Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αεροπορικές: Έσοδα ρεκόρ άνω του 1 τρισ. βλέπει η IATA το 2025

Η παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών αναμένεται να κερδίσει 36,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρά κέρδη το 2025, χάρη σε ένα ρεκόρ 5,2 δισεκατομμυρίων επιβατών που θα μεταφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την ετήσια πρόβλεψη της IATA (International Air Transport Association).

Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 16% σε σχέση με τα στοιχεία του 2024. Το περιθώριο κέρδους για τη βιομηχανία θα φτάσει το 3,6%, υψηλότερο από το 3,3% του 2024, σύμφωνα με την IATA. Οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου και η υψηλότερη ζήτηση θα ενισχύσουν την κερδοφορία, ενώ ενδεχόμενοι δασμοί και εμπορικοί πόλεμοι από την επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσαν να πλήξουν τις προοπτικές της βιομηχανίας, αναφέρει η Ένωση.

Η IATA αναμένει επίσης ότι τα έσοδα της βιομηχανίας θα ξεπεράσουν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για πρώτη φορά το 2025.

«Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να παρακολουθούν κάθε κόστος και να απαιτούν ανάλογη αποδοτικότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού — ειδικά από τους μονοπωλιακούς προμηθευτές υποδομών μας, οι οποίοι συχνά μας απογοητεύουν σε σχέση με την απόδοση και την αποδοτικότητα», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της IATA, Willie Walsh, στην ανακοίνωση.

Ενώ η βιομηχανία έχει δει τη ζήτηση να ανακάμπτει απότομα μετά την πανδημία, τα περιθώρια κέρδους παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά. Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται με διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, που καθυστερούν τις παραδόσεις νέων, πιο αποδοτικών αεροσκαφών και διατηρούν υπάρχοντα αεροσκάφη καθηλωμένα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για συντήρηση.

Η Βόρεια Αμερική παρέμεινε ο μεγαλύτερος συντελεστής κερδών για τη βιομηχανία το 2024, αν και τα περιθώρια ήταν χαμηλότερα από τα επίπεδα πριν την πανδημία, λόγω των καθυστερημένων παραδόσεων αεροσκαφών και των υψηλότερων κόστη, ιδιαίτερα για τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την IATA. Η Μέση Ανατολή κατέγραψε την ισχυρότερη οικονομική απόδοση και ήταν η μόνη περιοχή όπου τα έσοδα ανά επιβάτη αυξήθηκαν, χάρη στη δυναμική ζήτηση για ταξίδια μακρών αποστάσεων υψηλής ποιότητας.

Σε σύγκριση, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες επλήγησαν από καθηλώσεις στόλων, αύξηση μισθών, υψηλότερους φόρους και τέλη αεροδρομίων, γεγονός που έπληξε την ανταγωνιστικότητα το 2024, σύμφωνα με την IATA. Η Ένωση αναμένει ότι η κερδοφορία θα βελτιωθεί το 2025, καθώς οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες θα επανεκκινήσουν τα αεροσκάφη τους που ήταν καθηλωμένα.

Η IATA ανέφερε ότι η εκτίμησή της υπόκειται σε αλλαγές, αν οι πόλεμοι στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή επιδεινωθούν ή αν οι τιμές του πετρελαίου δεν μειωθούν.

Διαβάστε επίσης

Google’s Year in Search: Τι αναζήτησαν οι Έλληνες το 2024

Οι ασφαλέστερες πόλεις στον κόσμο για το 2025: Η 1η ευρωπαϊκή

ΕΛΕΤΑΕΝ: Η “μάχη” για τον ηλεκτρικό χώρο και η στροφή στα αιολικά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!