Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Εξάρχου (AKTOR): Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα αξιοζήλευτο Μετρό

«Είναι τιμή μας που σας παραδίδουμε σήμερα το Μετρό για να το δώσετε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και τον κόσμο», υπογράμμισε o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου AKTOR, Αλέξανδρος Εξάρχου, στην τελετή εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο AKTOR Όμιλος Εταιρειών παρέδωσε σήμερα στο Ελληνικό Κράτος τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο εγκαινιάστηκε από τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τέθηκε σε λειτουργία. Η τελετή των εγκαινίων πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο του Μετρό στη Πυλαία, παρουσία μελών του υπουργικού συμβουλίου, βουλευτών και των τοπικών αρχών.

«Σήμερα, είναι μεγάλη τιμή και χαρά να βρισκόμαστε εδώ και να παραδίδουμε, σε εσάς κ. Πρωθυπουργέ, το έργο που ζητήσατε έναν χρόνο πριν», δήλωσε, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου. «Έναν χρόνο πριν αναλάβαμε τη διοίκηση της AKTOR. Εκείνη τη μέρα δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από εσάς κ. Πρωθυπουργέ. Μου είπατε, “Θέλω του χρόνου τον Νοέμβριο να είναι έτοιμο”. Εκείνη την ημέρα, μόλις γύρισα στο γραφείο, φώναξα τα στελέχη της AKTOR για να δούμε πως μπορούμε να ανταποκριθούμε. Θυμάμαι ότι με κοίταξαν και μου είπαν: “Πρέπει να το κάνουμε, μας ζητήθηκε να το κάνουμε και θα το κάνουμε”».

Ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι χωρίς τη βοήθεια των συναρμόδιων Υπουργείων και της Ελληνικό Μετρό, η ολοκλήρωση του έργου θα ήταν αδύνατη. «Φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο. Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα Μετρό, που άλλες πόλεις θα ζήλευαν και έχει τον ωραιότερο σταθμό στον κόσμο. Ο σταθμός Βενιζέλου είναι ένα αξιοθέατο για τη Θεσσαλονίκη και θα τον επισκέπτονται για να δουν το ωραιότερο δωρεάν μουσείο στον κόσμο. Είναι τιμή μας που σας παραδίδουμε σήμερα το Μετρό για να το δώσετε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και τον κόσμο», κατέληξε ο κ. Εξάρχου, ο οποίος ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό, τα συναρμόδια Υπουργεία, την Ελληνικό Μετρό και την εταιρεία HITACHI, μέλος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, για τη συνεργασία τους.

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χλμ. και αποτελείται από 13 υπερσύγχρονους σταθμούς του, οι οποίοι είναι χωροθετημένοι σε στρατηγικά σημεία του Δήμου Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις μελέτες του έργου, περίπου 240.000 επιβάτες αναμένεται ότι θα χρησιμοποιούν το Μετρό σε καθημερινή βάση, γρήγορα και με ευκολία, περιορίζοντας έτσι τις μετακινήσεις με ΙΧ.

Η διαδρομή από τη μία άκρη της γραμμής έως την άλλη, διαρκεί μόλις 17’, εξοικονομώντας έτσι πολύτιμο χρόνο για τους επιβάτες. Επιπλέον, το Μετρό διαθέτει αυξημένες προδιαγραφές προσβασιμότητάς και είναι κατάλληλο για χρήση από άτομα με αναπηρία.

Πρόκειται για ένα σπουδαίο συγκοινωνιακό έργο, που όχι μόνο θα βελτιώσει την καθημερινότητα δεκάδων χιλιάδων πολιτών, αλλά και θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Θεσσαλονίκης, συνολικά.

Πέρα από τα υπερσύγχρονα συστήματα που έχουν εγκατασταθεί στο έργο, το οποίο συγκαταλέγεται ανάμεσα σε ένα από τα πιο εξελιγμένα έργα Μετρό στην Ευρώπη, η κυριότερη καινοτομία του είναι η αυτόματη κίνηση των συρμών χωρίς οδηγό, η οποία ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, που έχει εγκατασταθεί στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Παράλληλα, με το Μετρό θα συνυπάρχουν σπουδαίοι αρχαιολογικοί θησαυροί, τους οποίους αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση τον σταθμό «Βενιζέλου», στο οποίον εκτίθενται μοναδικά τεκμήρια της μακραίωνης και αδιάλειπτης ιστορίας της Θεσσαλονίκης και θα είναι ένα «ζωντανό» μουσείο στην καρδιά της πόλης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Opinion Poll, που παρουσίασε ο τηλεοπτικός σταθμός Action24, η μεγάλη πλειονότητα των Θεσσαλονικέων – με ποσοστά πάνω από 82% των ερωτηθέντων – πιστεύει ότι η έναρξη λειτουργίας του Μετρό είναι σημαντική, καθώς θα συμβάλει στην διευκόλυνση της μετακίνησης των πολιτών, στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στη συνολική αναβάθμιση της ζωής στην Θεσσαλονίκη.

Η AKTOR είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας “AKTOR – WEBUILD – HITACHI” και εισήλθε στο έργο το 2016, δέκα χρόνια αφότου είχε ανατεθεί σε προηγούμενο εργολάβο και όταν ακόμη βρισκόταν στη φάση της διάνοιξης των σηράγγων. Η AKTOR ολοκλήρωσε τα ιδιαίτερα περίπλοκα έργα πολιτικού μηχανικού και υλοποίησε όλες τις αρχιτεκτονικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, οι οποίες λόγω του μεγέθους του έργου, είχαν εξαιρετικά μεγάλη κλίμακα και διαστάσεις. Επιπλέον, ολοκλήρωσε εξαιρετικά απαιτητικές αρχαιολογικές εργασίες, οι οποίες έφεραν στο φως σπάνιες αρχαιότητες.

Μάλιστα, τον τελευταίο χρόνο, που συμπίπτει με την ανάληψη του μετοχικού ελέγχου της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ από τον Όμιλο και τη δημόσια δέσμευση της διοίκησής του για παράδοση του έργου τον Νοέμβριο του 2024, κατεβλήθησαν υπεράνθρωπες προσπάθειες που είχαν ως αποτέλεσμα την εκτόξευση του ρυθμού εργασιών και την αποπεράτωση του έργου.

Παράλληλα, o Όμιλος AKTOR παρέδωσε σε χρήση τον Σταθμό Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, ενώ ολοκλήρωσε και το μεγαλύτερο τμήμα της διάνοιξης της οδού Μιχαήλ Ψελλού, συνεχίζοντας παράλληλα τις εργασίες για την ολοκλήρωση του συγκοινωνιακού κόμβου της περιοχής.

Επιπλέον, ο Όμιλος AKTOR είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας AKTOR – HITACHI που κατασκευάζει την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, μήκους 4,8 χλμ. που περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Η επέκταση της γραμμής εκτιμάται ότι θα προσελκύσει περίπου 63.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση και θα συμβάλλει στη μείωση της χρήσης ΙΧ και των ρύπων CO2. Η απόσταση από τον τερματικό σταθμό της Μίκρας έως το κέντρο της πόλης θα καλύπτεται σε μόλις 15’.

Διαβάστε επίσης

Ελαιόλαδο: Έρχεται πτώση έως και 40% στις τιμές

Κέντρο Αριστείας για τη θαλάσσια τεχνολογία θέλει να φτιάξει η Ελλάδα

Produc-E Green: Εγκρίθηκε επένδυση 12 εκατ. για φωτοβολταϊκά στη Θεσσαλονίκη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!