιχεία που είχε παρουσιάσει η διοίκηση κατά την ετήσια εκδήλωση ενημέρωσης, έφταναν κατά μέσο όρο τα 100 ανά μήνα. «Το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι αρκετά μεγάλο και αυτό μας χαροποιεί, καθώς δείχνει ότι οι παροχές μας είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές. Όσον αφορά τα αιτήματα, αυτά παραμένουν στα ίδια επίπεδα. Ωστόσο, σε περιόδους προωθητικών ενεργειών τα αιτήματα ξεπερνούν τα 150 τον μήνα», σημειώνει ο κ. Πρωτόπαπας.
Εν τω μεταξύ, η αλυσίδα My Market Local αξιοποιεί και συνέργειες μέσω συμπράξεων που αναπτύσσει, όπως πρόσφατα με την αλυσίδα καφέ IL Toto. O κ. Πρωτόπαπας σημειώνει ότι οι συνέργειες γίνονται πάντα στο πλαίσιο βελτιστοποίησης και ανάπτυξης των franchisees. «Αν και βρισκόμαστε ακόμα σε αρχικό στάδιο στη συνεργασία με την il Toto -ξεκίνησε το καλοκαίρι-, το concept με τον καφέ συνδυαστικά με τις καθημερινές αγορές δείχνει να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση», προσθέτει.
Επέκταση στα νησιά το 2025
Σημειώνεται ότι όταν ο όμιλος Metro αποφάσισε τη στρατηγική κίνηση επέκτασης του δικτύου My Market αξιοποιώντας τις δυνατότητες του μοντέλου franchise, ανακοίνωσε επενδυτικό πλάνο 10ετίας, με στόχο 280 σημεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ για το πρώτο διάστημα το πλάνο ανάπτυξης επικεντρώθηκε στην Αττική. Σήμερα λειτουργούν 39 καταστήματα και για το 2025 έχει τεθεί στόχος για το άνοιγμα άλλων 30 με 35 νέων καταστημάτων My market Local. Παράλληλα, ο όμιλος προσανατολίζεται σε πιλοτικό άνοιγμα καταστημάτων και σε επιλεγμένες περιοχές της Νησιωτικής Ελλάδας.
Η ομάδα της Metro που διαχειρίζεται την ανάπτυξη του δικτύου franchise, εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, όπου αυτή τη στιγμή είναι οι περιοχές εστίασης, στοχεύει να δώσει βάρος στη Νησιωτική και τη Βόρεια Ελλάδα, αξιοποιώντας και τη δυναμική του Κέντρου Διανομής του ομίλου στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης.
Το αποτύπωμα και τα οικονομικά μεγέθη
Όσον αφορά τη συνεισφορά της νέας δραστηριότητας στις οικονομικές επιδόσεις της Μetro, είναι ακόμη περιορισμένη. Όπως σημειώνει ο κ. Πρωτόπαπας: «Oυσιαστικά το πλάνο της επέκτασής μας μέσω καταστημάτων γειτονιάς μετράει μόλις δύο χρόνια, στα οποία τα 25 My market Local εγκαινιάστηκαν φέτος, οπότε ακόμα είναι πολύ νωρίς χρονικά για να έχουμε μία εκτίμηση της συνεισφοράς τους. Υπάρχει, όμως, η δυναμική που θέλουμε και σταδιακά, στα επόμενα χρόνια, αναμένεται να αποτελεί έναν σημαντικό πυλώνα της εταιρείας».
Σημειώνεται ότι ο όμιλος Metro είχε προβλέψει πωλήσεις 1,65 δισ. ευρώ για το 2024, με βελτιωμένη κερδοφορία. Επίσης, το 2024 προώθησε επενδύσεις περί τα 64 εκατ. ευρώ, μέρος συνολικών επενδύσεων 280 εκατ. ευρώ με ορίζοντα τριετίας. Είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος παίκτης στην οργανωμένη αγορά του λιανεμπορίου -μετά τον Σκλαβενίτη, τη Lidl και τον ΑΒ-, επιταχύνοντας το επενδυτικό του πλάνο, προκειμένου να ενισχύσει το αποτύπωμά του στην επικράτεια και το μερίδιό του στην αγορά.
Το δίκτυο λιανικής του ομίλου My market είναι μία αλυσίδα super market με 227 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, με παρουσία στην αγορά από το 1976. Από το 2021 ενισχύουν το αποτύπωμά τους στην αγορά με τα καταστήματα της γειτονιάς, My market Local.
Διαβάστε επίσης
Ξεπέρασαν τις 600.000 οι αποποιήσεις κληρονομιών σε μία 10ετία
Χρηματιστήριο: Τρέχουν να προλάβουν το υπουργικό για το νομοσχέδιο
Ποια εταιρεία προσφέρει αντλίες θερμότητας χωρίς αρχικό κόστος