THEPOWERGAME
Στο συνέδριο Greece Talks, με θέμα τον Τουρισμό στην Ελλάδα μίλησε ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. O πρόεδρος του ΣΕΒ αναφέρθηκε στις εξαγωγές, τονίζοντας ότι «τα τελευταία 8 έτη είναι διαρκώς ανοδικές» ενώ είπε ακόμα ότι «δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα εθνικό brand» και έφερε ως παράδειγμα το γιαούρτι.
«Η κάθε επιχείρηση έχει ένα διαφορετικό ανταγωνιστικό περιβάλλον, έχει διαφορετικές ηλικίες των μετόχων, πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο σε όλες τις αποφάσεις. Εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε στην Ελλάδα μεγαλύτερη παραγωγή. Πάμε καλά, παράδεισος δεν γίναμε ακόμα, έχουμε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου και τη παραγωγικότητα. Τα στοιχεία δείχνουν πως είμαστε πολύ χαμηλά, ειδικά στις ψηφιακές τεχνολογίες. Καλός είναι ο τουρισμός αλλά η Ελλάδα δεν μπορεί να ζήσει μόνο με αυτόν. Το διαδίκτυο βοηθάει τις μικρότερες επιχειρήσεις απέναντι στις μεγαλύτερες», είπε, μεταξύ άλλων, ο κ. Θεοδωρόπουλος.
«Εκτός συνόρων δεν είναι όλες οι χώρες ίδιες. Προφανώς μία ελληνική επιχείρηση πρέπει να προσαρμοστεί στη ντόπια αγορά, στις συνθήκες ανταγωνισμού. Είναι διαφορετικό πράγμα το brand της εταιρείας και το brand της χώρας. Εγώ δεν έχω νιώσει ποτέ ότι το made in Greece είναι κάτι που θα σε εμποδίσει να πας έξω», σημείωσε ακόμα ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος.
Θεοδωρόπουλος: Στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλό εργατικό δυναμικό
«Όταν ένας τουρίστας έρθει στην Ελλάδα και περάσει ωραία εδώ αλλιώς θα δει μετά ένα ελληνικό προϊόν σε ένα γερμανικό σούπερ μάρκετ. Θα το δει όμορφα. Όποια υπηρεσία και να πουλάμε στο πλαίσιο του ελληνικού τουρισμού, όλοι μαζί διαμορφώνουμε το brand της Ελλάδας», υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλό εργατικό δυναμικό. Υπάρχει μία λέξη που λέγεται φιλότιμο και δεν μεταφράζεται εύκολα σε άλλες γλώσσες. Έχουμε υψηλό επίπεδο γνώσης ξένων γλωσσών, φοβερή πρώτη ύλη. Έχουμε σίγουρα και τα μειονεκτήματα μας, τα λέμε συνέχεια και γκρινιάζουμε. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να εστιάσουμε στα πλεονεκτήματα μας. Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε σε όλα για να πάμε στο εξωτερικό, γιατί πραγματικά έχουμε πολλά πλεονεκτήματα».
Διαβάστε επίσης
Η αμυντική καινοτομία, οι startups και η αναξιοποίητη ευκαιρία
Γαλακτοκομικά: Γιατί έχει πετάξει η τιμή της φέτας και του γάλακτος
Τήλος: Η επόμενη ημέρα με το βλέμμα σε ανθεκτικότητα και καινοτομία