THEPOWERGAME
Για την PLASTIMAK ABEE οι αλλαγές που αντιμετωπίζει διεθνώς ο κλάδος του packaging συνιστούν μια μεγάλη πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη, με τη βορειοελλαδική βιομηχανία παραγωγής εύκαμπτων υλικών συσκευασίας να εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο επενδύσεων, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, την περίοδο που έχει κατακτήσει κι αναπτύξει σημαντικές συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες τροφίμων.
«Το 85% των εταιρειών-πελατών μας είναι βιομηχανίες τροφίμων και μάλιστα εξαγωγικές. Η συνεργασία μας με τον κλάδο τροφίμων είναι εκτεταμένη, αλλά και απαιτητική, καθώς η συσκευασία πρέπει πρωτίστως να διασφαλίζει την προστασία του προϊόντος σε όλο τον χρόνο ζωής του και ταυτόχρονα την ασφάλεια του καταναλωτή. Στην PLASTIMAK αισθανόμαστε κομμάτι του κλάδου των τροφίμων κι επενδύουμε συνεχώς σε τεχνολογικές και προϊοντικές βελτιώσεις», τόνισε η πρόεδρος της εταιρείας, χημικός Πολυξένη Μακρή.
Η PLASTIMAK, που βρίσκεται στην αγορά από το 1989 και, με τη μορφή της A.E. από το 1999, διαθέτει ειδίκευση στη φλεξογραφική εκτύπωση, το λαμινάρισμα, τη ρολοκοπή και τη σακουλοποίηση εύκαμπτων υλικών συσκευασίας κι έχει στόχο να αναδείξει ότι η συσκευασία είναι αναπόσπαστο κομμάτι του προϊόντος, στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας -και όχι απόρριμμα. Αυτό υλοποιείται με τη δημιουργία βιώσιμων προϊόντων συσκευασίας, μέσα από αλλεπάλληλες επενδύσεις που αφορούν προηγμένες τεχνολογίες του industry 4.0, έμφαση στο R&D, μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, ψηφιακή αναβάθμιση και συνεχή εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού της.
Επενδυτικό σερί σε εξέλιξη για την PLASTIMAK
«Δεν σταματούμε να επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες και διαδικασίες που βελτιώνουν κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας μας, αναδεικνύοντας την PLASTIMAK σε βιομηχανία απόλυτα συνεπή με τις νέες απαιτήσεις της αγοράς, ενώ παράλληλα την καθιστούν ακόμη φιλικότερη προς το περιβάλλον. Έχουμε ήδη, εδώ και καιρό, αναπτύξει τη σειρά EcoMak, που δίνει βιώσιμες λύσεις συσκευασίας στη βιομηχανία, προσφέροντας ανακυκλωμένες, ανακυκλώσιμες και βιοδιασπώμενες συσκευασίες», επισήμανε η κ. Μακρή και πρόσθεσε ότι η εταιρεία προτείνει καινούργιες monomaterial ανακυκλώσιμες δομές, με βάση το πολυπροπυλένιο ή το πολυαιθυλένιο, αντικαθιστώντας τις μέχρι πρότινος συμβατικές δομές των υλικών συσκευασίας.
Η PLASTIMAK σήμερα βρίσκεται στο σημείο εκκίνησης ενός νέου επενδυτικού προγράμματος, ενταγμένου στον αναπτυξιακό νόμο 4887/2022 (β’ κύκλος καθεστώτος για τη Μεταποίηση), έχοντας πρόσφατα ολοκληρώσει τα φυσικά αντικείμενα δύο ακόμη επενδυτικών προγραμμάτων, συνολικού ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο των «Έξυπνη Μεταποίηση» και «Πράσινη Μετάβαση».
