Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Ελληνικό Μετρό: Χρηματοδοτήσεις έως και 4 δισ. από την ΕΤΕπ

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι ο κυριότερος και μακροχρόνιος χρηματοδοτικός εταίρος της Ελληνικό Μετρό για περισσότερα από 30 χρόνια. Η ΕΤΕπ στήριξε την εταιρεία στις σημαντικότερες επενδύσεις του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τη πρώτη σύμβαση χρηματοδότησης να έχει υπογραφεί το 1992.

Από το 1988, όταν ξεκίνησε η αξιολόγηση του πρώτου έργου της εταιρείας, του σχεδιασμού και της κατασκευής των Γραμμών 2 και 3, η ΕΤΕπ υποστήριξε τις επενδύσεις της Ελληνικό Μετρό που αφορούσαν πρώτα την επέκταση των Γραμμών 2 και 3, στη συνέχεια το Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκτασή του προς την Καλαμαριά, και πιο πρόσφατα την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΤΕπ, το ποσό χρηματοδότησης που έχει εγκριθεί συνολικά ανέρχεται στα 3,9δισ. ευρώ, ενώ το εκταμιευθέν ποσό έχει αγγίξει τα 3,2 δισ. ευρώ, καθιστώντας την εταιρεία έναν από τους μεγαλύτερους αποδέκτες κεφαλαίων της ΕΤΕπ στην Ελλάδα.

Τα έργα της Ελληνικό Μετρό συμβάλλουν στην ενίσχυση του συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών, παρέχοντας έναν ταχύτερο, ασφαλέστερο και φιλικότερο περιβάλλον. Παράλληλα συντελούν στη δημιουργία ενός καθαρότερου και κλιματικά βιωσιμότερου περιβάλλοντος για την Αθήνα και πλέον τη Θεσσαλονίκη, αποτελώντας ίσως το καλύτερο παράδειγμα του καταλυτικού ρόλου που διαδραματίζει η ΕΤΕπ στην χώρα, βοηθώντας στη συγχρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής με τον δημόσιο τομέα.

Η επέκταση του δικτύου του Μετρό όλα αυτά τα χρόνια, επίσης, έχει συμβάλει στην προσέλκυση ακόμα περισσότερων επιβατών, στην αναδιοργάνωση των μέσων δημόσιας συγκοινωνίας και στη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, ενώ ανάλογα οφέλη αναμένεται να προκύψουν και για τη Θεσσαλονίκη, μετά την πρόσφατη εκκίνηση της λειτουργίας του μετρό στην πόλη.

Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Γιάννης Τσακίρης, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ΕΤΕπ είναι έτοιμη να εξετάσει και άλλες χρηματοδοτήσεις για μελλοντικές επεκτάσεις και σε Αθήνα και σε Θεσσαλονίκη. Η επιχειρησιακή της ομάδα στην Ελλάδα εργάζεται όλα αυτά τα χρόνια στενά με την εταιρεία, εξασφαλίζοντας την ομαλή διαδικασία της αξιολόγησης των αιτημάτων χρηματοδότησης της Ελληνικό Μετρό, αλλά και τις αξιολογήσεις των επιμέρους έργων, πρόσθεσε. Καταρτισμένοι σύμβουλοι συνεργάζονται, όπως τόνισε, με την εταιρεία, παρέχοντας τεχνική βοήθεια.

Τέλος, σημείωσε ότι υποστηρίζοντας τα έργα της Ελληνικό Μετρό, η ΕΤΕπ συνεχίζει να στηρίζει τη στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης για την παροχή ενός αποδοτικού και αποτελεσματικού συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών στις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα καθώς αυτό το δημόσιο έργο υπηρεσιών αντιπροσωπεύει έναν από τους πιο σημαντικούς τομείς δραστηριότητας της ΕΤΕπ, με προστιθέμενη αξία. Η δυνατότητα της ΕΤΕπ να παρέχει μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση ταιριάζει απόλυτα με τη μακροπρόθεσμη φύση και τις απαιτήσεις των χρηματοδοτούμενων υποδομών.

Διαβάστε επίσης

Τι κοινό έχουν η φέτα, τα αγγούρια και το τυρί cottage;

Από πού προέρχονται τα παιχνίδια των παιδιών της ΕΕ

Κίνα: Στενό μαρκάρισμα στις ευρωπαϊκές εταιρείες

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!