Γ.Δ.
1457.6 -0,08%
ACAG
+1,60%
5.72
BOCHGR
-0,22%
4.52
CENER
0,00%
9.08
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.42
NOVAL
-0,64%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
+0,13%
38.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,66%
1.504
ΑΒΕ
+1,34%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+0,62%
2.43
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.695
ΑΛΜΥ
-1,55%
4.13
ΑΛΦΑ
-0,37%
1.615
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10
ΑΣΚΟ
+1,10%
2.76
ΑΣΤΑΚ
-0,82%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.7
ΑΤΤ
+0,59%
0.68
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΙΟ
-0,91%
5.45
ΒΙΟΚΑ
-0,80%
1.85
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,87%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,98%
18.58
ΔΑΑ
+1,00%
8.1
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,99%
11.84
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,81%
0.327
ΕΒΡΟΦ
-0,68%
1.46
ΕΕΕ
+0,60%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+7,33%
1.64
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
-0,70%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,30%
1.826
ΕΛΠΕ
0,00%
7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.844
ΕΛΧΑ
-0,21%
1.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,88%
1.125
ΕΤΕ
-0,13%
7.73
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+1,57%
5.84
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
2.241
ΕΧΑΕ
+0,22%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+0,16%
0.323
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.935
ΙΝΚΑΤ
+0,95%
4.795
ΙΝΛΙΦ
+3,67%
4.8
ΙΝΛΟΤ
+1,02%
0.993
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,36%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
-0,34%
2.93
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,40%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,23%
0.428
ΚΟΥΑΛ
-1,19%
1.162
ΚΟΥΕΣ
-0,35%
5.7
ΚΡΙ
-2,29%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,40%
0.743
ΛΑΜΔΑ
+1,82%
7.26
ΛΑΜΨΑ
-0,53%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,26%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,47%
2.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,40%
2.99
ΜΙΝ
+4,08%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,68%
20.32
ΜΟΝΤΑ
-3,58%
3.5
ΜΟΤΟ
-1,12%
2.66
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-2,41%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
-0,95%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
33.08
ΝΑΚΑΣ
-0,65%
3.06
ΝΑΥΠ
-3,22%
0.842
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
+0,45%
22.1
ΟΛΠ
-1,51%
29.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,07%
14.83
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
10.24
ΠΑΙΡ
-4,15%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.85
ΠΕΡΦ
0,00%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+1,44%
8.46
ΠΛΑΘ
+2,35%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,93%
1.62
ΣΑΡ
+0,93%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.341
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
-3,69%
0.522
ΣΠΥΡ
+8,66%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,64%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+0,83%
0.242
ΦΡΛΚ
+0,26%
3.795
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54

Ελληνικό Μετρό: Χρηματοδοτήσεις έως και 4 δισ. από την ΕΤΕπ

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι ο κυριότερος και μακροχρόνιος χρηματοδοτικός εταίρος της Ελληνικό Μετρό για περισσότερα από 30 χρόνια. Η ΕΤΕπ στήριξε την εταιρεία στις σημαντικότερες επενδύσεις του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τη πρώτη σύμβαση χρηματοδότησης να έχει υπογραφεί το 1992.

Από το 1988, όταν ξεκίνησε η αξιολόγηση του πρώτου έργου της εταιρείας, του σχεδιασμού και της κατασκευής των Γραμμών 2 και 3, η ΕΤΕπ υποστήριξε τις επενδύσεις της Ελληνικό Μετρό που αφορούσαν πρώτα την επέκταση των Γραμμών 2 και 3, στη συνέχεια το Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκτασή του προς την Καλαμαριά, και πιο πρόσφατα την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΤΕπ, το ποσό χρηματοδότησης που έχει εγκριθεί συνολικά ανέρχεται στα 3,9δισ. ευρώ, ενώ το εκταμιευθέν ποσό έχει αγγίξει τα 3,2 δισ. ευρώ, καθιστώντας την εταιρεία έναν από τους μεγαλύτερους αποδέκτες κεφαλαίων της ΕΤΕπ στην Ελλάδα.

Τα έργα της Ελληνικό Μετρό συμβάλλουν στην ενίσχυση του συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών, παρέχοντας έναν ταχύτερο, ασφαλέστερο και φιλικότερο περιβάλλον. Παράλληλα συντελούν στη δημιουργία ενός καθαρότερου και κλιματικά βιωσιμότερου περιβάλλοντος για την Αθήνα και πλέον τη Θεσσαλονίκη, αποτελώντας ίσως το καλύτερο παράδειγμα του καταλυτικού ρόλου που διαδραματίζει η ΕΤΕπ στην χώρα, βοηθώντας στη συγχρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής με τον δημόσιο τομέα.

Η επέκταση του δικτύου του Μετρό όλα αυτά τα χρόνια, επίσης, έχει συμβάλει στην προσέλκυση ακόμα περισσότερων επιβατών, στην αναδιοργάνωση των μέσων δημόσιας συγκοινωνίας και στη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, ενώ ανάλογα οφέλη αναμένεται να προκύψουν και για τη Θεσσαλονίκη, μετά την πρόσφατη εκκίνηση της λειτουργίας του μετρό στην πόλη.

Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Γιάννης Τσακίρης, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ΕΤΕπ είναι έτοιμη να εξετάσει και άλλες χρηματοδοτήσεις για μελλοντικές επεκτάσεις και σε Αθήνα και σε Θεσσαλονίκη. Η επιχειρησιακή της ομάδα στην Ελλάδα εργάζεται όλα αυτά τα χρόνια στενά με την εταιρεία, εξασφαλίζοντας την ομαλή διαδικασία της αξιολόγησης των αιτημάτων χρηματοδότησης της Ελληνικό Μετρό, αλλά και τις αξιολογήσεις των επιμέρους έργων, πρόσθεσε. Καταρτισμένοι σύμβουλοι συνεργάζονται, όπως τόνισε, με την εταιρεία, παρέχοντας τεχνική βοήθεια.

Τέλος, σημείωσε ότι υποστηρίζοντας τα έργα της Ελληνικό Μετρό, η ΕΤΕπ συνεχίζει να στηρίζει τη στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης για την παροχή ενός αποδοτικού και αποτελεσματικού συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών στις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα καθώς αυτό το δημόσιο έργο υπηρεσιών αντιπροσωπεύει έναν από τους πιο σημαντικούς τομείς δραστηριότητας της ΕΤΕπ, με προστιθέμενη αξία. Η δυνατότητα της ΕΤΕπ να παρέχει μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση ταιριάζει απόλυτα με τη μακροπρόθεσμη φύση και τις απαιτήσεις των χρηματοδοτούμενων υποδομών.

Διαβάστε επίσης

Τι κοινό έχουν η φέτα, τα αγγούρια και το τυρί cottage;

Από πού προέρχονται τα παιχνίδια των παιδιών της ΕΕ

Κίνα: Στενό μαρκάρισμα στις ευρωπαϊκές εταιρείες

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!