Γ.Δ.
1449.75 -0,19%
ACAG
-1,20%
5.77
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+1,43%
9.24
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+1,92%
7.97
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+0,32%
12.6
TITC
+1,14%
40.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,67%
1.504
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.595
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,16%
1.577
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,30%
10.1
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,90%
0.664
ΑΤΤΙΚΑ
+2,74%
2.25
ΒΙΟ
+1,33%
5.34
ΒΙΟΚΑ
+1,61%
1.895
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+0,72%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
-0,43%
7.966
ΔΑΙΟΣ
-1,12%
3.54
ΔΕΗ
+2,16%
11.85
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,85%
1.74
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+3,89%
1.818
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+4,13%
2.27
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
1.964
ΕΛΠΕ
-1,10%
7.22
ΕΛΣΤΡ
-1,44%
2.05
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-2,63%
7.634
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-1,64%
2.213
ΕΧΑΕ
+0,78%
4.505
ΙΑΤΡ
+1,67%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.335
ΙΛΥΔΑ
+0,76%
1.99
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.825
ΙΝΛΙΦ
-1,47%
4.68
ΙΝΛΟΤ
+1,20%
1.01
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,57%
2.905
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-9,01%
2.02
ΚΛΜ
-2,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
-2,10%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+1,19%
5.93
ΚΡΙ
-0,65%
15.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+2,04%
0.752
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.14
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,70%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,35%
2.845
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,75%
20.2
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,30%
33.3
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-4,14%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
+0,50%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,64%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,74%
14.74
ΟΤΟΕΛ
-0,58%
10.3
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,18%
3.845
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+1,70%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,51%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,12%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
19.98
ΤΖΚΑ
+0,34%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Volkswagen: Συμφωνία με τα συνδικάτα για περικοπή 35.000 θέσεων

Ύστερα από μαραθώνιες συνεδριάσεις και πρωτοφανείς στη Γερμανία απεργιακές κινητοποιήσεις, η Volkswagen και τα γερμανικά συνδικάτα ήρθαν σε συμφωνία.

Σύμφωνα με τη συμφωνία που ανακοινώθηκε στις 20 Δεκεμβρίου, η VW θα διατηρήσει λειτουργικά τα 10 γερμανικά εργοστάσια της μάρκας και θα επαναφέρει τις συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας μέχρι το 2030. Περίπου 35.000 θέσεις εργασίας θα περικοπούν στη Γερμανία έως το 2030 και η παραγωγή των εργοστασίων θα μειωθεί κατά 700.000 οχήματα.

Η VW επιδιώκει να μειώσει το κόστος καθώς η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται, αναφέρει το Reuters.

Οι υπεύθυνοι των συνδικάτων χαιρέτησαν τη συμφωνία ως «χριστουγεννιάτικο θαύμα» μετά από 70 ώρες εξαντλητικών διαπραγματεύσεων, τις μεγαλύτερες στην 87χρονη ιστορία της εταιρείας. Δεν θα υπάρξει άμεσο κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις και η VW υποχώρησε από το αίτημα της να καθιερώσει περικοπές μισθών 10%.

Η συμφωνία που αποφεύγει τις δαπανηρές απεργίες μπορεί επίσης να προσφέρει ανακούφιση στους επενδυτές μετά από μήνες διαπραγματεύσεων. Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο 2,4% στις εκτεταμένες συναλλαγές μετά τη συμφωνία. Φέτος η μετοχή της VW έχει χάσει το 23% της αρχικής της αξίας.

Η Volkswagen βρίσκεται σε συνομιλίες με εκπροσώπους των συνδικάτων από τον Σεπτέμβριο για μέτρα που έκρινε απαραίτητα για να ανταγωνιστεί τους φθηνότερους Κινέζους αντιπάλους και να χειριστεί την ελλιπή ζήτηση στην Ευρώπη και την πιο αργή από το αναμενόμενο υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Περίπου 100.000 εργαζόμενοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει δύο ξεχωριστές απεργίες τον περασμένο μήνα, τις μεγαλύτερες στην ιστορία της Volkswagen, διαμαρτυρόμενοι ενάντια στα σχέδια μείωσης του κόστους.

«Με τη δέσμη μέτρων που έχει συμφωνηθεί, η εταιρεία έχει χαράξει μια αποφασιστική πορεία για το μέλλον της όσον αφορά το κόστος, τις ικανότητες και τις δομές», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume. «Είμαστε τώρα ξανά σε θέση να διαμορφώσουμε με επιτυχία τη μοίρα μας».

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι η συμφωνία θα επιτρέψει εξοικονόμηση 15 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα και πως με την αυτή την συμφωνία δεν υπάρχει καμία σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη της και στα οικονομικά της στοιχεία το 2024. Αν και δεν θα υπάρξει άμεσο κλείσιμο των εργοστασίων, η VW ανακοίνωσε ότι εξετάζει διάφορες επιλογές για το εργοστάσιό της στη Δρέσδη και την επαναχρησιμοποίηση του εργοστασίου στο Osnabrueck, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης για αγοραστή του του εργοστασίου στο Osnabrueck. Μέρος της παραγωγής θα μεταφερθεί στο Μεξικό.

