Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Όμιλος Σφακιανάκη: Καθαρά κέρδη 32,3 εκατ. το 2023

Αξιοσημείωτη αύξηση κατά 196% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη της Σφακιανάκης ΑΕΒΕ για το έτος 2023, καθώς ανήλθαν στα 32,3 εκατ., έναντι 10,9 εκατ. το έτος 2022. Παράλληλα, το 2023 αυξήθηκαν σημαντικά και οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 474,6 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 35,2%, σε σχέση με τις πωλήσεις των 351 εκατ. του 2022.

Οι πωλήσεις της εταιρείας επηρεάστηκαν κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων του κλάδου λιανικής, των Μακροχρόνιων, και Βραχυχρόνιων μισθώσεων, αποτέλεσμα της σημαντικής ενίσχυσης της αγοράς αυτοκίνητου και της συνεχιζόμενης αύξησης του τουρισμού.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 91,8 εκατ. έναντι 58,1 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αυξημένα κατά 57,9%, ενώ τα κέρδη προ φόρων για το 2023 ανήλθαν σε 40,0 εκατ. έναντι 12,2 εκατ. το 2022 σημειώνοντας αύξηση 228%.

Το σύνολο των μακροπρόθεσμων δανείων μειώθηκε κατά 1% και διαμορφώθηκε στα 289,8 εκατ. το 2023, έναντι 293,2 εκατ. το 2022.

Ταξινομήσεις στην αγορά αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η αγορά του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας κινήθηκε ανοδικά το 2023, ως αποτέλεσμα, κυρίως, της ομαλοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρουσιάζοντας αύξηση των συνολικών ταξινομήσεων κατά 27,7% και 18,3% αντίστοιχα σε σχέση με το 2022.

Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων Suzuki το 2023 ανήλθαν σε 7.606 μονάδες (έναντι 4.415 το 2022) και το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 5,7% (έναντι 4,8% το 2022) κατατάσσοντας την Σφακιανάκης ΑΕΒΕ στην 7η θέση μεταξύ των εισαγωγέων αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς του συνολικού κλάδου λιανικής στα επιβατικά αυτοκίνητα (Premium και Mainstream) το 2023 διαμορφώθηκε για την εταιρεία σε 9,2% (2022: 8,9%).

Η Suzuki το 2023 πραγματοποίησε, επίσης, 470 ταξινομήσεις μοτοσικλετών οι οποίες αντιστοιχούν σε μερίδιο αγοράς 1,0%.

Σε ότι αφορά το 2024, παρά τη διατήρηση του χρηματοοικονομικού κόστους σε υψηλά επίπεδα, η Διοίκηση της Εταιρείας εκτιμά ότι η δραστηριότητα Εισαγωγής Αυτοκινήτων Suzuki θα αυξήσει περαιτέρω το μερίδιο της και παράλληλα θα διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα την κερδοφορία της.

Αντίστοιχα, η δραστηριότητα Εμπορίας Αυτοκινήτων και Παροχής Υπηρεσιών μετά την Πώληση (After Sales) εκτιμάται ότι θα αυξήσει τις πωλήσεις και την κερδοφορία της μέσω συνεχών επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες και στην εκπαίδευση του προσωπικού της αξιολογώντας και τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στην αγορά από την ηλεκτροκίνηση, ενώ εντατικοποιούνται οι προσπάθειες με βάση τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην δραστηριότητα για Παροχή Υπηρεσιών μετά την Πώληση (After Sales) και στην πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Μακροχρόνιες και βραχυχρόνιες μισθώσεις

Το 2023, ο κλάδος των μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων της εταιρείας σημείωσε σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας σε σχέση με το 2022, ενώ συνεχίστηκε για μια ακόμα χρονιά η εξέλιξη σε νέα προγράμματα και νέες τεχνολογίες για την κάλυψη των αναγκών των πελατών της εταιρείας στο πλαίσιο της διαρκούς αύξησης της αγοράς των μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων.

