Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ελληνικό Μετρό: Χρηματοδοτήσεις έως και 4 δισ. από την ΕΤΕπ

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι ο κυριότερος και μακροχρόνιος χρηματοδοτικός εταίρος της Ελληνικό Μετρό για περισσότερα από 30 χρόνια. Η ΕΤΕπ στήριξε την εταιρεία στις σημαντικότερες επενδύσεις του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τη πρώτη σύμβαση χρηματοδότησης να έχει υπογραφεί το 1992.

Από το 1988, όταν ξεκίνησε η αξιολόγηση του πρώτου έργου της εταιρείας, του σχεδιασμού και της κατασκευής των Γραμμών 2 και 3, η ΕΤΕπ υποστήριξε τις επενδύσεις της Ελληνικό Μετρό που αφορούσαν πρώτα την επέκταση των Γραμμών 2 και 3, στη συνέχεια το Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκτασή του προς την Καλαμαριά, και πιο πρόσφατα την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΤΕπ, το ποσό χρηματοδότησης που έχει εγκριθεί συνολικά ανέρχεται στα 3,9δισ. ευρώ, ενώ το εκταμιευθέν ποσό έχει αγγίξει τα 3,2 δισ. ευρώ, καθιστώντας την εταιρεία έναν από τους μεγαλύτερους αποδέκτες κεφαλαίων της ΕΤΕπ στην Ελλάδα.

Τα έργα της Ελληνικό Μετρό συμβάλλουν στην ενίσχυση του συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών, παρέχοντας έναν ταχύτερο, ασφαλέστερο και φιλικότερο περιβάλλον. Παράλληλα συντελούν στη δημιουργία ενός καθαρότερου και κλιματικά βιωσιμότερου περιβάλλοντος για την Αθήνα και πλέον τη Θεσσαλονίκη, αποτελώντας ίσως το καλύτερο παράδειγμα του καταλυτικού ρόλου που διαδραματίζει η ΕΤΕπ στην χώρα, βοηθώντας στη συγχρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής με τον δημόσιο τομέα.

Η επέκταση του δικτύου του Μετρό όλα αυτά τα χρόνια, επίσης, έχει συμβάλει στην προσέλκυση ακόμα περισσότερων επιβατών, στην αναδιοργάνωση των μέσων δημόσιας συγκοινωνίας και στη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, ενώ ανάλογα οφέλη αναμένεται να προκύψουν και για τη Θεσσαλονίκη, μετά την πρόσφατη εκκίνηση της λειτουργίας του μετρό στην πόλη.

Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Γιάννης Τσακίρης, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ΕΤΕπ είναι έτοιμη να εξετάσει και άλλες χρηματοδοτήσεις για μελλοντικές επεκτάσεις και σε Αθήνα και σε Θεσσαλονίκη. Η επιχειρησιακή της ομάδα στην Ελλάδα εργάζεται όλα αυτά τα χρόνια στενά με την εταιρεία, εξασφαλίζοντας την ομαλή διαδικασία της αξιολόγησης των αιτημάτων χρηματοδότησης της Ελληνικό Μετρό, αλλά και τις αξιολογήσεις των επιμέρους έργων, πρόσθεσε. Καταρτισμένοι σύμβουλοι συνεργάζονται, όπως τόνισε, με την εταιρεία, παρέχοντας τεχνική βοήθεια.

Τέλος, σημείωσε ότι υποστηρίζοντας τα έργα της Ελληνικό Μετρό, η ΕΤΕπ συνεχίζει να στηρίζει τη στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης για την παροχή ενός αποδοτικού και αποτελεσματικού συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών στις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα καθώς αυτό το δημόσιο έργο υπηρεσιών αντιπροσωπεύει έναν από τους πιο σημαντικούς τομείς δραστηριότητας της ΕΤΕπ, με προστιθέμενη αξία. Η δυνατότητα της ΕΤΕπ να παρέχει μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση ταιριάζει απόλυτα με τη μακροπρόθεσμη φύση και τις απαιτήσεις των χρηματοδοτούμενων υποδομών.

Διαβάστε επίσης

Τι κοινό έχουν η φέτα, τα αγγούρια και το τυρί cottage;

Από πού προέρχονται τα παιχνίδια των παιδιών της ΕΕ

Κίνα: Στενό μαρκάρισμα στις ευρωπαϊκές εταιρείες

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!