Γ.Δ.
1539.88 -0,28%
ACAG
+0,50%
6.04
AEM
+8,75%
4.35
BOCHGR
+0,40%
5.04
CENER
-2,83%
9.61
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,85%
8.16
EVR
-1,01%
1.47
NOVAL
-0,81%
2.46
OPTIMA
0,00%
13
TITC
-0,66%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+5,40%
1.952
ΑΒΕ
+0,22%
0.462
ΑΔΜΗΕ
-0,93%
2.66
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,81%
4.3
ΑΛΦΑ
+2,47%
1.787
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-1,20%
10.72
ΑΣΚΟ
-0,90%
3.32
ΑΣΤΑΚ
+2,22%
7.38
ΑΤΕΚ
+8,86%
0.86
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.776
ΑΤΤΙΚΑ
-0,84%
2.37
ΒΙΟ
-1,19%
5.79
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.89
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.54
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,07%
18.5
ΔΑΑ
-0,80%
8.478
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,31%
12.91
ΔΟΜΙΚ
-1,58%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,97%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+1,62%
1.88
ΕΕΕ
+0,55%
33.18
ΕΚΤΕΡ
+0,66%
1.82
ΕΛΒΕ
-2,88%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
-0,69%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.23
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,32%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-2,51%
1.79
ΕΛΧΑ
-1,90%
2.06
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,66%
1.185
ΕΤΕ
-1,10%
8.426
ΕΥΑΠΣ
-0,58%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.41
ΕΧΑΕ
-0,51%
4.87
ΙΑΤΡ
-0,60%
1.665
ΙΚΤΙΝ
-2,75%
0.353
ΙΛΥΔΑ
-1,45%
1.705
ΙΝΚΑΤ
-0,38%
5.26
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,22%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-1,83%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.1
ΙΝΤΕΤ
+1,33%
1.145
ΙΝΤΚΑ
-2,15%
3.19
ΚΑΡΕΛ
+2,42%
338
ΚΕΚΡ
-0,72%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.448
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.376
ΚΟΥΕΣ
+0,48%
6.27
ΚΡΙ
-1,59%
15.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.78
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.965
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.61
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.03
ΜΑΘΙΟ
+2,78%
0.666
ΜΕΒΑ
+0,78%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.34
ΜΕΡΚΟ
-2,56%
38
ΜΙΓ
-0,86%
2.885
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-1,31%
21.1
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.73
ΜΟΤΟ
-0,71%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,47%
25.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-2,16%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,45%
34
ΝΑΚΑΣ
+1,95%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,77%
0.786
ΞΥΛΚ
-3,11%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,72%
27.4
ΟΛΠ
+1,29%
31.5
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.56
ΟΠΑΠ
0,00%
16.45
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,63%
0.784
ΟΤΕ
-0,27%
14.56
ΟΤΟΕΛ
+0,72%
11.2
ΠΑΙΡ
+3,38%
1.07
ΠΑΠ
+0,79%
2.54
ΠΕΙΡ
+0,95%
4.468
ΠΕΡΦ
-0,93%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
+4,23%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-3,09%
1.254
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
-1,67%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
-0,58%
1.71
ΣΑΡ
+0,70%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.585
ΣΠΕΙΣ
+1,05%
5.78
ΣΠΙ
-1,57%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,29%
1.53
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+3,00%
0.206
ΦΡΛΚ
+0,38%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.55

Volkswagen: Τα αλλάζει όλα για να “σωθεί”

Η Volkswagen AG ξεκινά μια πρωτοφανή γερμανική αναδιάρθρωση, η οποία ισοδυναμεί με τιμωρία για το γεγονός ότι άφησε τα προβλήματα της ομώνυμης μάρκας της να υποβόσκουν για χρόνια.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία γερμανικά εργοστάσια, να συρρικνώσει όλες τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις στη χώρα και να μειώσει τους μισθούς κατά 10% για περίπου 140.000 εργαζόμενους. Επιδιώκει επίσης να παγώσει τους μισθούς το επόμενο έτος και το 2026 και να καταργήσει τις εφάπαξ πληρωμές σε εργαζόμενους με μεγάλη προϋπηρεσία.

Οι επίδοξες ενέργειες είναι εκπληκτικές ως προς το εύρος και το βάθος τους, αντανακλώντας το μέγεθος των προκλήσεων που αντιμετωπίζει μια εταιρεία που έχει αμελήσει να αντιμετωπίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και το επίμονα υψηλό κόστος. Ενώ το προσωπικό της Volkswagen εξακολουθεί να έχει την προστασία ενός ισχυρού εργοστασιακού συμβουλίου, καθώς και κυβερνητική ιδιοκτησία και εκπροσώπηση στο εποπτικό συμβούλιο, αυτό μπορεί να μην είναι πλέον αρκετό για να απομονώσει τις διογκωμένες και ολοένα και λιγότερο ανταγωνιστικές δραστηριότητες της ομώνυμης μάρκας VW.

