THEPOWERGAME
Η Beiersdorf Hellas, θυγατρική της γερμανικής πολυεθνικής Beiersdorf AG, με ναυαρχίδα του χαρτοφυλακίου της τη Nivea, διατηρεί ηγετική θέση στο ράφι και παρά τις προκλήσεις επιστρέφει υψηλό μέρισμα στους μετόχους της.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε να προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 4,6 εκατ. ευρώ, έχοντας καταβάλει πέρυσι μέρισμα 3,7 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης στις 30.11.2023.
Ας σημειωθεί ότι ο Θεόδωρος Πουλόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Beiersdorf Hellas, ακολουθεί πιστά τη συντηρητική στρατηγική που υπαγορεύει η γερμανική μητρική, εστιάζοντας κατά πάγια τακτική στην προστασία της κερδοφορίας και στην έγκαιρη είσπραξη απαιτήσεων. Έτσι, παρά το ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον που ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση, υπάρχει αισιοδοξία ότι και το 2024 η εταιρεία θα πετύχει τους στόχους της. Εξάλλου, η Beiersdorf εφαρμόζει την ίδια «συνταγή» από την πανδημία, έχοντας καταφέρει να προφυλάξει την κερδοφορία της και να ενισχύσει τα μερίδιά της.
Σημειώνεται ότι δραστηριοποιείται στις κατηγορίες επιδερμικών και φαρμακευτικών ειδών, καθώς και ταινιών για υγειονομική χρήση, και πέρα από τα προϊόντα πίσω από το brand Nivea, αναπτύσσει γνωστά σήματα της αγοράς, όπως Liposan, Atrix, Hansaplast, Duo και Λέοντος, με παρουσία σε ισχυρά κανάλια διανομής, όπως τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία.
Απασχολεί 70 εργαζόμενους και το 2023 ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 42,2 εκατ. ευρώ έναντι 39,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ως αποτέλεσμα της βελτίωσης του οικονομικού περιβάλλοντος μετά την πανδημία, συνθήκες που ευνόησαν και την καθαρή κερδοφορία. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων και τόκων ανήλθαν σε 6,2 εκατ. ευρώ έναντι 4,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Το μεικτό κέρδος της Beiersdorf Hellas παρουσίασε μικρή μείωση το 2023, με το αντίστοιχο περιθώριο να διαμορφώνεται σε 53,6% οριακά μειωμένο από το 53,9% της προηγούμενης χρήσης, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση του κόστους πωληθέντων σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων συγκριτικά με το 2022. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 4,5 εκατ. ευρώ από 3,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Σημειώνεται τέλος ότι τα κέρδη προ φόρων παρουσίασαν αύξηση 27% και ανήλθαν σε 6 εκατ. ευρώ από 4,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, αλλά έπαιξε ρόλο ποσό 4,5 εκατ. ευρώ που καταβλήθηκε από τη μητρική λόγω της αλλαγής του μοντέλου Transfer Pricing.
Nivea: Νέο επιχειρηματικό μοντέλο για την Beiersdorf με performance fees
Σημειώνεται ότι ο όμιλος Beiersdorf εφάρμοσε πρόσφατα ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργίας με πολύ ισχυρότερο παγκόσμιο αποτύπωμα, προκειμένου να αξιοποιήσει καλύτερα τις ευκαιρίες της αγοράς. Ως μέρος του επανασχεδιασμού, οι βασικές στρατηγικές λειτουργίες συγκεντρώθηκαν από τα τοπικά Κέντρα Διανομής σε περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο. Λόγω της αλλαγής στο επιχειρηματικό μοντέλο τροποποιήθηκε το μοντέλο Transfer Pricing του ομίλου. Τα τοπικά κέντρα διανομής θα κερδίζουν τώρα μια σταθερή απόδοση επί των πωλήσεων στο μέλλον, δηλαδή ένα προκαθορισμένο κέρδος προ τόκων και φόρων (EBIT).
Το περιθώριο κέρδους προ τόκων και φόρων (EBIT) επιτυγχάνεται μέσω της χρέωσης των λεγόμενων αμοιβών απόδοσης (performance fees) στα τοπικά κέντρα διανομής. Η αμοιβή απόδοσης για τη χρήση 2023 της Beiersdorf Hellas ανήλθε σε 5,9 εκατ. ευρώ, ενώ για τη χρήση 2022 είχαν υπολογιστεί αμοιβές Royalties επί των πωλήσεων συνολικής αξίας 1,8 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, λόγω της αλλαγής στο μοντέλο Transfer Pricing επιστράφηκε ως αποζημίωση από τη μητρική εταιρεία εντός της χρήσης 2023 στην ελληνική θυγατρική το ποσό των 4,5 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
Ραφήνα: Διαφωνία ΤΑΙΠΕΔ και Περιφέρειας για το λιμάνι
Στεφάτος: Έρχεται η υπουργική απόφαση για τα υπεράκτια αιολικά