THEPOWERGAME
Με ζημιές 3 εκατ. ευρώ και απώλεια του 50% των πωλήσεων της, η Τhe Swatch Group Greece, που εμπορεύεται στην Ελλάδα ρολόγια γνωστών οίκων του εξωτερικού όπως Swatch, Longines, Omega, Hamilton, Rado κ.α. υπέστη σοβαρό πλήγμα λόγω της πανδημίας στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της συρρικνώθηκαν πέρυσι στα 10,438 εκατ. ευρώ έναντι 21,624 εκατ. ευρώ το 2019 (μείωση 51,73%) και οι ζημιές της εκτοξεύθηκαν στα 3,080 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,007 εκατ. ευρώ. Οι δε σωρευμένες ζημίες της ξεπερνούν τα 5,476 εκατ. ευρώ.
Όπως σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές καταστάσεις, η δραστηριότητά της δημιουργεί χρηματοοικονομικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων συναλλαγματικών ισοτιμιών, διακυμάνσεων των επιτοκίων, πιστωτικών κινδύνων και κινδύνων ρευστότητας. Το συνολικό πρόγραμμα διαχείρισης του κινδύνου έχει στόχο να ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές επιπτώσεις αυτών των κινδύνων στην χρηματοοικονομική απόδοση και στο πλαίσιο αυτό η οικονομική διεύθυνση παρακολουθεί και διαχειρίζεται τις προκλήσεις.
Η εταιρεία διαθέτει πέντε καταστήματα, εκ των οποίων τέσσερα στην Αττική (Omega και Tissot boutique καθώς και δύο καταστήματα Swatch) και ένα (Swatch store) στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά το δίκτυο, μαζί με τους συνεργάτες franchise, αριθμεί σήμερα 87 καταστήματα. Σε ότι αφορά το προσωπικό που απασχολεί αυτό στο τέλος του 2020 ήταν 76 εργαζόμενοι από 85 το 2019.
Η The Swatch Group δεν είναι η μόνη εταιρεία του κλάδου που κτυπήθηκε από την πανδημία αλλά και από τα smart watch. Πηγές του κλάδου ανέφεραν στο powergame.gr πως η αγορά κοσμημάτων και ρολογιών, ήταν από τους πλέον ζημιωμένους κλάδους του 2020 με απώλειες 50% σε σχέση με το 2019, ενώ οι επιχειρήσεις που διαθέτουν «ψηφιακή βιτρίνα» περιόρισαν την πτώση του τζίρου τους στο 20%. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ μεταξύ 40 και πλέον πληγέντων κλάδων του λιανεμπορίου οι μεγάλοι χαμένοι είναι τα καταστήματα πώλησης ρολογιών και κοσμημάτων με απώλειες 47%, με εξαίρεση τις εταιρείες που διαθέτουν e-shop λόγω μετατόπισης μέρους της ζήτησης. Όπως λένε οι ίδιες πηγές, σοβαρό αντίκτυπο στις πωλήσεις συμβατικών ρολογιών έχουν τα smart watch. “Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική φάση, όπου ένα ποσοστό 35%-40% των καταναλωτών πειραματίζεται με τα νέα ψηφιακά εργαλεία και μέρος αυτού του ποσοστού θα διατηρηθεί και στη μετά Covid-19 εποχή» καταλήγουν.