THEPOWERGAME
Η Σκύδρα είναι μια κωμόπολη κάπως ξεχασμένη, αδικημένη. Στο νομό Πέλλας, στέκεται πάντοτε στη σκιά της γειτονικής Έδεσσας. Όμως, η οικογένεια Χαλβατζή αποφάσισε να επιμείνει και να επενδύσει στον τόπο που τη φιλοξένησε σε δύσκολα χρόνια. Δημιούργησε μια πρότυπη βιομηχανία τροφίμων η οποία κάνει το δικό της success story φέρνοντας πλούτο στην περιοχή και απασχολώντας κατοίκους της. Πριν από λίγες ημέρες μάλιστα, η εταιρεία Χαλβατζής Μακεδονική προχώρησε σε επέκταση της παραγωγής της με νέα μονάδα εργοστασίου. Η νέα πτέρυγα του εργοστασίου στη Βέροια είναι μία ακόμα επένδυση της οικογένειας Χαλβατζή, που έχει επενδύσει πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ την τελευταία τριετία και συνεχίζει.
Το εργοστάσιο που βρίσκεται στη Σκύδρα, παράγει καινοτόμα προϊόντα λαχανικών στον ατμό με την επωνυμία Αγρόκηπος και τα παραδοσιακά προϊόντα της οικογένειας Χαλβατζή όπως γλυκά του κουταλιού και μαρμελάδες. Η νέα μονάδα θα επεκτείνει τις παραγωγικές ικανότητες για τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των λαχανικών του Αγρό́κηπου. To εργοστάσιο απασχολεί πάνω από 110 άτομα επιστήμονες, αγρότες και γεωπόνους. Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 1972 από τον Βλάσση Χαλβατζή και από το 2013 έχει αναπτύξει σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα σε Ευρώπη, Αμερική, ΗΑΕ, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Κύπρο και σε βαλκανικές χώρες.
Η ιστορία του δημιουργού της βιομηχανίας Μακεδονική, Βλάσση Χαλβατζή, ξεκινά από την Κωνσταντινούπολη. Γιος του επιχειρηματία Βασίλη Χαλβατζή που ασχολήθηκε με μία σειρά επιχειρήσεων (εμπόριο ξυλείας και ασβέστη, καύσιμα), ήρθε στην Ελλάδα το 1925. Ο Βλάσσης, αν και από μικρός δούλευε κοντά στον πατέρα του, αποφάσισε να μπαρκάρει. Είχε μια σαφή έλξη από τη θάλασσα αλλά – κυρίως- από την περιπέτεια την οποία αναζητούσε. Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας αλλά κι εμπειρίας στις θάλασσες βρίσκει τελικά το λιμάνι του στη Σκύδρα. Τότε θα ξεκινήσει να ασχολείται με τη μεταποίηση φρούτων κυρίως για παρασκευή μαρμελάδας. Σύντομα, μαζί με τη γυναίκα του, Νένα, μετακομίζουν στην Αθήνα και το 1972 δημιουργούν, εταιρεία που ασχολείται με μαρμελάδες, φρούτα και χαλβάδες.
Στις αρχές του ’90, στην εταιρεία θα εμπλακούν οι γιοι του Βλάσση Χαλβατζή, ο Βασίλης και ο Λεωνίδας. Το 1993 δημιουργούν παραγωγική μονάδα και εγκαθίστανται σε μια έκταση 2.000 τμ. στον Ασπρόπυργο Αττικής.
Τέσσερα χρόνια, όμως, αργότερα, τιμώντας το ξεκίνημα του πατέρα τους και κάνοντας πράξη τη χιλιοειπωμένη φράση «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα», μετεγκαθίστανται στην περιοχή Ριζό Σκύδρας σε μια έκταση 25.000 τμ. Ήταν μια σωστή απόφαση αποκέντρωσης και αξιοποίησης των εργαλείων που η ΕΕ δίνει προς αυτή την κατεύθυνση.
Το 1998 η εταιρεία αναπτύσσει νέες γραμμές παραγωγής στην κονσερβοποίηση έτοιμων φαγητών και οπωροκηπευτικών με την επωνυμία «ΑΙΓΑΙΟ» και το 2004 ξεκινά το ταξίδι των προϊόντων της στο εξωτερικό με όχημα τη μαρμελάδα Bonjour.
Σήμερα οι πωλήσεις της εταιρείας στο εξωτερικό καλύπτουν το 20 – 25% του κύκλου εργασιών της, ενώ έχει παρουσία σχεδόν σε 20 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι πιο δυνατές αγορές για την εταιρεία είναι τα Βαλκάνια, η Κύπρος και η Γερμανία ενώ επικεντρώνει τις δυνάμεις της στην αγορά της Αμερικής, όπου έκανε την είσοδο της σε σούπερ μάρκετ το 2017.