Γ.Δ.
1537.38 +0,43%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
-1,54%
9.57
CNLCAP
-1,39%
7.1
DIMAND
-0,12%
8.19
EVR
+0,34%
1.485
NOVAL
-0,87%
2.28
OPTIMA
-0,31%
12.96
TITC
+1,05%
43.5
ΑΑΑΚ
-10,00%
4.32
ΑΒΑΞ
+3,69%
1.856
ΑΒΕ
-2,81%
0.45
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.73
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,62%
4.06
ΑΛΦΑ
+0,40%
1.772
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,97%
10.48
ΑΣΚΟ
+1,21%
3.34
ΑΣΤΑΚ
-1,13%
7.02
ΑΤΕΚ
-0,76%
0.65
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.768
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
-0,17%
5.74
ΒΙΟΚΑ
+2,64%
1.945
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,87%
2.32
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.44
ΔΑΑ
+0,25%
8.07
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,42%
12.89
ΔΟΜΙΚ
-2,03%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+0,55%
1.845
ΕΕΕ
+0,73%
33.34
ΕΚΤΕΡ
+0,80%
1.754
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
+0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.54
ΕΛΣΤΡ
+2,43%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,21%
1.846
ΕΛΧΑ
0,00%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,41%
1.21
ΕΤΕ
+0,09%
8.488
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.39
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+1,06%
2.476
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.715
ΙΑΤΡ
-1,48%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.3495
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.76
ΙΝΚΑΤ
-0,53%
4.715
ΙΝΚΑΤΔ
-38,24%
0.0063
ΙΝΛΙΦ
+1,09%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,19%
1.056
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.97
ΙΝΤΕΤ
-1,75%
1.12
ΙΝΤΚΑ
+2,24%
3.19
ΚΑΡΕΛ
-4,07%
330
ΚΕΚΡ
-2,64%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+4,42%
0.449
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.4
ΚΟΥΕΣ
+0,82%
6.15
ΚΡΙ
-0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
+1,08%
1.87
ΚΥΡΙΟ
+0,50%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,38%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-0,55%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
-2,92%
0.266
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,98%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-3,09%
3.76
ΜΕΝΤΙ
+1,30%
2.34
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,58%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
+0,83%
3.65
ΜΟΤΟ
+0,53%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,71%
25.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,94%
34.24
ΝΑΚΑΣ
+4,67%
3.14
ΝΑΥΠ
-0,26%
0.778
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
+9,49%
0.346
ΟΛΘ
-2,40%
28.5
ΟΛΠ
+3,80%
30.05
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.52
ΟΠΑΠ
-0,50%
16.07
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.782
ΟΤΕ
-0,07%
14.87
ΟΤΟΕΛ
+1,29%
10.98
ΠΑΙΡ
+2,97%
1.04
ΠΑΠ
+1,63%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,43%
4.389
ΠΕΡΦ
-0,91%
5.44
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.42
ΠΛΑΘ
+0,60%
4.17
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.232
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,88%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
+1,52%
1.675
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,01%
5.88
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,33%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.644
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-5,15%
0.184
ΦΡΛΚ
0,00%
3.97
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αποκαλυπτήρια για το λογότυπο

Minimal αισθητική, με αναφορές στο ιστορικό παρελθόν της Θεσσαλονίκης, έχει το λογότυπο του Μετρό, που φιλοδοξεί να αποτελέσει ταυτότητα της πόλης. Το logo του Μετρό δανείζεται το πεζό βυζαντινό «μ», το οποίο με το δυναμικό σχήμα του συμβολίζει τη μελλοντική επέκταση του μέσου, που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης.

Το λογότυπο και η συνολική οπτική ταυτότητα του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσιάσθηκαν σήμερα το πρωί στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό ΑΕ από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκο Κουρέτα, και την προϊσταμένη του Αρχιτεκτονικού Τμήματος της Μετρό, Χρυσούλα Κουστένη.

Η παρουσία του λογότυπου ήταν μία ακόμη ευκαιρία για να τονιστεί το πόσο ασφαλές θα είναι το αυτόματο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα κυκλοφορεί χωρίς οδηγό. Μάλιστα, ο CEO της εταιρείας λειτουργού, της ΤΗΕΜΑ ΑΕ, Carlo Bianco, τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης, ως πλήρως αυτοματοποιημένο, είναι free of human errors, ενώ η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος είναι 1 σε 100.000 χρόνια.

Το Μετρό διαθέτει το σύστημα CBTC, με το οποίο ελέγχονται οι αποστάσεις μεταξύ των συρμών, που ακινητοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση σφάλματος. Να σημειωθεί ότι σήμερα θα πραγματοποιηθεί άσκηση πυρασφάλειας στον σταθμό Παπάφη, ενώ συνεχίζονται οι δοκιμές όλων των λειτουργικών συστημάτων, με τον ανεξάρτητο ελεγκτή TUV να παρακολουθεί τα trials, προκειμένου να εκδώσει το πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας πριν αρχίσει η εμπορική λειτουργία του Μετρό, που είναι προγραμματισμένη για τις 30 Νοεμβρίου.

