THEPOWERGAME
Με πάνω από 3 εκατομμύρια τουρίστες στην Ελλάδα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κλείσει τη χρονιά η TUI, αριθμός σχετικά αυξημένος σε σύγκριση με πέρυσι, καθώς το 2023 ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός tour operator είχε φέρει στη χώρα μας λιγότερους από 3 εκατ. επισκέπτες. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, όμως, η κερδοφορία του Ομίλου φέτος αναμένεται να είναι μειωμένη, καθώς λόγω του αυξημένου πληθωρισμού σε πολλές χώρες της Ευρώπης οι ταξιδιώτες, αν και δεν εγκατέλειψαν τις διακοπές, ήταν ωστόσο πιο φειδωλοί στα έξοδά τους.
Ως μια πολύ καλή σεζόν χαρακτήρισε τη φετινή και ο πρόεδρος του TUI Care Foundation, Thomas Ellerbeck, στο περιθώριο της χθεσινής παρουσίασης του προγράμματος TUI FutureShapers Greece, το οποίο υλοποιείται μέσα από τη συνεργασία της Wise Greece.
Ο κ. Ellerbeck, που είναι ταυτόχρονα και Group Director Corporate & External Affairs του Ομίλου TUI, απέφυγε να αναφερθεί σε συγκεκριμένους αριθμούς, καθώς τα επίσημα αποτελέσματα της σεζόν θα ανακοινωθούν από τον όμιλο τον Δεκέμβριο. Σημείωσε, όμως, ότι τόσο οι αμιγώς καλοκαιρινοί μήνες, όσο και ο Σεπτέμβριος σημείωσαν πολύ καλές επιδόσεις για την αγορά της Ελλάδας.
Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για το 2025, ο κ. Ellerbeck τόνισε ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί έναν αγαπημένο προορισμό της Μεσογείου για καλοκαιρινές διακοπές για τους πελάτες της TUI, καθώς εκτιμούν την αυθεντικότητά της, τον πλουραλισμό των τουριστικών προϊόντων της, αλλά και τη μοναδική φιλοξενία που προσφέρουν οι άνθρωποί της. Σημείωσε, μάλιστα, ότι παρά τη διαφαινόμενη τάση ανόδου των πιο δροσερών προορισμών της βόρειας Ευρώπης, το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας είναι πολύ ισχυρό. Υπάρχει, ωστόσο, μια ενίσχυση των μηνών που βρίσκονται στις άκρες της σεζόν, κάτι που συμβάλλει στην προσπάθεια για επέκταση της σεζόν, αλλά όσο οι σχολικές καλοκαιρινές διακοπές πραγματοποιούνται στο διάστημα Ιουνίου – Ιουλίου – Αυγούστου, οι οικογένειες προγραμματίζουν τα καλοκαιρινά τους ταξίδια εκείνη την εποχή.
TUI: Οι προκλήσεις της επόμενης χρονιάς
Το υψηλόβαθμο στέλεχος της TUI αναφέρθηκε και στις προκλήσεις της επόμενης χρονιάς. Η οικονομική κρίση σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και κυρίως στη Γερμανία αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα για την εξέλιξη της σεζόν και για τον λόγο αυτόν ο κ. Ellerbeck σημείωσε με νόημα ότι τα τουριστικά πακέτα θα πρέπει να έχουν προσιτές τιμές, ειδικά όταν ο ανταγωνισμός μεταξύ των προορισμών της Μεσογείου είναι ιδιαίτερα έντονος.
Τέλος, αναφέρθηκε και στην εξαγγελθείσα αύξηση των τελών που βαρύνουν τους τουρίστες στα καταλύματα, αλλά και στις κρουαζιέρες, τονίζοντας ότι οι όποιες αλλαγές δεν θα πρέπει να ανακοινώνονται ξαφνικά, αλλά θα πρέπει να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης με όλους τους ενδιαφερόμενους.
Το πρόγραμμα TUI FutureShapers Greece
O πρόεδρος του TUI Care Foundation, Thomas Ellerbeck, και η Μελίνα Ταπραντζή, ιδρύτρια της Wise Greece, παρουσίασαν το νέο Πρόγραμμα TUI FutureShapers στην Ελλάδα. Η πρωτοβουλία προωθεί βιώσιμη ανάπτυξη και καινοτομία σε βασικούς τομείς της Ελλάδας, όπως ο τουρισμός, η φιλοξενία και η διατροφή, αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες νέων επιχειρηματιών και μικρών επιχειρήσεων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για 1.000 φιλόδοξους επιχειρηματίες.
Η κ. Μελίνα Ταπραντζή, Ιδρύτρια της Wise Greece, σημείωσε ότι «η πρωτοβουλία αυτή θα υποστηρίξει βασικούς τομείς της Ελλάδας, καθώς και επιχειρηματίες που είτε θέλουν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση, είτε έχουν ήδη δημιουργήσει μια μικρή επιχείρηση και επιθυμούν να καινοτομήσουν με βιώσιμο τρόπο».
Το TUI Futureshapers Greece χωρίζεται σε δύο Προγράμματα, το IDEA και το EMPOWER. Μέσα από το IDEA θα προσφερθεί δωρεάν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σχεδιασμένο να εκπαιδεύσει μελλοντικούς επιχειρηματίες στην Ελλάδα, που ενδιαφέρονται να καινοτομήσουν στους κλάδους του Τουρισμού, της Γαστρονομίας, της Τέχνης, των Χειροτεχνιών κ.λπ. Εκπαιδευτές και Μέντορες θα μοιραστούν πρακτικές συμβουλές και θα προσφέρουν καθοδήγηση στους συμμετέχοντες, ώστε να μετατρέψουν την ιδέα τους σε πράξη. Το Πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με ένα διήμερο Bootcamp στην Αθήνα, όπου θα διαγωνιστούν οι επικρατέστερες ιδέες και οι δύο καλύτερες θα κερδίσουν σημαντικά χρηματικά έπαθλα για να μπορέσουν να υλοποιηθούν.
Μέσα από το Πρόγραμμα EMPOWER θα υποστηριχθούν τουλάχιστον 60 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τοπικοί τεχνίτες, επιχειρηματίες και παραγωγοί σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπως η Ζάκυνθος, η Πελοπόννησος, η Κέρκυρα, η Ήπειρος, οι Κυκλάδες και η Ρόδος. Μέσω εκπαιδεύσεων ενίσχυσης ικανοτήτων και επιχειρηματικών ευκαιριών, η πρωτοβουλία στοχεύει να βελτιώσει τις γνώσεις των συμμετεχόντων στις πωλήσεις, στο μάρκετινγκ και τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και να αναβαθμίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
Την πρωτοβουλία χαιρέτισε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία τόνισε ότι «το αίτημα για “πράσινες” πρακτικές στη σύνθεση τουριστικών προϊόντων και εμπειριών συνιστά μία θεμελιώδη μετατόπιση στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών». Από την πλευρά της, η κ. Άντζελα Γκερέκου, πρόεδρος του ΕΟΤ, ο οποίος προσφέρει την αιγίδα του στο πρόγραμμα, εξήρε τη σημασία της ύπαρξης τέτοιων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Διαβάστε επίσης
Eurostat: Στο 163,9% του ΑΕΠ το δημόσιο χρέος της Ελλάδας
Playboy: Ο γιος του Χιου Χέφνερ δίνει 100 εκατ. για το brand
Πυρηνική ενέργεια: Η Ελλάδα μελετά τις νέες τεχνολογίες “χωρίς να βιάζεται”