THEPOWERGAME
Με στόχο να εκμεταλλευτεί τη ζήτηση για προϊόντα κοτόπουλου στις διεθνείς αγορές αλλά και τα περιθώρια κέρδους των «έτοιμων ψημένων» έναντι των φρέσκων, ο Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Πίνδος έχει πλάνο ανάπτυξης εξαγωγών και επενδύει προς αυτήν την κατεύθυνση, προωθώντας επενδυτικό πλάνο 45 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός- ΑΣΠΙ «Πίνδος», ο μεγαλύτερος πρωτοβάθμιος συνεταιρισμός της χώρας στον κλάδο της πτηνοτροφίας, εμφανίζει ρυθμό ανάπτυξης εξαγωγών 20% και στοχεύει να αυξήσει το μερίδιό τους πάνω από το 10% του κύκλου εργασιών, που είναι σήμερα.
Όπως εξήγησαν στελέχη της Πίνδος σε συνέντευξη Τύπου χθες, στόχος είναι η εξαγωγή προϊόντων με υπεραξία. Το ολόκληρο κοτόπουλο εξάγεται σε όλη την Ευρώπη, αλλά αφενός η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά, περίπου 2% της ευρωπαϊκής παραγωγής, αφετέρου το μεταφορικό έργο δεν ευνοεί την εξαγωγή φρέσκων κοτόπουλων στην περιοχή. Αντίθετα, κατεψυγμένα και προϊόντα κοτόπουλου και καινοτόμα προϊόντα, όπως τα «έτοιμα ψημένα» (κροκέτες, κοτομπουκιές, μπιφτέκια, πανέ, φιλετάκια ψημένα κ.λπ.), αποδίδουν και μπορούν να προωθηθούν εύκολα στις ξένες αγορές, όπου η ζήτηση αυξάνεται.
Σημειώνεται ότι η Πίνδος εμφανίζει στην κατηγορία «έτοιμα ψημένα» ανάπτυξη 31%, ενώ η ανάπτυξη παραγωγής και πωλήσεων γύρου κοτόπουλου ανέρχεται σε 48%. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι έχει εξαντλήσει το 100% της δυναμικότητας της εργοστασιακής μονάδας για την παραγωγή των «έτοιμων ψημένων» προϊόντων, που ανέπτυξε πριν από 3 χρόνια. Ως αποτέλεσμα, σχεδιάζει επιπλέον 7 εκατ. ευρώ επενδύσεις, πέραν των 11 εκατ. ευρώ που επένδυσε ήδη για περαιτέρω επέκταση των παραγωγικών εγκαταστάσεων της μονάδας. Υλοποιεί ευρύτερο επενδυτικό πλάνο πενταετίας 45 εκατ. ευρώ, προτεραιοποιώντας τη συγκεκριμένη επένδυση, καθώς και νέα μονάδα πτηνοσφαγείου. Αναπτύσσει επίσης εργοστάσιο ζωοτροφών, κέντρα διανομής, επενδύει σε μεταφορικά μέσα και Net Metering. Για τις επενδύσεις αξιοποιούνται σε μεγάλο βαθμό ίδια κεφάλαια, δηλαδή τα κέρδη των παραγωγών του συνεταιρισμού. Σε επενδύσεις θα διατεθούν τα 7 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2023, αλλά και τα κέρδη του 2024, σύμφωνα με στελέχη της Πίνδος.
Επίσης, σημειώνεται ότι κάθε χρόνο, πέρα από τις επενδύσεις που κάνει ο συνεταιρισμός, αρκετά εκατ. ευρώ επενδύσεις γίνονται από τα μέλη του και τη νέα γενιά επιχειρηματιών. Η Πίνδος εξάλλου έχει περάσει στην 4η γενιά παραγωγών. Παράλληλα, αξιοποιεί τον αναπτυξιακό νόμο και τα χρηματοδοτικά εργαλεία του Ταμείου Ανάκαμψης, όπου έχει εντάξει δύο επενδυτικά προγράμματα.
