THEPOWERGAME
Δυναμική ανάπτυξη στις ΗΠΑ και περαιτέρω διεθνή επέκταση προωθεί το 2025 η Mango, ισπανική αλυσίδα που έκανε την εμφάνισή της στην Ελλάδα λίγα χρόνια μετά τη Zara, διατηρώντας έκτοτε σταθερή παρουσία με στρατηγικούς συνεργάτες τον όμιλο Φάις και την AXF. M’ ένα μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται σ’ ένα ισχυρό οικοσύστημα καναλιών διανομής και στρατηγικών συνεργατών, η Mango έχει γίνει ένας από τους κορυφαίους ομίλους στην Ευρώπη και μία από τις σημαντικότερες εταιρείες στην αγορά μόδας όσον αφορά τα σημεία πώλησης και τον αριθμό των χωρών δραστηριότητας.
Στην Ελλάδα, αν και μικρή αγορά, η Mango αποτελεί εδραιωμένο σήμα. Εξάλλου, η χώρα μας είναι από τις πρώτες που τοποθετήθηκε όταν αποφάσισε την ενεργοποίηση πλάνου διεθνούς ανάπτυξης, το 1992. Επέλεξε τελικά ένα μοντέλο λελογισμένου ρίσκου, αντίθετα με άλλους ισχυρούς παγκόσμιους παίκτες, όπως η επίσης ισπανική Inditex που επένδυσε σημαντικά κεφάλαια για να τοποθετηθεί μέσω θυγατρικών και με όλα τα σήματα του χαρτοφυλακίου της (συγχωνεύοντας τα τελευταία χρόνια τις δραστηριότητές της σε μια εταιρική οντότητα). Η Mango υιοθετεί το μοντέλο franchise τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες, όπου έχει αναπτύξει στρατηγικές συνεργασίες με τοπικούς λιανέμπορους. Το επιχειρηματικό της μοντέλο αποδίδει ενώ τα τελευταία χρόνια έχει ανεβάσει ρυθμούς ανάπτυξης.
Οι επιδόσεις της Mango στην Ελλάδα και στον κόσμο
Είναι ενδεικτικό ότι το 2024 τα βασικά οικονομικά μεγέθη του ισπανικού ομίλου αναμένεται να κλείσουν σε νέα ιστορικά υψηλά, μετά το ρεκόρ πωλήσεων το 2023, πάνω από 3,1 δισ. ευρώ, με ετήσια αύξηση 15%. Εμφάνισε EBITDA 533 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη πάνω από 172 εκατ. ευρώ.
Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής (χωρίς να υπολογίζονται οι πωλήσεις των franchise καταστημάτων) διαμορφώθηκε στο ίδιο διάστημα σε 9,9 εκατ. ευρώ από 8,5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση, με αύξηση 15,72%. Τα μικτά κέρδη το 2023 ανήλθαν σε 4,4 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 23,9%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 196.600 ευρώ, από κέρδη προ φόρων 252.600 ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 147.000 ευρώ, σημειώνοντας πτώση 18,8%, έναντι κερδών ύψους 181.000 ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Το δίκτυο καταστημάτων Mango και οι νέες προσθήκες
Η Mango Garments Ελλάς (θυγατρική της Mango MNG Holding SAU με έδρα τη Βαρκελώνη) που εκπροσωπεί το σήμα στην Ελλάδα, απασχολεί περίπου 90 εργαζόμενους και λειτουργεί 4 εταιρικά καταστήματα, τα δύο εμβληματικά στην Αθήνα και από ένα σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Μαζί με τα franchise καταστήματα και το eshop, το δίκτυο πλησιάζει τα 15 καταστήματα. Σημειώνεται ότι από το 2017 έχει υπογραφεί συμφωνία franchise από την ελληνική θυγατρική με την Punto FA S.L., που αποτελεί προμηθευτή του δικτύου, με το μοντέλο της παρακαταθήκης.
