Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αποκαλυπτήρια για το λογότυπο

Minimal αισθητική, με αναφορές στο ιστορικό παρελθόν της Θεσσαλονίκης, έχει το λογότυπο του Μετρό, που φιλοδοξεί να αποτελέσει ταυτότητα της πόλης. Το logo του Μετρό δανείζεται το πεζό βυζαντινό «μ», το οποίο με το δυναμικό σχήμα του συμβολίζει τη μελλοντική επέκταση του μέσου, που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης.

Το λογότυπο και η συνολική οπτική ταυτότητα του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσιάσθηκαν σήμερα το πρωί στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό ΑΕ από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκο Κουρέτα, και την προϊσταμένη του Αρχιτεκτονικού Τμήματος της Μετρό, Χρυσούλα Κουστένη.

Η παρουσία του λογότυπου ήταν μία ακόμη ευκαιρία για να τονιστεί το πόσο ασφαλές θα είναι το αυτόματο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα κυκλοφορεί χωρίς οδηγό. Μάλιστα, ο CEO της εταιρείας λειτουργού, της ΤΗΕΜΑ ΑΕ, Carlo Bianco, τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης, ως πλήρως αυτοματοποιημένο, είναι free of human errors, ενώ η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος είναι 1 σε 100.000 χρόνια.

Το Μετρό διαθέτει το σύστημα CBTC, με το οποίο ελέγχονται οι αποστάσεις μεταξύ των συρμών, που ακινητοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση σφάλματος. Να σημειωθεί ότι σήμερα θα πραγματοποιηθεί άσκηση πυρασφάλειας στον σταθμό Παπάφη, ενώ συνεχίζονται οι δοκιμές όλων των λειτουργικών συστημάτων, με τον ανεξάρτητο ελεγκτή TUV να παρακολουθεί τα trials, προκειμένου να εκδώσει το πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας πριν αρχίσει η εμπορική λειτουργία του Μετρό, που είναι προγραμματισμένη για τις 30 Νοεμβρίου.

Μετρo Θεσσαλονiκης λογότυπο@powergame
Μετρό Θεσσαλονίκης λογότυπο@powergame

Σταϊκούρας: «Σε 17 μέρες παραδίδεται το Μετρό»

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, σε 17 ημέρες θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης το έργο του Μετρό, που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης. Με τη λειτουργία του Μετρό θα ενισχυθεί και θα αναβαθμιστεί ποιοτικά το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη.

Ο σχεδιασμός του λογοτύπου ξεκίνησε πριν από μήνες (σ.σ έγινε από την εταιρεία MMS IKE) και ζητούμενο ήταν η δημιουργία μιας οπτικής ταυτότητας που θα συμβολίζει το πάντρεμα ενός σύγχρονου έργου με την ταυτότητα της πόλης, καθώς η Θεσσαλονίκη αποκτά μία από τις πιο σύγχρονες μεταφορικές υποδομές στην Ευρώπη.

Το πεζό βυζαντινό γράμμα «μ» αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, καθώς παραπέμπει στο βυζαντινό παρελθόν της Θεσσαλονίκης, ενώ απλοποιημένο, όπως χρησιμοποιείται, εκπέμπει καθαρότητα, αναγνωρισιμότητα και σταθερότητα, στοιχεία που απαιτούνται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Όπως είπε ο υπουργός: «Η ιστορική έμπνευση μαζί με τη σύγχρονη τεχνική αποδίδουν την κίνηση της προόδου».

Ταχιάος: «Μετρό με ιδιαίτερη ταυτότητα»

Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, υποστήριξε ότι το Μετρό έρχεται να αλλάξει την ίδια την πόλη, οπότε θα αποδειχθεί πολύ σημαντικό για την ταυτότητα της πόλης. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης φέρει έως έναν βαθμό τα χαρακτηριστικά του Μετρό της Αθήνας, αλλά είναι πολύ πιο σύγχρονο και έχει μία δική του, ιδιαίτερη ταυτότητα. «Το μετρό της Θεσσαλονίκης συνδυάζει παρελθόν και μέλλον. Το λογότυπο έχει τη δυναμική του μέλλοντος, αν και παραπέμπει στο παρελθόν. Το μετρό μπαίνει πλέον στη ζωή μας και η 30ή Νοεμβρίου θα είναι μία πολύ μεγάλη μέρα για τη Θεσσαλονίκη», τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Μαύρο logo σε φόντο λευκό

Την οπτική ταυτότητα του του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσίασε η κ. Χρυσούλα Κουστένη, προϊσταμένη Τμήματος Αρχιτεκτονικού της Ελληνικό Μετρό ΑΕ.

Για να σχεδιαστεί το λογότυπο, προηγήθηκε έρευνα σε αστικούς σιδηρόδρομους του εξωτερικού, στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο, ενώ αντλήθηκαν πολλές απόψεις και στοιχεία από την αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης. Αυτή η ταυτότητα περιλαμβάνει το λογότυπο με το βυζαντινό «μ», γράμματα, αλλά και πικτογράμματα (σύμβολα). Σε κάθε σταθμό του Μετρό (είναι 13) θα υπάρχουν 35 πινακίδες, με το λογότυπο, πικτογράμματα ή και γράμματα.

Μετρo Θεσσαλονiκης λογότυπο@powergame
Μετρo Θεσσαλονiκης λογότυπο@powergame

Το  «μ» τοποθετήθηκε σε κύκλο, που δίνει την αίσθηση της σήραγγας του Μετρό, τον οποίο κύκλο και διακόπτει, συμβολίζοντας τη διάχυση του Μετρό στην πόλη, με επόμενα έργα επέκτασης.

Μετρο Θεσσαλονικης λογότυπο@powergame
Μετρό Θεσσαλονίκης λογότυπο@powergame

Για το λογότυπο επιλέχθηκε το χρώμα blue black, ένα χρώμα ορατό, που δίνει την αίσθηση της σταθερότητας και της ασφάλειας. Στις πινακίδες των σταθμών κυριαρχεί το μπλε χρώμα, ενώ στα σύμβολα για τα Άτομα με Αναπηρία το κίτρινο, ενώ έχει επιλεγεί και μία γκάμα χρωμάτων για τις ανάγκες του μάρκετινγκ και της διαφήμισης.

Διαβάστε επίσης

Πίνδος: Βγαίνει στις αγορές με “έτοιμα ψημένα” προϊόντα κοτόπουλου

Η προδιαγεγραμμένη αποτυχία του νόμου για τα στελέχη των ΔΕΚΟ, ο πανευρωπαϊκός ΦΠΑ στα μεμονωμένα Airbnb, η “στέγη” του “Δαίδαλου” και το ελληνικό roadshow για τα small caps

COP29: Η Ελλάδα, η “σκιά” Τραμπ και οι χαμηλές προσδοκίες

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!