THEPOWERGAME
Η Alibaba Group Holding Ltd συμφώνησε να συγχωνεύσει τις δραστηριότητές της στη Νότια Κορέα με την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της E-Mart Inc. για να ανταγωνιστεί καλύτερα στον ταχέως εξελισσόμενο τομέα της διαδικτυακής λιανικής της χώρας, αναφέρει αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg.
Η AliExpress International και η Gmarket δημιουργούν μια κοινοπραξία 50-50, σύμφωνα με χρηματιστηριακή κατάθεση της E-Mart. Οι εταιρείες σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν περαιτέρω επενδύσεις στην κοινοπραξία, η οποία θα κατέχει το 100% της Gmarket.
Η νέα οντότητα θα μπορούσε να αποτιμηθεί σε περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσαν στο πρακτορείο άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα, ζητώντας να μην κατονομαστούν συζητώντας εμπιστευτικές πληροφορίες.
Οι μετοχές της E-Mart σημείωσαν άνοδο 5,5% στη Σεούλ, δίνοντας στην εταιρεία χρηματιστηριακή αξία 1,4 δισ. δολάρια. Η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ μετοχή της Alibaba έχει κερδίσει περίπου 11% φέτος, αποτιμώντας την εταιρεία σε περισσότερα από 200 δισ. δολάρια.
Η συμφωνία θα βοηθήσει τις εταιρείες να αντιμετωπίσουν τους τοπικούς ανταγωνιστές, όπως η Naver Corp. και η Coupang Inc. Αυτόν τον μήνα, η καταναλωτική εμπιστοσύνη της Νότιας Κορέας υποχώρησε περισσότερο από το ξέσπασμα του Covid-19, χτυπημένη από την πολιτική αναταραχή που προκλήθηκε από την κήρυξη στρατιωτικού νόμου από τον πρόεδρο Γιουν Σουκ Γιολ και την παραπομπή του σε δίκη.
Η Alibaba επιδιώκει να επεκτείνει το διεθνές της αποτύπωμα για να αντισταθμίσει την πιο αργή ανάπτυξη στον πυρήνα της κινεζικής επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι εγχώριες δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου της πρωτοπόρου του διαδικτύου ανέφεραν αναιμική ανάπτυξη το τρίμηνο του Σεπτεμβρίου, συμπαρασύροντας τα οικονομικά αποτελέσματα που επωφελήθηκαν από την πρόοδο στο τμήμα cloud και τις διεθνείς δραστηριότητές της, οι οποίες περιλαμβάνουν τη Lazada και την AliExpress που μοιάζει με την Temu.
Κάποτε κυρίαρχος παίκτης στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, η Alibaba αγωνίζεται να αναπτυχθεί εν μέσω ανταγωνισμού από ανερχόμενους αντιπάλους όπως η PDD Holdings Inc. και η ByteDance Ltd. Αυτό ανάγκασε μια σκληρή στροφή υπό την ηγεσία του συνιδρυτή Eddie Wu, ο οποίος ανέλαβε το ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, προς την κατεύθυνση της ενοποίησης των βασικών της επιχειρήσεων και της εστίασης των επενδύσεων στους πιο υποσχόμενους τομείς ανάπτυξης.
Η Alibaba ενοποιεί τώρα τις εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, υπό την ηγεσία του Jiang Fan, και πωλεί σταθερά συμμετοχές που δεν θεωρεί απαραίτητες.
Η Alibaba συμφώνησε την περασμένη εβδομάδα να πουλήσει την επιχείρηση πολυκαταστημάτων Intime στην Youngor Fashion Co. για περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια, σε μια κίνηση για να ξεφορτωθεί μη βασικά περιουσιακά στοιχεία. Η συμφωνία θα δει τον κινεζικό γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου να καταγράφει ζημία 9,3 δισ. γιουάν (1,3 δισ. δολάρια) από την αρχική του επένδυση στην Intime.
Η E-Mart έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο ηλεκτρονικό εμπόριο τόσο οργανικά όσο και μέσω εξαγορών. Το 2021, απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο στη νοτιοκορεατική διαδικτυακή αγορά της eBay Inc. έναντι περίπου 3 δισ. δολαρίων, διευρύνοντας την πελατειακή της βάση σε κατηγορίες όπως τα είδη παντοπωλείου και τα γενικά εμπορεύματα.
Διαβάστε επίσης
Ανοίγει το παιχνίδι του δανεισμού εκτός τραπεζικού συστήματος
Τα τρία καμπανάκια για την παγκόσμια οικονομία το 2025
EY: Δέκα προκλήσεις και ευκαιρίες για τις εταιρείες εξόρυξης και μετάλλων το 2025