THEPOWERGAME
Η Alibaba Group δήλωσε την Τρίτη ότι θα πουλήσει την κινεζική μονάδα πολυκαταστημάτων Intime και θα εγγράψει ζημία 1,3 δισ. δολαρίων (1,24 δισ. ευρώ) από τη συμφωνία, καθώς ο γίγαντας του λιανεμπορίου αναδιατάσσει το επιχειρηματικό του χαρτοφυλάκιο για να επικεντρωθεί στην κύρια λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η πώληση σηματοδοτεί μια περαιτέρω επιτάχυνση της αναδιάρθρωσης της Alibaba, αφού ο όμιλος διασπάστηκε σε έξι επιχειρηματικές μονάδες πέρυσι στη μεγαλύτερη ανανέωση της ιστορίας του και ανακοίνωσε στη συνέχεια μια σειρά από ανακατατάξεις στην ανώτατη διοίκηση.
Η εταιρεία παρουσίασε τον περασμένο μήνα ένα σχέδιο για την ενσωμάτωση των εγχώριων κινεζικών και διεθνών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου της σε μια ενιαία επιχειρηματική μονάδα που θα διοικείται από έναν ηγέτη για πρώτη φορά, καθώς αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους λιανοπωλητές με μεγάλες εκπτώσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.
Ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως οι Pinduoduo και Temu της PDD Holdings, μαζί με τις Douyin και TikTok της ByteDance, έχουν εντείνει τον ανταγωνισμό με την Alibaba στοχεύοντας σε αγοραστές με συνείδηση κόστους με χαμηλές τιμές σε όλα, από ακουστικά μέχρι πουλόβερ.
Η Alibaba δήλωσε την Τρίτη ότι θα πουλήσει την Intime σε μια κοινοπραξία που αποτελείται από τη Youngor Fashion και μέλη της διοικητικής ομάδας της Intime για 7,4 δισεκατομμύρια γουάν (1,02 δισεκατομμύρια δολάρια), με την επιφύλαξη των συνήθων ρυθμιστικών εγκρίσεων.
Η Alibaba αγόρασε την Intime το 2017 σε μια συμφωνία ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να επεκταθεί στον τομέα της λιανικής πώλησης με πλίνθους και νάρθηκες και σήμερα κατέχει το 99% των μετοχών της επιχείρησης.
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου επιδιώκει να πουλήσει μια σειρά από περιουσιακά στοιχεία του καταναλωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της Intime, της επιχείρησης παντοπωλείου Freshippo και της εταιρείας λιανικής πώλησης RT-Mart για να επικεντρωθεί στην κύρια δραστηριότητά του, ανέφερε το Reuters τον Φεβρουάριο.
Η Alibaba, υπό τον πρώην επικεφαλής Daniel Zhang, είχε επεκτείνει την παρουσία της στον τομέα του λιανικού εμπορίου εξαγοράζοντας αρκετές αλυσίδες πώλησης τούβλων, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών Suning και της εταιρείας υπεραγορών Sun Art Retail, η οποία διαχειρίζεται την RT-Mart.
Σημειώνεται ότι το δύσκολο καταναλωτικό περιβάλλον της Κίνας έχει ασκήσει πίεση σε όλους τους λιανοπωλητές και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τον Απρίλιο, ο συνιδρυτής της Alibaba, Τζακ Μα, εξέφρασε την υποστήριξή του στις προσπάθειες αναδιάρθρωσης του διαδικτυακού γίγαντα και αναγνώρισε τα λάθη του παρελθόντος σε ένα μακροσκελές υπόμνημα προς τους εργαζομένους.
Διαβάστε επίσης
ΕΝΦΙΑ: Όλα τα κλειδιά για την έκπτωση φόρου έως 20%
Καβάλα, το νέο 5άστερο ξενοδοχειακό hot spot της επόμενης δεκαετίας
Masdar: Στρατηγική αγορά η Ελλάδα, γέφυρα η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή για το όραμά μας