Γ.Δ.
1524.67 +1,18%
ACAG
-0,49%
6.04
BOCHGR
+2,21%
5.08
CENER
+0,10%
9.7
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,24%
8.24
EVR
-1,35%
1.465
NOVAL
0,00%
2.36
OPTIMA
+2,04%
13
TITC
+0,24%
42.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.796
ΑΒΕ
+0,64%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-3,74%
2.705
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
+1,86%
4.11
ΑΛΦΑ
+2,77%
1.778
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,30%
10.12
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.2
ΒΙΟ
+1,22%
5.81
ΒΙΟΚΑ
+1,04%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.4
ΔΑΑ
-0,20%
8.172
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,08%
12.51
ΔΟΜΙΚ
-1,51%
2.94
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,75%
0.331
ΕΒΡΟΦ
+1,64%
1.86
ΕΕΕ
+0,85%
33.04
ΕΚΤΕΡ
+0,45%
1.768
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,79%
2.27
ΕΛΛ
-2,04%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,75%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,79%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+0,48%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,63%
1.884
ΕΛΧΑ
-0,23%
2.175
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,83%
1.21
ΕΤΕ
+2,08%
8.33
ΕΥΑΠΣ
+0,59%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.97
ΕΥΡΩΒ
+4,53%
2.49
ΕΧΑΕ
+1,71%
4.77
ΙΑΤΡ
+0,30%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-0,99%
0.01
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.068
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.92
ΙΝΤΕΤ
-3,45%
1.12
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.145
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-2,21%
1.325
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.456
ΚΟΥΑΛ
+1,30%
1.408
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
6.19
ΚΡΙ
+0,63%
15.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
+2,02%
1.01
ΛΑΒΙ
+2,28%
0.808
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,83%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+1,68%
3.03
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-2,60%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-2,24%
2.835
ΜΙΝ
+0,98%
0.515
ΜΟΗ
+3,24%
21.68
ΜΟΝΤΑ
-1,36%
3.62
ΜΟΤΟ
0,00%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,03%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+1,36%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
33
ΝΑΚΑΣ
+0,66%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.786
ΞΥΛΚ
-1,72%
0.285
ΞΥΛΠ
-5,39%
0.316
ΟΛΘ
-0,68%
29.1
ΟΛΠ
-2,24%
28.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
+0,94%
16.07
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,50%
0.78
ΟΤΕ
+1,50%
14.87
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
10.92
ΠΑΙΡ
-6,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.51
ΠΕΙΡ
+2,47%
4.319
ΠΕΡΦ
-0,53%
5.6
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.125
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-1,47%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.705
ΣΑΡ
+0,93%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-2,23%
1.535
ΣΠΕΙΣ
+0,34%
5.94
ΣΠΙ
+0,98%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,50%
20.1
ΤΖΚΑ
-5,03%
1.51
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,82%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,86%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+1,55%
0.196
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.95
ΧΑΙΔΕ
+6,36%
0.585

Αεροπορικές: Έσοδα ρεκόρ άνω του 1 τρισ. βλέπει η IATA το 2025

Η παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών αναμένεται να κερδίσει 36,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρά κέρδη το 2025, χάρη σε ένα ρεκόρ 5,2 δισεκατομμυρίων επιβατών που θα μεταφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την ετήσια πρόβλεψη της IATA (International Air Transport Association).

Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 16% σε σχέση με τα στοιχεία του 2024. Το περιθώριο κέρδους για τη βιομηχανία θα φτάσει το 3,6%, υψηλότερο από το 3,3% του 2024, σύμφωνα με την IATA. Οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου και η υψηλότερη ζήτηση θα ενισχύσουν την κερδοφορία, ενώ ενδεχόμενοι δασμοί και εμπορικοί πόλεμοι από την επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσαν να πλήξουν τις προοπτικές της βιομηχανίας, αναφέρει η Ένωση.

Η IATA αναμένει επίσης ότι τα έσοδα της βιομηχανίας θα ξεπεράσουν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για πρώτη φορά το 2025.

«Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να παρακολουθούν κάθε κόστος και να απαιτούν ανάλογη αποδοτικότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού — ειδικά από τους μονοπωλιακούς προμηθευτές υποδομών μας, οι οποίοι συχνά μας απογοητεύουν σε σχέση με την απόδοση και την αποδοτικότητα», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της IATA, Willie Walsh, στην ανακοίνωση.

Ενώ η βιομηχανία έχει δει τη ζήτηση να ανακάμπτει απότομα μετά την πανδημία, τα περιθώρια κέρδους παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά. Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται με διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, που καθυστερούν τις παραδόσεις νέων, πιο αποδοτικών αεροσκαφών και διατηρούν υπάρχοντα αεροσκάφη καθηλωμένα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για συντήρηση.

Η Βόρεια Αμερική παρέμεινε ο μεγαλύτερος συντελεστής κερδών για τη βιομηχανία το 2024, αν και τα περιθώρια ήταν χαμηλότερα από τα επίπεδα πριν την πανδημία, λόγω των καθυστερημένων παραδόσεων αεροσκαφών και των υψηλότερων κόστη, ιδιαίτερα για τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την IATA. Η Μέση Ανατολή κατέγραψε την ισχυρότερη οικονομική απόδοση και ήταν η μόνη περιοχή όπου τα έσοδα ανά επιβάτη αυξήθηκαν, χάρη στη δυναμική ζήτηση για ταξίδια μακρών αποστάσεων υψηλής ποιότητας.

Σε σύγκριση, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες επλήγησαν από καθηλώσεις στόλων, αύξηση μισθών, υψηλότερους φόρους και τέλη αεροδρομίων, γεγονός που έπληξε την ανταγωνιστικότητα το 2024, σύμφωνα με την IATA. Η Ένωση αναμένει ότι η κερδοφορία θα βελτιωθεί το 2025, καθώς οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες θα επανεκκινήσουν τα αεροσκάφη τους που ήταν καθηλωμένα.

Η IATA ανέφερε ότι η εκτίμησή της υπόκειται σε αλλαγές, αν οι πόλεμοι στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή επιδεινωθούν ή αν οι τιμές του πετρελαίου δεν μειωθούν.

Διαβάστε επίσης

Google’s Year in Search: Τι αναζήτησαν οι Έλληνες το 2024

Οι ασφαλέστερες πόλεις στον κόσμο για το 2025: Η 1η ευρωπαϊκή

ΕΛΕΤΑΕΝ: Η “μάχη” για τον ηλεκτρικό χώρο και η στροφή στα αιολικά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!