THEPOWERGAME
Στην αναπτυσσόμενη αγορά του snacking επενδύει η Coca Cola Τρία Έψιλον, που προχώρησε σε νέα επένδυση στο εργοστάσιο της Tsakiris στην Αταλάντη, ένα από τα 4 εργοστάσιά της στην Ελλάδα, λανσάροντας νέους κωδικούς τσιπς και επικαιροποιώντας έτσι το ενδιαφέρον της για κινήσεις που λειτουργούν συμπληρωματικά στο portfolio 24/7 που διαθέτει.
Όπως ανακοίνωσαν τα στελέχη της εταιρείας στο πλαίσιο ξενάγησης δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις της Τσακίρης στην Αταλάντη χθες, η νέα επένδυση είναι ύψους περίπου 0,5 εκατ. ευρώ. Αφορά την εγκατάσταση νέων μηχανών για την παραγωγή των Tsakiris Sticks με αλάτι, σε συσκευασία Cup, που επιτρέπει την κατανάλωση on the go, ενώ είναι πλήρως ανακυκλώσιμη. Το νέο προϊόν τοποθετείται στα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου και στη μικρή λιανική.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία λάνσαρε για πρώτη φορά το 1971 τα sticks ενώ το 2023 ανανέωσε τις συσκευασίες της στην κατηγορία τσιπς προσθέτοντας 2 νέες γεύσεις και αυξάνοντας τη γκάμα της σε 9 προϊόντα.
Σήμερα τα τσιπς Tsakiris έχουν μερίδιο 7% στην αγορά των τσιπς, όπου ηγείται το brand Lay’s της Pepsico. Με τη νέα επένδυση η Coca-Cola Τρία Έψιλον, 3ος παίκτης στην κατάταξη, θέτει προϋποθέσεις για ανάπτυξη μεριδίου σε μια αγορά με αξία πάνω από 200 εκατ. ευρώ, που αναπτύσσεται με ρυθμό περίπου 7%.
Σημειώνεται ότι η αγορά των τσιπς -όπου τα branded προϊόντα έχουν ένα μερίδιο γύρω στο 80%, έναντι περίπου 20% της ιδιωτικής ετικέτας-, έχει αξία λίγο πάνω από το 50% της αγοράς των αλμυρών σνακ στη χώρα και διαθέτει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης.
Όπως ανέφερε στο πλαίσιο της παρουσίασης ο Nίκος Κουτσιούρης, διευθυντής του εργοστασίου της Τσακίρης στην Αταλάντη, τα σνακ πατάτας Tsakiris Chips, που παράγονται από 100% φυσική πατάτα, συμπληρώνουν φέτος 70 χρόνια ιστορίας.
Η ιστορία των τσιπς Τσακίρης από το 1954
Σημειώνεται ότι η Τσακίρης εγκαινίασε την παρουσία της στην αγορά το 1954, διατηρώντας σήμερα συνεργασία με εργαζομένους που συνεχίζουν από συστάσεως της εταιρείας. Τότε, σύμφωνα με τη Γιώτα Καρασακαλίδου, Snacks business manager της Coca-Cola Τρία Έψιλον, ήταν μια μικρή βιοτεχνία στο Μεταξουργείο που συσκεύαζε τα πατατάκια σε μικρά πλαστικά σακουλάκια, για να επεκταθεί αργότερα στο Γκάζι, ενώ άρχισε και τη διανομή με βανάκι. Το 1971 δημιούργησε τα Tsakiris sticks, ενώ το εργοστάσιο στην Αταλάντη δημιουργήθηκε το 1997. Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον η εταιρεία ανήκει από το 2004, ενώ σήμερα, παρά την αυτοματοποίηση της παραγωγής, απασχολεί 76 εργαζόμενους, που εργάζονται σε 3 βάρδιες 5/7. Απασχολούνται κυρίως στον ποιοτικό έλεγχο, στη διαλογή (picking table) και στο στάδιο τροφοδοσίας των μηχανών με τα μυρωδικά. Το εργοστάσιο, με μία γραμμή παραγωγής, έχει δυναμικότητα 1.000 kg/ώρα. Τα προϊόντα διατίθενται κυρίως στην τοπική αγορά, με μικρές εξαγωγές και μικρή σχετικά δραστηριότητα σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς πατάτας και βιωσιμότητα
Ο κ. Κουτσιούρης αναδεικνύει και την έμφαση που δίνεται στην τοπικότητα, σημειώνοντας ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται στην πατρίδα του Αίαντα του Λοκρού, αναπτύσσοντας συνεργασίες με τοπικούς φορείς και προμηθευτές.
