THEPOWERGAME
Σοβαρή δυσκολία στην εξωστρέφεια φέρεται να αντιμετωπίζουν οι βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης, αφού μόλις δύο στις 10 εξάγουν, με την πλειονότητα αυτών να διοχετεύουν τα προϊόντα τους κυρίως στις αγορές των Βαλκανίων, σύμφωνα με το Οικονομικό Βαρόμετρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Στην ηλεκτρονική έρευνα για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου συμμετείχαν 445 επιχειρήσεις – μέλη του ΒΕΘ. Σύμφωνα με την έρευνα των 24% των ερωτηθέντων έχει εξαγωγικό προσανατολισμό, ενώ το 76% απαντά πως δεν εξάγει. Κύρια δεξαμενή για τα προϊόντα των βιοτεχνιών της Θεσσαλονίκης, αποτελούν τα Βαλκάνια, καθώς το 47,1% όσων εξάγουν απαντά πως τα διοχετεύει στις εν λόγω αγορές, το 5,9% στη Δυτική Ευρώπη, το 29,4% στην Κεντρική Ευρώπη, το 5,9% στην Αμερική και το 11,7% στη Μέση Ανατολή.
Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (35,4%) που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό άρχισε να εξάγει 10 χρόνια πριν, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, το 17,6% πριν από 5 χρόνια, ενώ το 23,5% πριν από 15 με 20 χρόνια. Αντίστοιχο είναι το ποσοστό (23,5%) και όσων θεώρησαν κλειδί για την ενίσχυση των επιχειρήσεων τους την εξωστρέφεια και άρχισαν να εξάγουν πριν από 20 χρόνια.
Στην ερώτηση «τι ποσοστό επί του συνόλου του τζίρου σας κατευθύνεται στο εξωτερικό;» το 58,8% απαντά 5-10%, το 11,8% 10-20%, ενώ το 29,4% απαντά πως το εν λόγω ποσοστό μεταφράζεται σε 20 – 30%. Τεχνολογικός εξοπλισμός και μηχανήματα κρατούν τα σκήπτρα στα προϊόντα που εξάγουν οι βιοτεχνίες. Συγκεκριμένα το ποσοστό και για τις δυο κατηγορίες, αντίστοιχα, μεταφράζεται σε 29,4%, και ακολουθούν τα είδη κλωστοϋφαντουργίας με 23,5%, τα τρόφιμα με 11,8% και τα έπιπλα με 5,9%.
Βιοτεχνίες Θεσσαλονίκης: Ποια είναι τα κωλύματα και δεν εξάγουν
Το 44,9% όσων δεν εξάγουν απαντά πως δεν έχει επενδύσει στην εξωστρέφεια του καθώς επικεντρώθηκε στην εγχώρια αγορά, το 27,5% λέει πως υπάρχουν θεσμικά εμπόδια, το 18,5% κάνει λόγο για δυσκολία δημιουργίας δικτύου για την προώθηση των προϊόντων των επιχειρήσεων του, το 5,6% δηλώνει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, ενώ για το 3,5% ο λόγος που δεν εξάγει είναι η ελλιπής ενημέρωση.
Μόλις 4 στους 10 επιχειρηματίες είναι ικανοποιημένοι
Ικανοποιητική κρίνει την κατάσταση της επιχείρησης του το 43%, 29% καλή, ενώ το 28% τη χαρακτηρίζει κακή. Για τους επόμενους έξι μήνες το 57% εκτιμά πως η κατάσταση της επιχείρησης του θα είναι ίδια, το 21% καλύτερη, ενώ το 22% χειρότερη.
Το 87% απαντά σε σχετική ερώτηση, πως για το επόμενο δίμηνο θα διατηρήσει το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης του, το 9% πως θα προσλάβει προσωπικό και το 4% πως θα απολύσει.
Το 41% των ερωτηθέντων απαντά πως ο τζίρος της επιχείρησης του παρέμεινε ίδιος, το 42% πως κατέγραψε μείωση, ενώ το 17% πως αυξήθηκε. Αναφορικά με το δείκτη οικονομικής συγκυρίας αυτός συνεχίζει να βρίσκεται σε θετική τροχιά, ήτοι στο 3,4%, οριακά καλύτερος σε σχέση με το διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου , όποτε ήταν στο 3,1%.
Διαβάστε επίσης
Noris: Ποια είναι η γερμανική εταιρεία Πληροφορικής που επένδυσε στη Θεσσαλoνίκη
Γιατί οι Γερμανοί γυρνούν την πλάτη στις αντλίες θερμότητας