THEPOWERGAME
Aνθεκτικά παρουσιάστηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Aegean για το γ’ τρίμηνο, καθώς η επιβατική κίνηση ήταν υψηλότερη, αλλά από την άλλη πλευρά, παρατηρεί η Axia, ο αυξημένος ανταγωνισμός και τα υψηλότερα έξοδα πίεσαν την κερδοφορία της. H επενδυτική αναμένει μια παρόμοια τάση για το δ’ τρίμηνο, καθώς οι συνθήκες αναμένεται να παραμείνουν ίδιες.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Aegean Airlines ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Axia. Η αεροπορική εταιρεία παρουσίασε έσοδα ύψους 630,8 εκατ. ευρώ (-3% σε ετήσια βάση), EBITDA 182,3 εκατ. ευρώ (-20% σε ετήσια βάση) και καθαρά κέρδη 108,3 εκατ. ευρώ (-19% σε ετήσια βάση). Ο συντελεστής πληρότητας (PRK/ASK) μειώθηκε στο 83,9% από 85,8% το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Όσον αφορά τα αποτελέσματα εννεαμήνου του 2024, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 1.379,9 εκατ. ευρώ (+4% σε ετήσια βάση) και το EBITDA διαμορφώθηκε στα 329,9 εκατ. ευρώ (-10% σε ετήσια βάση). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 132 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το ιστορικά υψηλό επίπεδο των 170,7 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2023, καθιστώντας την τρέχουσα χρονιά τη δεύτερη καλύτερη για την Aegean από πλευράς κερδοφορίας. Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024, τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν στα 762,8 εκατ. ευρώ έναντι 706,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, λόγω της ισχυρής λειτουργικής ροής μετρητών (320,0 εκατ. ευρώ έναντι 396,5 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2023). Ο καθαρός δανεισμός (περιλαμβανομένων των μισθώσεων) στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024 διαμορφώθηκε στα 514,9 εκατ. ευρώ έναντι 415,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023.
Κατά το τρίτο τρίμηνο, η αεροπορική εταιρεία μετέφερε περισσότερους από 5,3 εκατομμύρια επιβάτες, επίπεδο παρόμοιο με εκείνο της περασμένης χρονιάς, προσφέροντας περίπου 6,3 εκατομμύρια θέσεις (+2% σε ετήσια βάση). Οι επιβάτες εσωτερικού κατέγραψαν αύξηση 6% σε ετήσια βάση, ενώ οι επιβάτες εξωτερικού σημείωσαν μικρή μείωση 3% σε ετήσια βάση, λόγω της αναστολής πτήσεων προς Ισραήλ και Λίβανο. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 84,7% έναντι 86,2% το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Συνολικά, στο εννεάμηνο του 2024, η επιβατική κίνηση έφτασε περίπου τα 12,6 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5% σε ετήσια βάση. Η Aegean προσέφερε συνολικά περίπου 15,3 εκατομμύρια θέσεις, αυξημένες κατά 6% σε ετήσια βάση. Τα ASKs αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση, ενώ ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 82,7% έναντι 83,6% στο εννεάμηνο του 2023.
Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα (opex), το τρίτο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 444 εκατ. ευρώ (+2,6% σε ετήσια βάση). Τα έξοδα για παροχές προς υπαλλήλους αυξήθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν σε 62,8 εκατ. ευρώ λόγω πληθωριστικών πιέσεων, αυξημένου αριθμού υπαλλήλων, υψηλότερης δραστηριότητας πτήσεων και αναγκών προσωπικού για τη νέα εγκατάσταση Συντήρησης, Επισκευής και Αναθεώρησης (MRO).
Τα έξοδα καυσίμων ανήλθαν σε 121,7 εκατ. ευρώ (-8% σε ετήσια βάση) και τα έξοδα συντήρησης αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 21% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν σε 66,7 εκατ. ευρώ. Τα έξοδα μισθώσεων αυξήθηκαν σε 9,9 εκατ. ευρώ από 2,2 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2023. Οι αυξήσεις στα έξοδα σχετίζονται με την ακινητοποίηση μέρους του νέου στόλου αεροσκαφών για τους υποχρεωτικούς ελέγχους και τις επισκευές στους κινητήρες GTF, οι οποίοι ακινητοποίησαν έως 10 νέα αεροσκάφη (το 17% του στόλου των τζετ). Στο εννεάμηνο του 2024, τα συνολικά λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 1.047,7 εκατ. ευρώ (+6,8% σε ετήσια βάση), ενώ χωρίς τα έξοδα καυσίμων, τα λειτουργικά έξοδα διαμορφώθηκαν σε 757,7 εκατ. ευρώ (+9% σε ετήσια βάση).
Κατά το τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά χρηματοοικονομικά έσοδα ανήλθαν σε 3,2 εκατ. ευρώ, έναντι καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων 17,5 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2023, υποστηριζόμενα από την αύξηση των εσόδων από τόκους και χρηματοοικονομικών εσόδων, καθώς και από τη θετική επίδραση της συναλλαγματικής ισοτιμίας. Στο εννεάμηνο του 2024, τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 28,1 εκατ. ευρώ, έναντι 36,4 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2023. Τέλος, οι αποσβέσεις ανήλθαν σε 46,2 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο (+11% σε ετήσια βάση), λόγω παραλαβής νέων αεροσκαφών και σε 130,4 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο (+15% σε ετήσια βάση).
Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024, το χρέος ανήλθε σε 1,28 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων 1 δισ. ευρώ σε μισθώσεις) σε σύγκριση με 1,12 δισ. ευρώ στο τέλος του 2023. Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 762,8 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με 706,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, λόγω ισχυρής λειτουργικής ροής μετρητών. Ως αποτέλεσμα, ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε σε 514,9 εκατ. ευρώ έναντι 415,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023.
Η διοίκηση ανέφερε ότι για το τέταρτο τρίμηνο, προγραμματίζει να προσφέρει 4,5 εκατομμύρια θέσεις, αυξημένες κατά 7% σε σχέση με πέρυσι, με αύξηση συχνοτήτων και χωρητικότητας τόσο στις εγχώριες όσο και στις διεθνείς πτήσεις, καθώς και την έναρξη νέων δρομολογίων.
Διαβάστε επίσης
Bitcoin: Το ράλι έφερε 36 δισ. στις τσέπες των δισεκατομμυριούχων των crypto
Καστοριά: Sold out τα ξενοδοχεία για τα Χριστούγεννα
Κομισιόν: “Παρατήρηση” σε Ελλάδα και άλλα 12 κράτη λόγω ΕΣΕΚ