Σε αυτήν τη συνεχή προσπάθεια βελτίωσης, μέσω του προγράμματος «Έξυπνη Μεταποίηση» εγκαταστάθηκαν βιντεοσκοπικό σύστημα ελέγχου εκτυπώσεων, συστήματα μετρήσεων των ποσοτήτων των β’ υλών, μηχανολογικός εξοπλισμός με υπερσύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία και εργαστηριακά συστήματα ελέγχου ποιότητας. Με την «Πράσινη Μετάβαση» συμβατικά μηχανήματα έργου αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρικά κι εγκαταστάθηκε νέο σύστημα απόσταξης του διαλύτη για την επαναχρησιμοποίησή του.
Κτιριακή επέκταση και νέος εξοπλισμός για την PLASTIMAK
Με το νέο επενδυτικό πρόγραμμα των 5,5 εκατ. ευρώ (σ.σ. η ενίσχυση αφορά φορολογική απαλλαγή), θα υλοποιηθεί ένα πιο ολοκληρωμένο σχέδιο, που αφορά την κτιριακή επέκταση των εγκαταστάσεων της PLASTIMAK και τη χωροταξική τους βελτίωση, αλλά και την προμήθεια πρόσθετου, υπερσύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού. Η ολοκλήρωση της επένδυσης θα αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα της επιχείρησης, που έχει θέσει ως στόχο την αύξηση των εξαγωγών της.
Συνεπώς, με τις υλοποιηθείσες πρόσφατα επενδύσεις και, με το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, οι επενδύσεις της PLASTIMAK ανέρχονται συνολικά στα 7 εκατ. ευρώ.
«Μετά το 2022, έτος που ο πανικός των συνεχών ανατιμήσεων είχε οδηγήσει σε υπέρογκη αποθεματοποίηση όλες τις εταιρείες και σε πλασματική αύξηση τζίρων, το 2023 επιστρέψαμε σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας και η εταιρεία μας είχε κύκλο εργασιών 11,380 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 541.098 ευρώ και EBIT 601.789 ευρώ. Το 2024 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώνεται στα 12 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αναμένουμε ότι θα κλείσουν κοντά στο 10% του τζίρου», εξήγησε η κ. Μακρή.
Η PLASTIMAK τα τελευταία χρόνια έχει επιδοθεί σε μία εντατική προσπάθεια αύξησης των εξαγωγών της, με τις καθαρές εξαγωγές, δηλαδή τις απευθείας πωλήσεις υλικών συσκευασίας σε πελάτες εξωτερικού, να αντιστοιχούν στο 12% του συνόλου των πωλήσεων. Κυριότερες αγορές για την εταιρεία είναι η Γερμανία, η Αυστρία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Κύπρος, ενώ δημιουργείται δίκτυο πωλήσεων εκτός Ελλάδος. Βεβαίως, μέσω των πελατών της, καθότι η συσκευασία γίνεται μέρος του προϊόντος τους, η PLASTIMAK, με τις συσκευασίες για τα προϊόντα τους, πηγαίνει σε πληθώρα αγορών του εξωτερικού, ξεπερνώντας τα σύνορα της Ευρώπης.
Η PLASTIMAK, σε όλη την εξελικτική της πορεία, επενδύει και στο ανθρώπινο δυναμικό της, δίνοντας παράλληλα μεγάλη έμφαση στη συνεχή επιμόρφωση και κατάρτιση των εργαζομένων της, που σήμερα φτάνουν σχεδόν το 70 άτομα, εφαρμόζοντας εσωτερικές διαδικασίες και συνεχή προγράμματα εκπαίδευσης.
«Η εκπαίδευση του προσωπικού είναι μέρος της εταιρικής μας κουλτούρας, η εξέλιξη και η ενδυνάμωση της ομάδας μας βασικός μας στόχος. Οι άνθρωποί μας είναι η δύναμή μας», κατέληξε η κ. Μακρή.
Διαβάστε επίσης
Σούπερ Μάρκετ: Πάνω από 10 δισ. ο τζίρος, 0,8% “τσίμπησαν” οι τιμές στα τρόφιμα
Ηχούν τύμπανα πολέμου στις τραπεζικές προμήθειες
Οι απειλές του Τραμπ κατά της Κίνας, ο Έλον Μασκ και η Ευρώπη