THEPOWERGAME
Η Ford γνωστοποίησε την Τετάρτη ότι θα περικόψει περίπου το 14% του ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού της, λόγω των σημαντικών απωλειών των τελευταίων ετών που επιδεινώθηκαν από την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, την έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Η αμερικανική εταιρεία είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία μετά τη Nissan, τη Stellantis και τη GM που μειώνει τα κόστη της, καθώς η βιομηχανία παλεύει με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό των κινεζικών αντιπάλων στην Ευρώπη, τη φθίνουσα ζήτηση στην Κίνα και τις προκλήσεις της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παραμένουν πολύ ακριβά για να τα αγοράσουν οι περισσότεροι καταναλωτές.
Η Ford δήλωσε ότι οι 4.000 περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν κυρίως στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του εργατικού δυναμικού της Ford που ανέρχεται σε 174.000 άτομα.
Τα μέτρα θα αποτελέσουν μεγάλο πλήγμα ιδίως για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η Volkswagen, ανοίγει νέα καρτέλα απειλεί να κλείσει εργοστάσια, να μειώσει τους μισθούς και να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να βελτιώσει την ικανότητά της να είναι ανταγωνιστική.
Η εντεινόμενη πολιτική κρίση της χώρας προσθέτει επίσης αβεβαιότητα στις εταιρείες που παλεύουν με τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις με την Κίνα και την εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ.
Η Ford δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές απολύσεις θα πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2027.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης «αντιμετωπίζουν σημαντικές ανταγωνιστικές και οικονομικές αντιξοότητες, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν την αναντιστοιχία μεταξύ των κανονισμών CO2 και της καταναλωτικής ζήτησης για ηλεκτροκίνητα οχήματα», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις της Ford στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 17,9%, ξεπερνώντας κατά πολύ την πτώση 6,1% σε επίπεδο κλάδου.
Η Ford κάλεσε επίσης τη γερμανική κυβέρνηση ειδικότερα να παράσχει περισσότερα κίνητρα και καλύτερες υποδομές φόρτισης για να βοηθήσει τους καταναλωτές να μεταβούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το Βερολίνο τερμάτισε τις επιδοτήσεις EV τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι πωλήσεις EV στη Γερμανία τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους μειώθηκαν κατά 28,6%.
«Αυτό που μας λείπει στην Ευρώπη και στη Γερμανία είναι μια αδιαμφισβήτητη, σαφής πολιτική ατζέντα για την προώθηση της ηλεκτρικής κινητικότητας, όπως δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης, ουσιαστικά κίνητρα … και μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2», έγραψε ο οικονομικός διευθυντής της Ford, Τζον Λόλερ, σε επιστολή του προς τη γερμανική κυβέρνηση.
Η Ford βρίσκεται σε μια επώδυνη αναδιάρθρωση στην Ευρώπη, ανακοινώνοντας τον Φεβρουάριο του 2023 την περικοπή 3.800 θέσεων εργασίας. Η Ford κλείνει επίσης το εργοστάσιο Saarlouis στη Γερμανία το επόμενο έτος, με περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει δασμούς στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, λέγοντας ότι επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις από την κυβέρνηση της Κίνας.
Διαβάστε επίσης
Economist: Πιθανή η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα το 2025
Αυτοί οι 5 σεφ κατέχουν τα σκήπτρα του αμερικανικού fine dining
Ταμείο Απανθρακοποίησης: Δύναμη πυρός 3 δισ. για το πρασίνισμα των νησιών