Η παραγωγή οχημάτων θα κλείσει στο εργοστάσιο της Δρέσδης μέχρι το τέλος του 2025. Το προσωπικό της VW δεν θα λάβει αυξήσεις βάσει συλλογικής σύμβασης μισθών τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ ορισμένα μπόνους θα καταργηθούν ή θα μειωθούν.

Η παραγωγή στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg, το μεγαλύτερο εργοστάσιό της, θα μειωθεί σε δύο γραμμές συναρμολόγησης από τέσσερις.

«Κανένα εργοτάξιο δεν θα κλείσει, κανείς δεν θα απολυθεί για λειτουργικούς λόγους και η συμφωνία μισθών της εταιρείας μας θα εξασφαλιστεί μακροπρόθεσμα», δήλωσε η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo.

Ο πέμπτος γύρος διαπραγματεύσεων είχε ξεκινήσει από τη Δευτέρα και συνεχίστηκε μέχρι αργά τη νύχτα την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου στο Ανόβερο, με τους διαπραγματευτές να κάνουν μόνο μικρά διαλείμματα για ύπνο και ελαφρά γεύματα.

Οι 35.000 μελλοντικές περικοπές θέσεων εργασίας θα αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της VW και θα έρχονται παράλληλα με τη μείωση του δικτύου των γερμανικών εργοστασίων της εταιρείας κατά περισσότερα από 700.000 οχήματα.

Ωστόσο, ο επικεφαλής διαπραγματευτής της IG Metall, Thorsten Groeger, δήλωσε ότι οι περικοπές, οι οποίες δεν θα συνεπάγονταν υποχρεωτικές απολύσεις, ήταν μέρος μιας λύσης για την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και θα γίνονταν με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο.

Ο Matthias Schmidt, αναλυτής ευρωπαϊκών αγορών αυτοκινήτων, δήλωσε: «Οι περικοπές 35.000 θέσεων εργασίας σε μια δημογραφική καμπύλη έως το 2030 είναι πιθανό να μην είναι αρκετές για την αντιμετώπιση της τρέχουσας στασιμότητας που βλέπουμε στην ευρωπαϊκή αγορά».

Και πρόσθεσε: «Θα έλεγα ότι τα συνδικάτα μπορούν να πάρουν περισσότερα από αυτό από τη VW, αλλά ρεαλιστικά λόγω της περίπλοκης δομής της εταιρείας αυτό ήταν ίσως το καλύτερο που θα μπορούσαν ρεαλιστικά να ελπίζουν».

Η κρίση έπληξε τη VW σε μια περίοδο αβεβαιότητας και πολιτικής αναταραχής στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, καθώς και ευρύτερης αναταραχής μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης.

Το ζήτημα του πώς να διορθωθεί η υποτονική ανάπτυξη της Γερμανίας έχει μπει στο επίκεντρο ως θέμα προεκλογικής εκστρατείας ενόψει των πρόωρων εκλογών τον Φεβρουάριο, ενώ ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, που υστερεί στις δημοσκοπήσεις, προέτρεψε τη VW να κρατήσει όλα τα εργοστάσιά της ανοιχτά.

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, το βράδυ της Παρασκευής καλωσόρισε την συμφωνία ως «μια καλή, κοινωνικά αποδεκτή λύση», προσθέτοντας σε δήλωση: «Παρά όλες τις δυσκολίες, διασφαλίζει ότι η Volkswagen και οι εργαζόμενοί της μπορούν να προσβλέπουν σε ένα καλό μέλλον».

Ο Alexander Krueger, επικεφαλής οικονομολόγος της Hauck Aufhaeuser Lampe Privatbank, είπε ότι «με την πρώτη ματιά φαίνεται ένας συμβιβασμός με τον οποίο μπορούν να ζήσουν και οι δυο πλευρές».

«’Αλλες εταιρείες επιδιώκουν επίσης σχέδια περικοπής θέσεων εργασίας και η VW φαίνεται να είναι μόνο η αρχή», είπε. «Η πίεση του ανταγωνισμού στις τιμές πιθανότατα θα απαιτήσει περαιτέρω προσαρμογές σε μεταγενέστερη ημερομηνία».

Πρώην ηγέτες της Volkswagen, συμπεριλαμβανομένων των Herbert Diess και Bernd Pischetsrieder, απέτυχαν στις προσπάθειές τους να κάνουν εκτεταμένες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Wolfsburg καθώς τα συνδικάτα παρέμεναν σταθερά στη θέση τους.

Η απειλή απεργιών της IG Metall ήταν ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί. Η UBS εκτιμά ότι κάθε μέρα απεργίας στη Γερμανία μπορεί να κόστισε στη VW έως και 100 εκατομμύρια ευρώ έσοδα και περίπου 20 εκατομμύρια λειτουργικά κέρδη, με βάση 2.000-3.000 λιγότερα οχήματα που παράγονται την ημέρα.

Διαβάστε επίσης                                            

Logistics: Oι νέες επενδύσεις και η πορεία των μεγάλων έργων

Σπίτι μου ΙΙ: Τα 26 μυστικά που ξεκλειδώνουν την αγορά κατοικίας

ΔΑΠΕΕΠ: Final Four για τις θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!