Τα οικονομικά μεγέθη
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 ο ΑΣΠΙ Πίνδος, με 1.200 εργαζόμενους, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 5,5% στα 356,5 εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη προ φόρων 7,17 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, η μείωση του δανεισμού κατά 24% στα 54 εκατ. ευρώ βελτιώνει σημαντικά τη χρηματοοικονομική σταθερότητα, ενισχύοντας τη ρευστότητα και την αυτονομία του οργανισμού. Σημειώνεται η αυξημένη παραγωγική δραστηριότητα, με άνοδο στις παραγωγές νεοσσών, ζωοτροφής και προϊόντων κοτόπουλου, ενώ η άνοδος της θυγατρικής Αγροζωή ΑΒΕΕ, με 13,7% αύξηση στον κύκλο εργασιών και μηδενικό δανεισμό, συμβάλλει συνολικά στη θετική εικόνα και στην ισχυροποίηση του Συνεταιρισμού.
Η αύξηση της κατανάλωσης κοτόπουλου
Τα σχέδια του ΑΣΠΙ Πίνδος ευνοεί η σταθερή αύξηση της ζήτησης για προϊόντα κοτόπουλου. Σημειώνεται ότι την τελευταία πενταετία η κατανάλωση κοτόπουλου έχει αυξηθεί στην Ελλάδα περίπου 9%-10%. Η ετήσια αύξηση κυμαίνεται σε περίπου 2%, επίδοση που αποδίδεται στη χαμηλή τιμή/κιλό συγκριτικά με άλλα προϊόντα κρέατος και στα θρεπτικά στοιχεία του προϊόντος.
Αυτές οι τάσεις έχουν αυξήσει την κατανάλωση κατά κεφαλήν στα 24-25 κιλά κοτόπουλου σήμερα, από 16 κιλά που ήταν πριν από μια δεκαετία. Η Ελλάδα μάλιστα είναι ψηλά στην ευρωπαϊκή κατάταξη, κάτω από την Αγγλία, με πάνω από 30 κιλά κατά κεφαλήν κατανάλωση ετησίως.
Το σήμα Πίνδος στο ράφι
Όσον αφορά τα προϊόντα Πίνδος στα ράφια των σούπερ μάρκετ, σημειώνεται ότι δεν έχουν ανατιμηθεί μετά το 2022. Αντίθετα, η εταιρεία έκανε και μειώσεις τιμών και προσφορές σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ. Τα προϊόντα Πίνδος είναι τοποθετημένα στα ράφια όλων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με εξαίρεση τη Lidl. Ταυτόχρονα, ο Συνεταιρισμός διατηρεί αποκλειστικές συνεργασίες με λιανέμπορους σε συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως με τη Μασούτης στο κοτόπουλο σούβλας και με άλλα προϊόντα, με τα Μy market, τον Κρητικό, τον Χαλκιαδάκη, τον Σκλαβενίτη, τον ΑΒ κ.λπ.
Επίσης, η Πίνδος έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στα ψημένα κοτόπουλα. Φτάνει στα 20.000 κοτόπουλα την ημέρα στη σούβλα, ήτοι μερίδιο πάνω από 70% της ελληνικής αγοράς.
Ταυτόχρονα, εξάγει προϊόντα σε όλα τα Βαλκάνια. Ειδικά, φρέσκο κοτόπουλο εξάγει σε γειτονικές χώρες, όπως Βουλγαρία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Κόσσοβο, Κύπρο, Ιταλία κ.ά. Σε άλλες χώρες εξάγει κατεψυγμένα κοτόπουλα και προϊόντα της κατηγορίας «έτοιμα ψημένα», όπως αυτά της σειράς «ελευθέρας βοσκής», που έχουν τοποθετηθεί στο Ντουμπάι, σε δίκτυο Carrefour και σε τοπική αλυσίδα, καθώς και σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Αγγλία, στη Γερμανία, στην Αυστρία κ.λπ.
Διαβάστε επίσης
Τα 7 μέτρα στήριξης που φέρνει το 2025 για 2,5 εκατ. δικαιούχους
Πώς η Σάλμα Χάγιεκ επαναπροσδιορίζει τη φιλανθρωπία
ΔΕΗ: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για το έργο αντλησιοταμίευσης στη Μεγαλόπολη