THEPOWERGAME
Με την είσοδό της στην ανταγωνιστική αγορά της βρεφικής πάνας, η Septona, ελληνική βιομηχανία με εδραιωμένη παρουσία στα είδη προσωπικής φροντίδας, διευρύνει το αποτύπωμά της στο ράφι, τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στις χώρες του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται, καθώς στοχεύει σε αύξηση εξαγωγών, που σήμερα αντιστοιχούν σε περίπου 55% του τζίρου της.
Η τοποθέτηση των νέων βρεφικών πανών με το σήμα Septona Calm n’ Care έγινε μόλις πριν από λίγους μήνες και τα πρώτα μηνύματα είναι θετικά. Σημειώνεται ότι στο ίδιο ράφι έχουν θέση αντίστοιχα προϊόντα τόσο πολυεθνικών εταιρειών, όπως π.χ. τα Pampers της P&G και τα libero της SCA Hygiene Products, όσο και ελληνικών βιομηχανιών, όπως π.χ. το babylino sensitive της ΜΕΓΑ, με αναπτυσσόμενα μερίδια και στις διεθνείς αγορές, αλλά και μάρκες μικρότερων εταιρειών, όπως η Agnotis.
Το άνοιγμα της Septona στις βρεφικές πάνες, μετά το λανσάρισμα υγρών μαντιλιών και επιδαπέδιων πανών για κατοικίδια πέρυσι, είναι αποτέλεσμα συστηματικών επενδύσεων της επιχειρηματικής οικογένειας Ευαγγελίου στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Septona στη βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων Βοιωτίας.
Η Septona ολοκλήρωσε επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία ολοκλήρωσε πενταετές επενδυτικό πλάνο αξίας 50 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τον εκσυγχρονισμό των βασικών γραμμών παραγωγής, την ανάπτυξη τριών νέων παραγωγικών μονάδων και την αύξηση του εργατικού δυναμικού κατά 50%. Σημειώνεται ότι το απασχολούμενο προσωπικό του ομίλου ανερχόταν σε 176 μισθωτούς και 507 ημερομίσθιους στην αρχή της χρονιάς, ενώ το συνολικό ετήσιο κόστος μισθοδοσίας πέρυσι ανήλθε σε 14,79 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο των επενδύσεων, δεν πρέπει να παραβλέπεται και η στόχευση στην πράσινη ενέργεια, με ενδεικτική την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ σε όλες τις παραγωγικές μονάδες της Septona στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τη σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και τη στοχευμένη βελτίωση του ενεργειακού της αποτυπώματος.
Οι καταλύτες για την αύξηση της κερδοφορίας της Septona
Η ανάπτυξη νέων συνεργασιών στις αγορές του εξωτερικού αποτελεί αβαντάζ για την κερδοφορία του ομίλου, που ευνοείται επίσης από τη μερική αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών, σε συνέχεια απωλειών την τελευταία διετία, λόγω της στρατηγικής απόφασης να μην γίνουν «περικοπές» στην ποιότητα, αλλά και να στηριχθούν οι τελικές τιμές προς όφελος του καταναλωτή, με απορρόφηση των ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες.
Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι η Septona εμφάνισε βελτίωση κερδοφορίας και διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων. Ειδικότερα, έκλεισε με κύκλο εργασιών 113,1 εκατ. ευρώ, με αύξηση κατά 14,4% συγκριτικά με το 2022, η οποία οφείλεται αφενός στη συνολική αύξηση των πωλήσεων της μητρικής Septona κατά 11,9 εκατ. ευρώ και αφετέρου στην αύξηση των πωλήσεων της θυγατρικής στη Βουλγαρία κατά 0,85 εκατ. ευρώ. Τα μεικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 45,6 εκατ. ευρώ, με αύξηση κατά 19,6%, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ανήλθαν σε 11,2 εκατ. ευρώ, έναντι 6,9 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου για τη χρήση 2023 ανήλθαν σε 2,8 εκατ. ευρώ έναντι 1,03 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη ανήλθαν σε 2,06 εκατ. ευρώ από 0,69 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Οι στόχοι της Septona ύστερα από 50 χρόνια παρουσίας στην αγορά
Στους στόχους της διοίκησης, εκτός από την εδραίωση του brand Septona στις βρεφικές πάνες, περιλαμβάνεται η περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου και της κερδοφορίας του ομίλου, με εκθετική αύξηση των πωλήσεων και του μεριδίου αγοράς στην κατηγορία μωρομάντιλα. Η επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητάς των προϊόντων Septona, με ταχύτερη ανάπτυξη των πωλήσεων, και η συνέχιση της ανάπτυξης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε Ελλάδα και εξωτερικό, είναι επίσης πυλώνες στρατηγικής.
Η εταιρεία, που κλείνει 50 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά -ιδρύθηκε το 1975 με πρωταρχικό σκοπό την παραγωγή μπατονετών- δραστηριοποιείται σε μια ευρεία γκάμα κατηγοριών προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όπως μωρομάντιλα, βρεφικά και παιδικά καλλυντικά, δίσκους & μαντίλια ντεμακιγιάζ, σερβιέτες, υγρά μαντίλια καθαρισμού και υποσέντονα. Σήμερα αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους παραγωγούς προϊόντων ατομικής φροντίδας παγκοσμίως, με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 70 χώρες.
Σημαντικές αγορές είναι αυτές Αγγλίας, Γερμανίας, Γαλλίας, Αυστρίας, Ελβετίας και Αραβικών χωρών, ενώ τα προϊόντα Septona έχουν επίσης παρουσία σε ΗΠΑ, Νότια Αμερική, Ρωσία, Κίνα, Αυστραλία, ακόμη και Ζιμπάμπουε. Στον όμιλο απασχολούνται πάνω από 680 εργαζόμενοι στα πέντε εργοστάσιά της Septona στα Οινόφυτα Βοιωτίας και στο σύγχρονο εργοστάσιο στη Βουλγαρία, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των εξαγωγών στις χώρες της κεντρικής και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Διαθέτει 4 κέντρα διανομής στην Ευρώπη και το 55% του τζίρου της προέρχεται από τις διεθνείς αγορές.
Διαβάστε επίσης
Τράπεζες: Η αντεπίθεση των μικρών και τα funds που προσελκύουν
Η θεμελίωση του Δικαστικού Μεγάρου και η επόμενη μέρα του Πειραιά
ΥΠΕΝ: Ξεκίνησε τις διεργασίες για το Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο