Γ.Δ.
1460.88 +0,23%
ACAG
+0,17%
5.73
BOCHGR
+0,22%
4.53
CENER
-0,33%
9.05
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
-1,66%
8.28
NOVAL
+1,50%
2.37
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
+0,39%
38.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,93%
1.49
ΑΒΕ
+0,44%
0.455
ΑΔΜΗΕ
+0,62%
2.445
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.695
ΑΛΜΥ
+1,45%
4.19
ΑΛΦΑ
+0,65%
1.6255
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
10.04
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.77
ΑΣΤΑΚ
-4,16%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+2,06%
0.694
ΑΤΤΙΚΑ
-1,32%
2.25
ΒΙΟ
+0,37%
5.47
ΒΙΟΚΑ
+2,70%
1.9
ΒΙΟΣΚ
+1,03%
1.47
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,75%
2.24
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,97%
18.76
ΔΑΑ
-0,49%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,34%
11.88
ΔΟΜΙΚ
+0,36%
2.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,45%
0.335
ΕΒΡΟΦ
-1,37%
1.44
ΕΕΕ
+0,30%
33.8
ΕΚΤΕΡ
+1,34%
1.662
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
-0,71%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,77%
1.84
ΕΛΠΕ
+1,43%
7.1
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,63%
1.814
ΕΛΧΑ
0,00%
1.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,89%
1.135
ΕΤΕ
+0,57%
7.774
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
2.228
ΕΧΑΕ
+0,78%
4.505
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-1,08%
0.3195
ΙΛΥΔΑ
-0,78%
1.92
ΙΝΚΑΤ
-0,94%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.993
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+1,37%
2.97
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,20%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,67%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+0,47%
0.43
ΚΟΥΑΛ
+1,20%
1.176
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.66
ΚΡΙ
+0,33%
15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.742
ΛΑΜΔΑ
-0,96%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.85
ΜΑΘΙΟ
-2,69%
0.578
ΜΕΒΑ
-1,97%
3.48
ΜΕΝΤΙ
-1,89%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,33%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,59%
20.44
ΜΟΝΤΑ
+2,86%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,46%
26.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
-3,23%
0.6
ΜΥΤΙΛ
+0,36%
33.2
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
-4,99%
0.8
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
-0,17%
29.35
ΟΛΥΜΠ
+0,42%
2.38
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
+0,27%
14.87
ΟΤΟΕΛ
+0,78%
10.32
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,73%
3.878
ΠΕΡΦ
+0,94%
5.35
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.48
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
+0,62%
1.63
ΣΑΡ
+0,19%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.341
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.522
ΣΠΥΡ
-2,17%
0.135
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+0,32%
1.545
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.242
ΦΡΛΚ
-0,53%
3.775
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54

Αεροπορικές: Έσοδα ρεκόρ άνω του 1 τρισ. βλέπει η IATA το 2025

Η παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών αναμένεται να κερδίσει 36,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρά κέρδη το 2025, χάρη σε ένα ρεκόρ 5,2 δισεκατομμυρίων επιβατών που θα μεταφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την ετήσια πρόβλεψη της IATA (International Air Transport Association).

Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 16% σε σχέση με τα στοιχεία του 2024. Το περιθώριο κέρδους για τη βιομηχανία θα φτάσει το 3,6%, υψηλότερο από το 3,3% του 2024, σύμφωνα με την IATA. Οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου και η υψηλότερη ζήτηση θα ενισχύσουν την κερδοφορία, ενώ ενδεχόμενοι δασμοί και εμπορικοί πόλεμοι από την επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσαν να πλήξουν τις προοπτικές της βιομηχανίας, αναφέρει η Ένωση.

Η IATA αναμένει επίσης ότι τα έσοδα της βιομηχανίας θα ξεπεράσουν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για πρώτη φορά το 2025.

«Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να παρακολουθούν κάθε κόστος και να απαιτούν ανάλογη αποδοτικότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού — ειδικά από τους μονοπωλιακούς προμηθευτές υποδομών μας, οι οποίοι συχνά μας απογοητεύουν σε σχέση με την απόδοση και την αποδοτικότητα», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της IATA, Willie Walsh, στην ανακοίνωση.

Ενώ η βιομηχανία έχει δει τη ζήτηση να ανακάμπτει απότομα μετά την πανδημία, τα περιθώρια κέρδους παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά. Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται με διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, που καθυστερούν τις παραδόσεις νέων, πιο αποδοτικών αεροσκαφών και διατηρούν υπάρχοντα αεροσκάφη καθηλωμένα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για συντήρηση.

Η Βόρεια Αμερική παρέμεινε ο μεγαλύτερος συντελεστής κερδών για τη βιομηχανία το 2024, αν και τα περιθώρια ήταν χαμηλότερα από τα επίπεδα πριν την πανδημία, λόγω των καθυστερημένων παραδόσεων αεροσκαφών και των υψηλότερων κόστη, ιδιαίτερα για τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την IATA. Η Μέση Ανατολή κατέγραψε την ισχυρότερη οικονομική απόδοση και ήταν η μόνη περιοχή όπου τα έσοδα ανά επιβάτη αυξήθηκαν, χάρη στη δυναμική ζήτηση για ταξίδια μακρών αποστάσεων υψηλής ποιότητας.

Σε σύγκριση, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες επλήγησαν από καθηλώσεις στόλων, αύξηση μισθών, υψηλότερους φόρους και τέλη αεροδρομίων, γεγονός που έπληξε την ανταγωνιστικότητα το 2024, σύμφωνα με την IATA. Η Ένωση αναμένει ότι η κερδοφορία θα βελτιωθεί το 2025, καθώς οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες θα επανεκκινήσουν τα αεροσκάφη τους που ήταν καθηλωμένα.

Η IATA ανέφερε ότι η εκτίμησή της υπόκειται σε αλλαγές, αν οι πόλεμοι στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή επιδεινωθούν ή αν οι τιμές του πετρελαίου δεν μειωθούν.

Διαβάστε επίσης

Google’s Year in Search: Τι αναζήτησαν οι Έλληνες το 2024

Οι ασφαλέστερες πόλεις στον κόσμο για το 2025: Η 1η ευρωπαϊκή

ΕΛΕΤΑΕΝ: Η “μάχη” για τον ηλεκτρικό χώρο και η στροφή στα αιολικά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!