Γ.Δ.
1383.24 +0,10%
ACAG
+0,18%
5.45
BOCHGR
+0,72%
4.22
CENER
+0,93%
8.65
CNLCAP
+0,73%
6.9
DIMAND
+0,78%
9.08
NOVAL
+0,80%
2.53
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
-0,16%
32.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,57%
1.408
ΑΒΕ
+0,63%
0.482
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.31
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,16%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,09%
1.385
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,05%
9.935
ΑΣΚΟ
+0,77%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.7
ΑΤΤ
-3,18%
5.48
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+1,43%
2.13
ΒΙΟ
0,00%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+2,12%
1.685
ΒΙΟΣΚ
-1,03%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,95%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,80%
17.34
ΔΑΑ
-0,31%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,27%
11.95
ΔΟΜΙΚ
+1,58%
2.565
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.28
ΕΒΡΟΦ
-3,11%
1.4
ΕΕΕ
+1,24%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+1,10%
1.466
ΕΛΒΕ
+2,12%
4.82
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.97
ΕΛΛ
-0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,35%
1.728
ΕΛΠΕ
-0,07%
6.71
ΕΛΣΤΡ
0,00%
1.98
ΕΛΤΟΝ
+1,78%
1.72
ΕΛΧΑ
+0,34%
1.746
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.121
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-0,19%
7.176
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.64
ΕΥΡΩΒ
-0,60%
1.8895
ΕΧΑΕ
-0,59%
4.235
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+0,68%
0.294
ΙΛΥΔΑ
+1,10%
1.84
ΙΝΚΑΤ
-0,82%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,68%
4.4
ΙΝΛΟΤ
-2,51%
1.008
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.105
ΙΝΤΚΑ
-0,73%
2.71
ΚΑΡΕΛ
+2,35%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+10,00%
1.76
ΚΛΜ
-0,65%
1.54
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.408
ΚΟΥΑΛ
+0,19%
1.076
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.57
ΚΡΙ
0,00%
13.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+0,64%
0.942
ΛΑΒΙ
-2,25%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-4,42%
0.865
ΛΕΒΚ
-9,72%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.55
ΜΕΝΤΙ
-0,92%
2.16
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.2
ΜΙΓ
-0,65%
3.06
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,88%
19.52
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,77%
2.605
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.67
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,16%
32.42
ΝΑΚΑΣ
+0,69%
2.9
ΝΑΥΠ
+3,45%
0.9
ΞΥΛΚ
+1,15%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+2,48%
20.7
ΟΛΠ
+0,92%
27.45
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.37
ΟΠΑΠ
+1,10%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.803
ΟΤΕ
-1,84%
15.46
ΟΤΟΕΛ
-0,90%
10.96
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
0,00%
2.25
ΠΕΙΡ
-0,09%
3.447
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.86
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.88
ΠΛΑΘ
+0,83%
3.665
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.132
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,62%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,77%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+1,59%
1.595
ΣΑΡ
+0,73%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-6,06%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.92
ΣΠΙ
+0,74%
0.548
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.68
ΤΖΚΑ
-3,37%
1.29
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,38%
3.68
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.575

Volkswagen: Τα αλλάζει όλα για να “σωθεί”

Η Volkswagen AG ξεκινά μια πρωτοφανή γερμανική αναδιάρθρωση, η οποία ισοδυναμεί με τιμωρία για το γεγονός ότι άφησε τα προβλήματα της ομώνυμης μάρκας της να υποβόσκουν για χρόνια.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία γερμανικά εργοστάσια, να συρρικνώσει όλες τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις στη χώρα και να μειώσει τους μισθούς κατά 10% για περίπου 140.000 εργαζόμενους. Επιδιώκει επίσης να παγώσει τους μισθούς το επόμενο έτος και το 2026 και να καταργήσει τις εφάπαξ πληρωμές σε εργαζόμενους με μεγάλη προϋπηρεσία.

Οι επίδοξες ενέργειες είναι εκπληκτικές ως προς το εύρος και το βάθος τους, αντανακλώντας το μέγεθος των προκλήσεων που αντιμετωπίζει μια εταιρεία που έχει αμελήσει να αντιμετωπίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και το επίμονα υψηλό κόστος. Ενώ το προσωπικό της Volkswagen εξακολουθεί να έχει την προστασία ενός ισχυρού εργοστασιακού συμβουλίου, καθώς και κυβερνητική ιδιοκτησία και εκπροσώπηση στο εποπτικό συμβούλιο, αυτό μπορεί να μην είναι πλέον αρκετό για να απομονώσει τις διογκωμένες και ολοένα και λιγότερο ανταγωνιστικές δραστηριότητες της ομώνυμης μάρκας VW.

