THEPOWERGAME
Αύξηση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας πάνω από τους αναβαθμισμένους στόχους της διοίκησης του Θανάση Κυριαζή αναμένει για το 2024 η Miele Hellas, που κατέγραφε διψήφια ανάπτυξη ήδη από το εννεάμηνο του περασμένου έτους. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η ανάπτυξη το 2024 ήταν διψήφια έναντι του 2023, τόσο στις οικιακές, όσο και στις επαγγελματικές συσκευές και υπηρεσίες, σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, σε όλα τα κανάλια διανομής και στις αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Σημειώνεται ότι δραστηριοποιείται με δύο υποκαταστήματα στην Ελλάδα, σε Θεσσαλονίκη (από τον Ιούλιο του 2018) και Βούλα Αττικής (από τον Ιούλιο 2023), και μ’ ένα υποκατάστημα στη Λευκωσία της Κύπρου. Είναι σημαντικό ότι οι καλές επιδόσεις καταγράφονται σ’ ένα περιβάλλον προκλήσεων, λόγω πληθωρισμού, γεωπολιτικών εντάσεων, διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και ενεργειακής κρίσης.
Το πρόστιμο στη Miele για κάθετη σύμπραξη
Ωστόσο, η εταιρεία υπέπεσε σε παράπτωμα, καθώς τον Ιούνιο του 2024, κατόπιν ελέγχων, η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπίστωσε ότι η Miele είχε ευθύνη για πρακτικές καθορισμού των τιμών μεταπώλησης στις αγορές εισαγωγής, χονδρικής και λιανικής εμπορίας μεγάλων/λευκών ηλεκτρικών συσκευών (η παράβαση διήρκεσε στο διάστημα από τις 17.7.2021 έως τις 24.6.2022). Με τις τιμές αυτές συμμορφώθηκαν σε σημαντικό βαθμό τα συνεργαζόμενα καταστήματα λιανικής πώλησης και δεδομένου ότι η συγκεκριμένη κάθετη σύμπραξη αποτελεί εξ αντικειμένου περιορισμό του ανταγωνισμού, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε στην εταιρεία πρόστιμο, το οποίο εν τέλει μειώθηκε κατόπιν διευθέτησης της διαφοράς.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το πρόστιμο των 46.160 ευρώ για μικρής εμβέλειας παραλείψεις έγινε αποδεκτό και θα ενσωματωθεί στις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2024.
Η διψήφια ανάπτυξη
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η Miele Hellas έκλεισε με κύκλο εργασιών 36 εκατ. ευρώ από 32,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, έχοντας προσθέσει 3,2 εκατ. ευρώ τζίρου (+9,7%). Η δραστηριότητα της εταιρείας στην Κύπρο εισέφερε περίπου 6,5 εκατ. ευρώ, με αύξηση 4,3%.
Σε συνδυασμό με τις επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, διαφήμιση και αύξηση της αποτελεσματικότητας του οργανισμού, η Miele Hellas πέτυχε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 752,5 χιλ. ευρώ (2,1% των πωλήσεων), έναντι 688,1 χιλ. ευρώ (1,8% των πωλήσεων) στην προηγούμενη χρήση. Η εταιρεία εμφάνισε αρνητικό αποτέλεσμα προ φόρων, ήτοι ζημίες 493,8 χιλ. ευρώ, επιβαρυμένο κατά 1,18 εκατ. ευρώ από τα αποτελέσματα φορολογικού ελέγχου για παρελθούσες χρήσεις (2017-2021), έναντι κερδών 6,3 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημίες 0,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 4,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Σημειώνεται ότι στα αποτελέσματα περιλαμβάνονται αποσβέσεις για πάγια 401,9 χιλ. ευρώ (από 562,6 χιλ. ευρώ έναν χρόνο πριν). Επίσης, στα κέρδη της προηγούμενης χρήσης περιλαμβάνονται και κέρδη 5,7 εκατ. ευρώ από την πώληση του ιδιόκτητου κτιρίου και οικοπέδου της εταιρείας στη Λεωφόρο Μεσογείων 257, στο Νέο Ψυχικό, το οποίο έχει περάσει στη Lidl Ελλάς.
Όσον αφορά το μέρισμα, η εταιρεία ενέκρινε ομόφωνα την καταβολή προσωρινής απόληψης έναντι κερδών στη μοναδική εταίρο, ποσού 5 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η Miele Hellas αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ομίλου της Miele & Cie KG, η έδρα του οποίου είναι στο Gütersloh της Γερμανίας.
Το νέο μοντέλο καταστημάτων
Η ελληνική θυγατρική, που δραστηριοποιείται ενεργά στον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών, συνεχίζει να επενδύει στους στρατηγικούς της πυλώνες, ήτοι στην ενίσχυση του brand, στην εστίαση στην εμπειρία του καταναλωτή, στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην ανάπτυξη των ανθρώπων της. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της, η Miele Hellas δίνει έμφαση στο δίκτυο των Miele Experience Centers σε Αθήνα, Βούλα και Θεσσαλονίκη. Τον Ιούλιο του 2023 άνοιξε το 2ο ιδιόκτητο κατάστημά της στην Αττική και 4ο συνολικά. Η επένδυση εντάσσεται στον σχεδιασμό για υπερτριπλασιασμό του κύκλου εργασιών μέχρι το 2030 μέσω της παροχής μοναδικών εμπειριών σε περισσότερους καταναλωτές, όπως σημειώνει στην έκθεση που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις ο Αθανάσιος Κυριαζής, ως διαχειριστής. Στόχος είναι μέσω των monobrand καταστημάτων να αναδεικνύεται η υψηλή ποιότητα και το design των συσκευών Miele, σε συνεργασία με τον στρατηγικό της συνεργάτη, Gruppo Cucine. Υπενθυμίζεται ότι εδώ και δύο χρόνια λειτουργεί και το Athens Flagship Miele Experience Center και τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μαρούσι.
Διαβάστε επίσης
Ακίνητα: Πού θα κινηθούν οι τιμές το 2025
Μετά τους “έξυπνους” μετρητές ρεύματος, έρχονται τα “έξυπνα” υδρόμετρα