THEPOWERGAME
Ο Αθανάσιος Κουκουτάρης, σίγουρα δεν φανταζόταν στα μέσα της δεκαετίας του ’50, ότι επτά δεκαετίες αργότερα οι πίτες που έφτιαχνε η μητέρα του και ο ίδιος, τις οποίες πουλούσε στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης, θα βρίσκονταν στο ψυγείο κάθε ελληνικού νοικοκυριού και θα τις γεύονταν και καταναλωτές από 35 χώρες.
Ο έφηβος Θανάσης Κουκουτάρης, που από πολύ μικρή ηλικία έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά, ξεκίνησε να φτιάχνει πίτες για βιοπορισμό. Ξεκίνησε να πουλά τις πίτες κιχί, που έφτιαχνε η μητέρα, του.
Εγχείρημα πολύ δύσκολο. Σκεφτείτε το λίγο βρισκόμαστε στη δεκαετία του ’50, στην επαρχία, τα χρήματα ήταν λίγα, πιο λίγα από τώρα και το σημαντικότερο, όλοι στα σπίτια τους έφτιαχναν τις παραδοσιακές πίτες.
Κι όμως. Ο Αθανάσιος Κουκουτάρης κατάφερε το ακατόρθωτο. Να φτιάξει ένα προϊόν που ξεπούλαγε και γι αυτό «αναγκάστηκε» να φτιάξει το πρώτο εργαστήριο -η κουζίνα του σπιτιού δεν αρκούσε- και το 1965 να αποκτήσει αυτοκίνητο και να ξεκινήσει τη διανομή και στους γύρω νομούς από την Κοζάνη. Η Α. Κουκουτάρης Ο.Ε. ιδρύθηκε την ίδια χρονιά.
Λίγα χρόνια μετά, το 1977, εξαπλώνεται στην Κεντρική Μακεδονία και στη Θεσσαλία, και το 1980 η πρώτη επώνυμη πίτα είναι πλέον γεγονός. Οι πίτες με το χωριάτικο φύλλο αρχίζουν να γίνονται ανάρπαστες και σχεδόν απαραίτητες για κάθε σπίτι και κάθε κουζίνα.
Χρονιά ορόσημο για την εταιρεία αποτελεί το 1985 καθώς οι 2 ομόρρυθμες εταιρείες Αθ. Κουκουτάρης Ο.Ε. και Αικατερίνη Κουκουτάρη Ο.Ε. συγχωνεύονται, και δημιουργείται η Α.Ε. όπως την γνωρίζουμε σήμερα.
Σε επενδυτικό επίπεδο, χρονιά ορόσημο για την περαιτέρω παραγωγική επέκταση της εταιρείας από την Κοζάνη, αποτελεί το 1996 οπότε δημιουργούνται νέες εγκαταστάσεις στην Κοζάνη, καλύπτοντας αρχικά 4.500 τ.μ.. Σήμερα, οι εγκαταστάσεις της έχουν υπερτριπλασιαστεί.
Σε προϊοντικό επίπεδο η «επανάσταση» ήρθε το 2005 όταν η alfa συσκευάζει το προϊόν της σε χάρτινο ταψάκι, για απευθείας ψήσιμο στο φούρνο.
Σήμερα, 70 χρόνια από εκείνη την πρώτη ημέρα που ο Αθανάσιος Κουκουτάρης ξεκινούσε να πουλά τις πίτες της μαμάς του, πραγματοποίησε μια ακόμη επένδυση. Η τελευταία επένδυση είναι επιλέξιμου κόστους άνω των 2,940 εκατ. ευρώ. Και τα λεφτά που έβαλε η εταιρεία ήταν 1,9 εκατ. ευρώ.
Και το προσωπικό που θα απασχολήσει η βιομηχανία από την Κοζάνη, που έχει θυγατρικές σε διάφορες χώρες, μεταξύ αυτών και στις ΗΠΑ, στη νέα επένδυση είναι 200 άτομα.
Το ποσοστό των πτυχιούχων (Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ) στις υφιστάμενες θέσεις εργασίας είναι 9,19%, που αντιστοιχεί σε 18,39 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (Ε.Μ.Ε.).
Τo 2019 οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 17,4% σε σχέση με το 2018, ενώ τα καθαρά κέρδη προ φόρων παρουσίασαν αύξηση 35,5%.
Παράλληλα, σημαντική ήταν και η αύξηση μεριδίων στις βασικές αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία, αγγίζοντας το 13,4%. Ως προς την αύξηση μεριδίων, σημαντικό ρόλο παίζει η επίσης σταθερή διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της, με τη δημιουργία, το 2019, περισσότερων από 55 νέων προϊόντων.
Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει δυναμική είσοδο στην κατηγορία των γλυκών, με κωδικούς που περιλαμβάνουν και αγαπημένες, παραδοσιακές συνταγές.
Επίσης, σημειώθηκε αύξηση ύψους 6,4% στα σημεία διανομής των προϊόντων, συνολικά και για το food service και για τη λιανική.
Στους τομείς των επενδύσεων και των εξαγωγών που είναι νευραλγικοί για την ευρωστία της εταιρείας, μέσα στο 2019, η εταιρεία όπως έχει πει ο πρόεδρός της Διονύσης Κουκουτάρης, πέτυχε διπλό στόχο: αφενός υλοποίησε επενδύσεις 2.578.000 ευρώ, στο πλαίσιο μιας συνολικής επένδυσης 6.250.000 ευρώ, η οποία έχει υλοποιηθεί ήδη σε ποσοστό 90%.
Αφετέρου, οι εξαγωγές, που αποτελούν έναν πολύ σημαντικό πυλώνα των δραστηριοτήτων της και αφορούν σε περισσότερες από 35 χώρες σε όλο τον κόσμο, ακολούθησαν και αυτές ανοδική πορεία, παρουσιάζοντας αύξηση 39% σε σχέση με το 2018.