«Προς το παρόν δεν κερδίζουμε αρκετά χρήματα από τα αυτοκίνητά μας, ενώ το κόστος μας για ενέργεια, υλικά και προσωπικό συνεχίζει να αυξάνεται», δήλωσε ο Thomas Schäfer, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε όπως πριν».

Η Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει τις λεπτομέρειες των περικοπών που επιδιώκει. Οι λεπτομέρειες προέκυψαν τη Δευτέρα από συνελεύσεις περισσότερων από 50.000 εργαζομένων σε όλη τη Γερμανία, μεταξύ άλλων στη γενέτειρα της εταιρείας, το Βόλφσμπουργκ, όπου η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo συνόψισε τα σχέδια ως «πείνα» και «αποδυνάμωση σε δόσεις».

Παρόλο που οι εργαζόμενοι επευφημούσαν, σφύριζαν και χειροκροτούσαν σε αρκετά σημεία της ομιλίας της Cavallo, η ενέργεια διαλύθηκε γρήγορα αφού ολοκλήρωσε τις παρατηρήσεις της. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλφσμπουργκ, οι άνδρες που έφταναν για την απογευματινή τους βάρδια κούνησαν το κεφάλι τους και κοίταζαν το πεζοδρόμιο, απορρίπτοντας τα αιτήματα να συζητήσουν τις ανακοινώσεις.

Οι μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας στη Γερμανία θα επιδεινώσουν τα δεινά της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, η οποία αναμένεται να συρρικνωθεί το 2024 για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Ο Schäfer είπε ότι οι εγκαταστάσεις της μάρκας VW στη Γερμανία δεν είναι αρκετά παραγωγικές, προσθέτοντας ότι ορισμένες είναι διπλάσιες σε κόστος λειτουργίας από τις αντίπαλες εγκαταστάσεις. Οι βιομηχανικές εταιρείες της χώρας έχουν παραπονεθεί για το υψηλό ενεργειακό κόστος μετά την απώλεια του φθηνού φυσικού αερίου, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Πολλές επενδύουν τώρα όλο και περισσότερο στο εξωτερικό.
«Πρόκειται για μια τεράστια πολιτισμική αλλαγή που λαμβάνει χώρα στη Volkswagen», δήλωσε ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων με έδρα κοντά στο Αμβούργο. «Παλαιότερα ήταν πρακτικά αδύνατο να επιτευχθούν περικοπές όπως αυτές από τα συνδικάτα και την τοπική κυβέρνηση».

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ελέγχουν τις μισές από τις έδρες του εποπτικού συμβουλίου της Volkswagen. Αυτό, σε συνδυασμό με το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που κατέχει σημαντικό μερίδιο στην εταιρεία και ελέγχει τις δικές του έδρες, συνδύασε το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό προστάτευσε τις γερμανικές δραστηριότητες της VW από τις προηγούμενες προσπάθειες αναδιάρθρωσης.

Η Volkswagen κυριαρχούσε επί μακρόν στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη και συνέβαλε στην οικονομική αναγέννηση της Γερμανίας μετά τον πόλεμο με μοντέλα μαζικής αγοράς όπως τα Beetle και Golf hatchback. Το τελευταίο ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη από το 2007 έως το 2022, όταν έχασε την πρώτη θέση από το Peugeot 208 της Stellantis NV. Το Model Y της Tesla Inc. βρέθηκε στην κορυφή της ευρωπαϊκής κατάταξης πέρυσι, με το Golf να διολισθαίνει μέχρι το Νο 7.

Η μάρκα VW πέτυχε λειτουργικό περιθώριο κέρδους μόλις 2,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, μόλις το μισό της απόδοσης επί των πωλήσεων πέρυσι και δεν πλησιάζει σε καμία περίπτωση το 6,5% που στοχεύει η διοίκηση το 2026.
Τα ράλι της Δευτέρας ξεκίνησαν μια εβδομάδα που θα μπορούσε να είναι μια αμφιλεγόμενη εβδομάδα για την εταιρεία: Αναμένεται να παρουσιάσει μείωση των πωλήσεων και των κερδών της όταν θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου την Τετάρτη. Ένας δεύτερος γύρος διαπραγματεύσεων με την εργατική πλευρά σχετικά με τις περικοπές θα ξεκινήσει αργότερα την ίδια ημέρα. «Αυτές οι περικοπές δεν είναι απλώς η Volkswagen που προσπαθεί να ενισχύσει το περιθώριο κέρδους της», δήλωσε ο Schmidt. «Η εταιρεία τις χρειάζεται για να επιβιώσει».

Διαβάστε επίσης

Προϋπολογισμός 2025: Έρχονται placements σε ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και Helleniq Energy

Prada Hellas: Ο ρόλος Αμερικανών, Αράβων και η boutique στη Μύκονο

“Ψήνεται” ενεργειακό deal: Η Ardian σε συζητήσεις για την εξαγορά της Akuo

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!