Έχει επίσης συναφθεί στρατηγική συμφωνία franchise για ανάπτυξη καταστημάτων Mango με δύο σημαντικούς παίκτες του λιανεμπορίου. Ο ένας είναι ο όμιλος Φάις, που ελέγχει δίκτυο 4 καταστημάτων. Μέσω της θυγατρικής του Sportswind επεκτείνει τη δραστηριότητα του ισπανικού brand, που εμφάνισε πέρυσι αύξηση πωλήσεων 23%. Ο άλλος στρατηγικός εταίρος της Mango στην Ελλάδα είναι η AXF (με τα ιδιόκτητα σήματα Attrattivo και ALE) που ελέγχει δίκτυο 5 καταστημάτων, έχοντας ανοίξει το 5ο μόλις πριν από λίγους μήνες στα Γιάννενα. Μάλιστα, η AXF φέρεται να σχεδιάζει την ανάπτυξη δύο ακόμη καταστημάτων Mango εντός του 2025.
Η ικανοποίηση για την Ελλάδα και τα σχέδια για τις ΗΠΑ
Τόσο οι στρατηγικοί συνεργάτες της Mango στην Ελλάδα, όσο και η θυγατρική, με διαχειρίστρια τη Margarita Salvans Puigbo, δηλώνουν ικανοποίηση για τις επιδόσεις της δραστηριότητας. Εξάλλου, πέρυσι, μόνο η θυγατρική πέτυχε αύξηση τζίρου κατά 1,3 εκατ. ευρώ εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και αύξησης του ενεργειακού κόστους, επιστρέφοντας στους μετόχους μέρισμα 550.300 ευρώ από τα κέρδη προηγούμενων χρήσεων (2016-1017).
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2025, πέρα από τα σχέδια σε τοπικό επίπεδο, κυρίως από τους στρατηγικούς της συνεργάτες, η Mango προτεραιοποιεί την περαιτέρω επέκτασή της στις ΗΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι τυχαίο ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος Toni Ruiz, τιμήθηκε πρόσφατα στη Νέα Υόρκη με το βραβείο Business Leader of the Year 2024 από το Ισπανο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο για τη συμβολή του στην εδραίωση της Mango ως μεγάλης παγκόσμιας εταιρείας μόδας, με εκθετικά αυξανόμενη παρουσία και αναγνώριση στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Είναι ενδεικτικό ότι από επτά σημεία πώλησης το 2022 έφτασε τα 42 καταστήματα στις ΗΠΑ το 2024, ενώ για το 2025 σχεδιάζει να επιταχύνει το σχέδιο επέκτασής της, ανοίγοντας περισσότερα από 20 νέα καταστήματα, σχεδόν δύο τον μήνα. Με βάση το business plan μεταξύ 2024 και 2026, η Mango θα επενδύσει πάνω από 100 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ, αυξάνοντας το ανθρώπινο δυναμικό της στην τοπική αγορά από 30 υπαλλήλους το 2020 σε πάνω από 1.200 έως το 2025.
Σημειώνεται, τέλος, ότι η Mango, μ’ ένα παγκόσμιο δίκτυο άνω των 2.700 καταστημάτων σε 115 χώρες, διαθέτει μια ομάδα 500 ατόμων στις κεντρικές της εγκαταστάσεις στη Βαρκελώνη, που σχεδιάζουν κάθε χρόνο περισσότερα από 18.000 ρούχα και αξεσουάρ. Σήμερα, αναπτύσσει νέες κεντρικές εγκαταστάσεις, το Mango Campus, ένα υπερσύγχρονο πράσινο συγκρότημα στο οποίο θα απασχολούνται πάνω από 2.200 εργαζόμενοι.
Διαβάστε επίσης
Ελληνικό: Πόσο κοστίζει μια κατοικία στα συγκροτήματα των Λάτση και Orilina
Τουρισμός: Ποιοι προορισμοί θα πρωταγωνιστήσουν το 2025
FSRU Αλεξανδρούπολης: Στις 0,88 TWh οι εισαγωγές LNG τον Νοέμβριο