Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

OΣΕΘ: Ισπανοί και Ιταλοί πήγαν σε παράταση τον διαγωνισμό των 602 εκατ.

Εκτός από τους Ιταλούς της Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ), και οι Ισπανοί της ισπανοβρετανικής Automoviles Luarca (ALSA) ζήτησαν παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στον μεγάλο διαγωνισμό του ΟΣΕΘ των 602 εκατ. ευρώ για τις περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης.

Με δύο από τους πιθανούς υποψήφιους επενδυτές να έχουν καταθέσει αίτημα παράτασης, η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος μεταφέρθηκε από τις 23 Οκτωβρίου στις 7 Νοεμβρίου 2024. Βεβαίως, η μικρή αναβολή των 15 ημερών δεν προκαλεί κάποια ιδιαίτερη αναστάτωση στη διαδικασία, καθώς το σημαντικό είναι η προσέλκυση το δυνατόν περισσοτέρων ενδιαφερομένων στον διεθνή διαγωνισμό.

Επίσης, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι πέραν των τριών πιθανών μνηστήρων για τον ΟΣΕΘ, που έχει ήδη αποκαλύψει το powergame.gr, από Ελλάδα, Ιταλία και Τουρκία, σημαντική είναι και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από έναν μεγάλο Ευρωπαίο παίκτη στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, της βρετανικής πολυεθνικής Mobico Group.

Η ALSA και ο όμιλος της Mobico

Η ισπανική ALSA, που πέρυσι έκλεισε έναν αιώνα ζωής, είναι από το 2005 θυγατρική του ομίλου Mobico, οικονομικού φορέα που στη Βρετανία όλοι γνωρίζουν ως Νational Express. H ΑLSA, που παρέχει συγκοινωνιακό έργο, με λεωφορεία σε 17 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών σε Μάλτα και Κύπρο, για περισσότερα από 20 χρόνια, λειτουργεί λεωφορειακές αστικές γραμμές και σε πόλεις του Μαρόκου.

Πρόκειται για ένα μεγάλο group within a group, με ετήσιο κύκλο εργασιών 1,3 δισ. ευρώ, περισσότερους από 17.000 υπαλλήλους, πάνω από 6.200 λεωφορεία, που μεταφέρει περί τα 588 εκατομμύρια επιβάτες.

Όπως έχει ήδη γράψει το powergame.gr, στον διαγωνισμό για την ανάθεση των περιαστικών και τοπικών λεωφορειακών γραμμών της Θεσσαλονίκης, σε ιδιώτες για περίοδο 10+5 ετών, θα συμμετέχει η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Η πολυμμετοχική εταιρεία κατεβαίνει σε ενιαίο σχήμα μαζί με την ΚΤΕΛ Σερρών ΑΕ και εταιρεία τεχνολογίας που θα αναλάβει την εφαρμογή συστήματος Τηλεματικής – ITS, δηλαδή εφαρμογών ευφυούς συστήματος μεταφορών. Ήδη, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το σχήμα των τριών είναι έτοιμο να καταθέσει φάκελο.

Από την πλευρά της, αυτόνομα θα κατέβει στον διαγωνισμό η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ), η οποία ήδη βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς αποτελεί τον έναν από τους δύο εταίρους της ΤΗΕΜΑ ΑΕ, της εταιρείας, που ανέλαβε λειτουργός του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ΑΤΜ λειτουργεί το Μετρό, το Τραμ, αλλά και 122 γραμμές λεωφορείων στην ευρύτερη περιοχή του Μιλάνου.

Υπάρχει όμως και τέταρτος ενδιαφερόμενος για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, η τουρκική Gür-Sel Turizm Taşımacılık ve Servis Ticaret AŞ, εισηγμένη στο Borsa Istabul, η οποία, με 7.500 λεωφορεία διάφορων τύπων, δραστηριοποιείται στις αστικές, υπεραστικές και τουριστικές μεταφορές, ενώ δραστηριοποιείται επίσης, με θυγατρική επιχείρηση, στη Γερμανία, αλλά και στην Ιορδανία.

ΟΣΕΘ: Οι απαιτήσεις του διαγωνισμού

Σύμφωνα με τη διακήρυξη, ο πάροχος θα πρέπει να εκτελεί ετησίως 20 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα. Η διάρκεια της σύμβασης θα μπορεί να παραταθεί για επιπλέον 5 έτη, ενώ προβλέπεται και η αύξηση έργου, που θα παραχθεί έως κατά +25%.

Ο πάροχος που θα επιλεγεί θα έχει στη διάθεσή του έως ένα έτος προετοιμασίας (10+1 χρόνια), με τον όρο ότι η προμήθεια του 50% των καινούργιων λεωφορείων θα πρέπει να γίνει στο πρώτο έτος και του υπολοίπου 50% στο α’ εξάμηνο του δεύτερου έτους.

Το κόστος ανά χιλιόμετρο, στα θερμικά λεωφορεία, έχει υπολογιστεί στα 2,2 ευρώ και, στα «καθαρά», ηλεκτρικά ή υδρογόνου, στα 2,4 ευρώ/χλμ., ενώ στην αξιολόγηση των προσφορών ( αποσφράγιση στις 31/10/2024), θα ληφθεί υπόψη και η εκτίμηση μεταφοράς πρόσθετων επιβατών.

Πολύ σημαντικά κριτήρια, τεχνικά και επαγγελματικά, για τους υποψηφίους είναι τα εξής δύο:

  • Ο υποψήφιος φορέας θα πρέπει στη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας να παρέχει, τουλάχιστον για πέντε χρόνια, υπηρεσίες αστικών μεταφορών, έστω με μία σύμβαση που θα υπερβαίνει τα 5 εκατ. ευρώ/έτος.
  • Για τρία χρόνια θα πρέπει να εφαρμόζει και να χρησιμοποιεί Έξυπνα Συστήματα Μεταφορών, Τηλεματική – ITS, όπως και ηλεκτρονικό σύστημα κομίστρου σε δίκτυο δημόσιων μεταφορών.
  • Να έχει υπογράψει την τελευταία πενταετία ή να είναι στη φάση εφαρμογής σύμβασης παροχής υπηρεσιών, με τη χρήση Τηλεματικής, σε στόλο τουλάχιστον 100 λεωφορείων και την παροχή πληροφοριών στους επιβάτες σε real time.

Διαβάστε επίσης

Ακίνητα: Στροφή σε μικρότερα εξοχικά και εναλλακτικούς προορισμούς

Περιστέρης: Παραμένει στην πράσινη ενέργεια η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, νέα έργα παραχωρήσεων

Πυρηνική ενέργεια για AI: Το φιλόδοξο στοίχημα των Big Tech

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!