«Προς το παρόν δεν κερδίζουμε αρκετά χρήματα από τα αυτοκίνητά μας, ενώ το κόστος μας για ενέργεια, υλικά και προσωπικό συνεχίζει να αυξάνεται», δήλωσε ο Thomas Schäfer, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε όπως πριν».

Η Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει τις λεπτομέρειες των περικοπών που επιδιώκει. Οι λεπτομέρειες προέκυψαν τη Δευτέρα από συνελεύσεις περισσότερων από 50.000 εργαζομένων σε όλη τη Γερμανία, μεταξύ άλλων στη γενέτειρα της εταιρείας, το Βόλφσμπουργκ, όπου η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo συνόψισε τα σχέδια ως «πείνα» και «αποδυνάμωση σε δόσεις».

Παρόλο που οι εργαζόμενοι επευφημούσαν, σφύριζαν και χειροκροτούσαν σε αρκετά σημεία της ομιλίας της Cavallo, η ενέργεια διαλύθηκε γρήγορα αφού ολοκλήρωσε τις παρατηρήσεις της. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλφσμπουργκ, οι άνδρες που έφταναν για την απογευματινή τους βάρδια κούνησαν το κεφάλι τους και κοίταζαν το πεζοδρόμιο, απορρίπτοντας τα αιτήματα να συζητήσουν τις ανακοινώσεις.

Οι μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας στη Γερμανία θα επιδεινώσουν τα δεινά της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, η οποία αναμένεται να συρρικνωθεί το 2024 για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Ο Schäfer είπε ότι οι εγκαταστάσεις της μάρκας VW στη Γερμανία δεν είναι αρκετά παραγωγικές, προσθέτοντας ότι ορισμένες είναι διπλάσιες σε κόστος λειτουργίας από τις αντίπαλες εγκαταστάσεις. Οι βιομηχανικές εταιρείες της χώρας έχουν παραπονεθεί για το υψηλό ενεργειακό κόστος μετά την απώλεια του φθηνού φυσικού αερίου, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Πολλές επενδύουν τώρα όλο και περισσότερο στο εξωτερικό.
«Πρόκειται για μια τεράστια πολιτισμική αλλαγή που λαμβάνει χώρα στη Volkswagen», δήλωσε ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων με έδρα κοντά στο Αμβούργο. «Παλαιότερα ήταν πρακτικά αδύνατο να επιτευχθούν περικοπές όπως αυτές από τα συνδικάτα και την τοπική κυβέρνηση».

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ελέγχουν τις μισές από τις έδρες του εποπτικού συμβουλίου της Volkswagen. Αυτό, σε συνδυασμό με το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που κατέχει σημαντικό μερίδιο στην εταιρεία και ελέγχει τις δικές του έδρες, συνδύασε το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό προστάτευσε τις γερμανικές δραστηριότητες της VW από τις προηγούμενες προσπάθειες αναδιάρθρωσης.

Η Volkswagen κυριαρχούσε επί μακρόν στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη και συνέβαλε στην οικονομική αναγέννηση της Γερμανίας μετά τον πόλεμο με μοντέλα μαζικής αγοράς όπως τα Beetle και Golf hatchback. Το τελευταίο ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη από το 2007 έως το 2022, όταν έχασε την πρώτη θέση από το Peugeot 208 της Stellantis NV. Το Model Y της Tesla Inc. βρέθηκε στην κορυφή της ευρωπαϊκής κατάταξης πέρυσι, με το Golf να διολισθαίνει μέχρι το Νο 7.

Η μάρκα VW πέτυχε λειτουργικό περιθώριο κέρδους μόλις 2,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, μόλις το μισό της απόδοσης επί των πωλήσεων πέρυσι και δεν πλησιάζει σε καμία περίπτωση το 6,5% που στοχεύει η διοίκηση το 2026.
Τα ράλι της Δευτέρας ξεκίνησαν μια εβδομάδα που θα μπορούσε να είναι μια αμφιλεγόμενη εβδομάδα για την εταιρεία: Αναμένεται να παρουσιάσει μείωση των πωλήσεων και των κερδών της όταν θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου την Τετάρτη. Ένας δεύτερος γύρος διαπραγματεύσεων με την εργατική πλευρά σχετικά με τις περικοπές θα ξεκινήσει αργότερα την ίδια ημέρα. «Αυτές οι περικοπές δεν είναι απλώς η Volkswagen που προσπαθεί να ενισχύσει το περιθώριο κέρδους της», δήλωσε ο Schmidt. «Η εταιρεία τις χρειάζεται για να επιβιώσει».

Διαβάστε επίσης

Προϋπολογισμός 2025: Έρχονται placements σε ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και Helleniq Energy

Prada Hellas: Ο ρόλος Αμερικανών, Αράβων και η boutique στη Μύκονο

“Ψήνεται” ενεργειακό deal: Η Ardian σε συζητήσεις για την εξαγορά της Akuo

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!