THEPOWERGAME
Ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας της Ιταλίας, Ferrovie dello Stato SpA, πρόκειται να αναζητήσει οικονομική στήριξη για τη νέα διεθνή μονάδα της, η οποία θα συγκεντρώσει θυγατρικές από χώρες όπως η Ελλάδα, η Γερμανία, οι Κάτω Χώρες, η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Bloomberg, η Ferrovie είναι ανοικτή σε ξένους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων, καθώς ο διευθύνων σύμβουλός της, Στέφανο Ντοναρούμα, αναζητεί κεφάλαια για θυγατρικές εταιρείες, προκειμένου να τροφοδοτήσει τα σχέδια ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του. Η Ferrovie αναζητεί επενδυτές «σε μια σειρά τομέων, από την ενέργεια μέχρι τη νέα διεθνή μας μονάδα», δήλωσε σε συνέντευξή του στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Ρώμη. Ανέλυσε, επίσης, λεπτομερώς τη στρατηγική του για τις τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες και τις σχέσεις με τους παρόχους υπηρεσιών.
Ένας τομέας στον οποίο η Ferrovie θα αναζητήσει οικονομική στήριξη είναι η νέα διεθνής μονάδα της, η οποία θα συγκεντρώσει θυγατρικές από χώρες όπως η Ελλάδα, η Γερμανία, οι Κάτω Χώρες, η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος. «Πιθανοί εταίροι μπορεί να περιλαμβάνουν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, τα οποία θα μπορούσαν επίσης να επενδύσουν σε μεμονωμένες ξένες μονάδες», είπε.
Ο Στέφανο Ντοναρούμα ανέλαβε την ηγετική θέση τον Ιούνιο και παρουσίασε νωρίτερα αυτό το μήνα ένα στρατηγικό σχέδιο που περιλαμβάνει μια νέα οντότητα για το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων του ομίλου, η οποία θα είναι ανοικτή σε επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των ιταλικών ταμείων υποδομών.
Αλλά η Ferrovie διαχειρίζεται επίσης μια σειρά υπηρεσιών εκτός από τους σιδηροδρόμους και ο Στέφανο Ντοναρούμα θέλει να εξορθολογήσει αυτές τις δραστηριότητες και να τις ανοίξει σε επενδυτές πέραν των ιταλικών κεφαλαίων. Αυτή είναι μια νέα προσέγγιση για μια εταιρεία που ανήκει κατά 100% στο Υπουργείο Οικονομικών της Ιταλίας, και θα μπορούσε να δημιουργήσει εργασιακές εντάσεις εάν οι επενδυτές περιλαμβάνουν ομάδες ιδιωτικών κεφαλαίων, οι οποίες είναι γνωστές για την περικοπή του κόστους.
Η εταιρεία σχεδιάζει τώρα να δημιουργήσει μια θυγατρική εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, «πιθανότατα τις πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου», δήλωσε ο Στέφανο Ντοναρούμα.
Η μονάδα αυτή θα συμβάλει στην παραγωγή ενέργειας για την εταιρεία σιδηροδρόμων και η Ferrovie «αναζητά βιομηχανικούς εταίρους και/ή ιδιωτική χρηματοδότηση για επενδύσεις ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ (1,04 δισ. δολάρια)» τα επόμενα τέσσερα έως πέντε χρόνια, είπε.
Η Ferrovie σχεδιάζει, επίσης, μια θυγατρική εταιρεία τηλεπικοινωνιών για υπηρεσίες όπως το wifi επί του πλοίου, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, αναφέροντας την ανάγκη για υποδομές όπως κεραίες και οπτικές ίνες. Η εταιρεία επιδιώκει να προσελκύσει εταίρους για μια επένδυση που εκτιμάται σε 100 έως 200 εκατ. ευρώ.
Τέλος, η Ferrovie επιδιώκει να βελτιώσει την κάθετη ολοκλήρωση, η οποία θα μπορούσε να συνεπάγεται την αγορά ή την ανάληψη μειοψηφικών συμμετοχών σε προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, είπε. Πιθανοί επενδυτικοί εταίροι εδώ θα μπορούσαν επίσης να περιλαμβάνουν παίκτες ιδιωτικών κεφαλαίων.
Διαβάστε επίσης
Στο μικροσκόπιο για ξέπλυμα οι servicers
Bloomberg: Οι καλύτεροι προορισμοί για το 2025, ανάμεσά τους Πάρος και Αντίπαρος
Ανακύκλωση: Μπαίνει “φρένο” στην εισφοροδιαφυγή, τέλος του 2024 οι αλλαγές