Μετρo Θεσσαλονiκης λογότυπο@powergame
Μετρό Θεσσαλονίκης λογότυπο@powergame

Σταϊκούρας: «Σε 17 μέρες παραδίδεται το Μετρό»

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, σε 17 ημέρες θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης το έργο του Μετρό, που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης. Με τη λειτουργία του Μετρό θα ενισχυθεί και θα αναβαθμιστεί ποιοτικά το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη.

Ο σχεδιασμός του λογοτύπου ξεκίνησε πριν από μήνες (σ.σ έγινε από την εταιρεία MMS IKE) και ζητούμενο ήταν η δημιουργία μιας οπτικής ταυτότητας που θα συμβολίζει το πάντρεμα ενός σύγχρονου έργου με την ταυτότητα της πόλης, καθώς η Θεσσαλονίκη αποκτά μία από τις πιο σύγχρονες μεταφορικές υποδομές στην Ευρώπη.

Το πεζό βυζαντινό γράμμα «μ» αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, καθώς παραπέμπει στο βυζαντινό παρελθόν της Θεσσαλονίκης, ενώ απλοποιημένο, όπως χρησιμοποιείται, εκπέμπει καθαρότητα, αναγνωρισιμότητα και σταθερότητα, στοιχεία που απαιτούνται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Όπως είπε ο υπουργός: «Η ιστορική έμπνευση μαζί με τη σύγχρονη τεχνική αποδίδουν την κίνηση της προόδου».

Ταχιάος: «Μετρό με ιδιαίτερη ταυτότητα»

Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, υποστήριξε ότι το Μετρό έρχεται να αλλάξει την ίδια την πόλη, οπότε θα αποδειχθεί πολύ σημαντικό για την ταυτότητα της πόλης. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης φέρει έως έναν βαθμό τα χαρακτηριστικά του Μετρό της Αθήνας, αλλά είναι πολύ πιο σύγχρονο και έχει μία δική του, ιδιαίτερη ταυτότητα. «Το μετρό της Θεσσαλονίκης συνδυάζει παρελθόν και μέλλον. Το λογότυπο έχει τη δυναμική του μέλλοντος, αν και παραπέμπει στο παρελθόν. Το μετρό μπαίνει πλέον στη ζωή μας και η 30ή Νοεμβρίου θα είναι μία πολύ μεγάλη μέρα για τη Θεσσαλονίκη», τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Μαύρο logo σε φόντο λευκό

Την οπτική ταυτότητα του του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσίασε η κ. Χρυσούλα Κουστένη, προϊσταμένη Τμήματος Αρχιτεκτονικού της Ελληνικό Μετρό ΑΕ.

Για να σχεδιαστεί το λογότυπο, προηγήθηκε έρευνα σε αστικούς σιδηρόδρομους του εξωτερικού, στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο, ενώ αντλήθηκαν πολλές απόψεις και στοιχεία από την αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης. Αυτή η ταυτότητα περιλαμβάνει το λογότυπο με το βυζαντινό «μ», γράμματα, αλλά και πικτογράμματα (σύμβολα). Σε κάθε σταθμό του Μετρό (είναι 13) θα υπάρχουν 35 πινακίδες, με το λογότυπο, πικτογράμματα ή και γράμματα.

Μετρo Θεσσαλονiκης λογότυπο@powergame
Μετρo Θεσσαλονiκης λογότυπο@powergame

Το  «μ» τοποθετήθηκε σε κύκλο, που δίνει την αίσθηση της σήραγγας του Μετρό, τον οποίο κύκλο και διακόπτει, συμβολίζοντας τη διάχυση του Μετρό στην πόλη, με επόμενα έργα επέκτασης.

Μετρο Θεσσαλονικης λογότυπο@powergame
Μετρό Θεσσαλονίκης λογότυπο@powergame

Για το λογότυπο επιλέχθηκε το χρώμα blue black, ένα χρώμα ορατό, που δίνει την αίσθηση της σταθερότητας και της ασφάλειας. Στις πινακίδες των σταθμών κυριαρχεί το μπλε χρώμα, ενώ στα σύμβολα για τα Άτομα με Αναπηρία το κίτρινο, ενώ έχει επιλεγεί και μία γκάμα χρωμάτων για τις ανάγκες του μάρκετινγκ και της διαφήμισης.

Διαβάστε επίσης

Πίνδος: Βγαίνει στις αγορές με “έτοιμα ψημένα” προϊόντα κοτόπουλου

Η προδιαγεγραμμένη αποτυχία του νόμου για τα στελέχη των ΔΕΚΟ, ο πανευρωπαϊκός ΦΠΑ στα μεμονωμένα Airbnb, η “στέγη” του “Δαίδαλου” και το ελληνικό roadshow για τα small caps

COP29: Η Ελλάδα, η “σκιά” Τραμπ και οι χαμηλές προσδοκίες

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!