Εξάλλου, για την πρώτη ύλη, την πατάτα, η εταιρεία συνεργάζεται με 12 προμηθευτές σε ετήσια βάση, εκ των οποίων οι 4 είναι στην Αταλάντη και την ευρύτερη περιοχή των νομών Φθιώτιδας, Φωκίδας και Βοιωτίας. Πρόκειται για το 30% του όγκου. Ως εκ τούτου, η εταιρεία διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με τοπικούς συνεργάτες, σύμφωνα με τον κ. Κουτσιούρη.
Επίσης, οι εγκαταστάσεις της Τσακίρης στην Αταλάντη, όπως και τα άλλα εργοστάσια της Coca-Cola Τρία Έψιλον (π.χ. για την παραγωγή του μεταλλικού νερού AΥΡΑ ή του χυμού Amita), συμμορφώνονται με τους στόχους της εταιρείας για καθαρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, δίνοντας έμφαση σε εξοικονόμηση ενέργειας, φυσικούς πόρους και παραπροϊόντα. Τα τελευταία 5 χρόνια, έπειτα από επενδύσεις που έχουν γίνει στη μονάδα, η Τσακίρης έχει μειώσει την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 25%, την κατανάλωση νερού κατά 62%, ενώ ανακυκλώνει το 100% των παραπροϊόντων της παραγωγικής διαδικασίας, διαθέτοντας τα απόβλητα για ζωοτροφές, αλλά και πρώτη ύλη σε ζαχαροπλαστική, χαρτοβιομηχανία κ.ο.κ.
Τα ποιοτικά standards και η στόχευση στη νέα γενιά
Σύμφωνα με τα στελέχη της Coca-Cola Τρία Έψιλον, στις σύγχρονες εγκαταστάσεις παραγωγής στην Αταλάντη διασφαλίζεται ότι κάθε πατατάκι ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας, προσφέροντας μοναδική γευστική εμπειρία. Η πρώτη ύλη είναι φυσική πατάτα και όχι άλευρα ή μείγματα αλεύρων.
Η Ιωάννα Στρουμπή, CCH Brands marketing director, σημείωσε ότι τα Tsakiris Chips επενδύουν στην καινοτομία μέσα από την πρωτοποριακή συσκευασία Tsakiris Sticks Cup, μια καινοτομία που σηματοδοτεί μία νέα εποχή για τη μάρκα, διατηρώντας αξίες όπως η αυθεντικότητα, το μεράκι και η οικειότητα και δημιουργώντας ευκαιρίες σε μία δυναμική και ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία. «Μάθαμε σε όλους τους Έλληνες να τρώνε πατατάκια», τόνισε χαρακτηριστικά, θυμίζοντας την ιστορία της μάρκας, και σημείωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις στην κατηγορία.
Στόχος είναι το νέο προϊόν να επικοινωνηθεί στο νεανικό καταναλωτικό κοινό, με καμπάνια στα social media και στα σημεία πώλησης.
Διαβάστε επίσης
ΤτΕ: Ο ανταγωνισμός στις τράπεζες η λύση για χαμηλότερες χρεώσεις
Zap Taxi Club: Τα πρώτα 50 ηλεκτρικά ταξί με leasing έως τον Ιανουάριο