Σε ότι αφορά τον κλάδο βραχυχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων, το 2023 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση ως αποτέλεσμα της αύξησης των τουριστικών αφίξεων σε σχέση με το 2022. Με βάση την θετική πορεία του κλάδου κατά τους πρώτους μήνες του 2024, η Διοίκηση του Εταιρείας εκτιμά ότι και η φετινή χρονιά θα είναι βελτιωμένη για τη δραστηριότητα των βραχυχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων σε επίπεδο εσόδων.

Σημαντικά γεγονότα του 2024

Το 2024 ολοκληρώθηκαν οι συζητήσεις της εταιρείας με τον μοναδικό της Ομολογιούχο «SATURN FINANCIAL INVESTOR DESIGNATED ACTIVITY COMPANY» για την αναδιάρθρωση του Ομολογιακού της Δανείου, λαμβανομένων υπόψη των νέων συνθήκων του αυξημένου χρηματοοικονομικού κόστους και, κυρίως, των θετικών προοπτικών των κλάδων όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Στο πλαίσιο αυτό, την 1η Αυγούστου 2024, υπεγράφη σύμβαση τροποποίησης του ομολογιακού δανείου της εταιρείας με ευνοϊκούς όρους, γεγονός που, σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της εταιρείας, θέτει τις βάσεις για την υλοποίηση των σημαντικών στρατηγικών στόχων που έχει θέσει η εταιρεία για τα επόμενα χρόνια.

Τον Ιανουάριο του 2024 ιδρύθηκε η εταιρεία SFAKIANAKIS E-MOTORS Μονοπρόσωπη Α.Ε., στην οποία η εταιρεία συμμετέχει με ποσοστό 100,0%. Η SFAKIANAKIS E-MOTORS είναι ο Επίσημος Διανομέας της BYD στην Ελλάδα.

Την 10η Φεβρουαρίου 2024 η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά κατά 100% της εταιρείας AJAR Car Rental GmbH, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης αυτοκίνητων (Rent-A-Car) στην Αυστρία, λειτουργώντας πέντε σταθμούς, μεταξύ άλλων και στα μεγάλα αεροδρόμια της Αυστρίας.

Εντός του 2024, η δραστηριότητα της βραχυχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων (Rent-A-Car) λειτούργησε τρεις νέους σταθμούς στη Μήλο, στην Πάρο και στη Σάμο, φτάνοντας συνολικά τους 16 ιδιόκτητους σταθμούς.

Κόστη – Ρευστότητα

Η Διοίκηση του Ομίλου Σφακιανάκη εξετάζει και λαμβάνει όλα τα μέτρα ώστε να διατηρήσει τα κόστη σε επιθυμητά επίπεδα και να διασφαλίσει τη ρευστότητα της εταιρείας σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η ισχυρή ταμειακή θέση της εταιρείας την 31.12.2023 (ταμειακά διαθέσιμα 19.811.804 ευρώ) αποτελεί τη σημαντικότερη εγγύηση ότι η εταιρεία θα καταφέρει να αντιμετωπίσει τυχόν μελλοντικές προκλήσεις, σημειώνεται.

Δήλωση Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σφακιανάκη κ. Σταύρος Τάκη δήλωσε σχετικά: «Ο Όμιλος Σφακιανάκη διαχειρίστηκε με επιτυχία τα τελευταία χρόνια το εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, το οποίο διαμορφώθηκε από την οικονομική κρίση, την πανδημία Covid 19, τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και την ενεργειακή κρίση. Σήμερα, μέσα από στρατηγικά σχεδιασμένες κινήσεις έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για την δυναμική ανάπτυξη του Ομίλου, οι οποίες αντικατοπτρίζονται ήδη στα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 και την σημαντική αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας. Με την ευνοϊκή τροποποίηση του ομολογιακού δανείου της εταιρείας και την περαιτέρω ενίσχυση των μεγεθών της, αναμένουμε να βελτιώσουμε περαιτέρω τα οικονομικά μας αποτελέσματα και το 2024».

Διαβάστε επίσης                            

Trade Estates: Από 23 Δεκεμβρίου η πληρωμή του προσωρινού μερίσματος

DW: Νέο σαμποτάζ βλέπει η Γερμανία στη Βαλτική

ΡΑΑΕΥ: Πώς “μοιράστηκε” η πίτα στη λιανική αγορά ενέργειας τον Αύγουστο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!