Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

General Motors: Κατεβάζει τη σημαία για τα ρομποταξί, τι φταίει

Πρόβλημα προέκυψε για τη General Motors με τα ρομποταξί και κατεβάζει τη σημαία. Ο γίγαντας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τη δραστηριότητα ρομποταξί που ανέπτυξε η θυγατρική της Cruise, για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης για τα οχήματα που πωλεί σε ιδιώτες.

Η Cruise ήταν μεταξύ των πρωτοπόρων της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και διέθετε ένα στόλο ταξί χωρίς οδηγό, τα λεγόμενα ρομποταξί, σε αμερικανικές πόλεις, μέχρι τα τέλη του 2023 που ένα σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε στο Σαν Φρανσίσκο.

Ένα από τα οχήματά της παρέσυρε μια πεζή την οποία είχε χτυπήσει ένα άλλο όχημα που είχε οδηγό. Οι αρχές είχαν αφαιρέσει την άδεια της επιχείρησης, κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο διαχειρίστηκε το περιστατικό: επί ημέρες οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν αποκάλυπταν ότι το ρομποταξί δεν είχε ακινητοποιηθεί. Ο ελιγμός που έκανε για να πάει στην άκρη του δρόμου είχε αποτέλεσμα να παρασύρει για μέτρα το θύμα.

Μετά το επεισόδιο αυτό, η General Motors (GM) είχε ενισχύσει τον έλεγχο επί της θυγατρικής της. Ο συνιδρυτής της Cruise Κάιλ Βογκτ αναγκάσθηκε να παραιτηθεί και η Cruise είχε απολύσει 900 εργαζομένους, το ένα τέταρτο του προσωπικού της.

Η επιχείρηση είχε σταδιακά επαναλάβει τις δραστηριότητές της υπό επιτήρηση και επρόκειτο να είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα της Uber, της γιγάντιας εταιρείας μίσθωσης οχημάτων, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Όμως η GM ανακοίνωσε χθες, Τρίτη, την απόφασή της να ενσωματώσει τους μηχανικούς της θυγατρικής της στους κόλπους των ομάδων της που εργάζονται πάνω στην τεχνολογίας της υποβοηθούμενης και αυτόνομης οδήγησης.

«Βάσει των προτεραιοτήτων της όσον αφορά την κατανομή των κεφαλαίων, η GM δεν θα χρηματοδοτεί πλέον την εργασία ανάπτυξης των ρομποταξί της Cruise, δεδομένου του σημαντικού χρόνου και των σημαντικών πόρων που θα ήταν απαραίτητοι για να αναπτυχθεί η επιχείρηση, κυρίως σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά», ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία.

«Σε περίπτωση που δεν ήταν ξεκάθαρο προηγουμένως, είναι ξεκάθαρο τώρα: η GM διευθύνεται από μια ομάδα άχρηστων», αντέδρασε ο Κάιλ Βογκτ στο X.

Η Honda, ένας επενδυτής της Cruise, προέβλεπε να θέσει σε λειτουργία μια υπηρεσία ρομποταξί το 2026 στην Ιαπωνία, όμως ο ιαπωνικός όμιλος «θα επανεκτιμήσει το μέλλον του σχεδίου και θα πραγματοποιήσει τις απαραίτητες προσαρμογές, περιλαμβανομένης της ενδεχόμενης ματαίωσής του, αφού η Cruise θα έχει ολοκληρώσει την αναδιάρθρωσή της», ανέφερε στο AFP η θυγατρική της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Waymo, θυγατρική της Alphabet (μητρικός όμιλος της Google) έχει το προβάδισμα στην αγορά αυτή με τα Jaguar της χωρίς οδηγό που χρησιμοποιούνται ευρέως σε μεγάλες αμερικανικές πόλεις όπως το Φοίνιξ της Αριζόνα και το Σαν Φρανσίσκο.

Στις αρχές Οκτωβρίου, η Tesla παρουσίασε το δικό της ρομποταξί με την ονομασία Cybercab, όμως ανέφερε πως η παραγωγή του δεν πρόκειται να αρχίσει πριν από το 2026.

Και τα αυτόνομα οχήματα της Zoox, θυγατρικής της Amazon, βρίσκονται στο στάδιο δοκιμών και ανάπτυξης σε περιορισμένες συνοικίες του Λας Βέγκας και του Σαν Φρανσίσκο.

Αντίθετα από τα οχήματα των Cruise και Waymo, δεν έχουν τιμόνι, οι τέσσερις θέσεις τους βρίσκονται απέναντι ανά δύο και τα οχήματα μπορούν να κινούνται και προς τις δύο κατευθύνσεις, χωρίς να κάνουν επιτόπου στροφή.

Η General Motors διευκρίνισε χθες, Τρίτη, ότι παραμένει «πλήρως δεσμευμένη» στην επιδίωξη της αυτόνομης οδήγησης για τα οχήματα που προορίζονται για τους καταναλωτές.

«Η δέσμευσή μας υπέρ της υποβοηθούμενης οδήγησης και της αυτόνομης τεχνολογίας για να καταστεί η οδήγηση ασφαλέστερη, περισσότερο προσβάσιμη και λιγότερο στρεσογόνα, παραμένει ακράδαντη», διαβεβαίωσε η επικεφαλής του ομίλου Μέρι Μπάρα στη διάρκεια συνέντευξης που έδωσε σε αναλυτές.

Διαβάστε επίσης            

Lloyd’s List: Μαρινάκης, Φράγκου και οι άλλοι Έλληνες εφοπλιστές της λίστας

Αλ Τζολάνι: Ο 42χρονος που θέλει να κυριαρχήσει στη Συρία

Η κλιματική αλλαγή απειλεί τα στάδια, σε κίνδυνο το ΟΑΚΑ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!