Γ.Δ.
1392.7 +0,59%
ACAG
-0,92%
5.4
BOCHGR
-0,68%
4.4
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
0,00%
8.36
NOVAL
-0,88%
2.265
OPTIMA
+1,43%
12.78
TITC
+1,69%
36.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.368
ΑΒΕ
-0,87%
0.455
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,62%
3.635
ΑΛΦΑ
+0,10%
1.5565
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,11%
9.44
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-1,69%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-17,69%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+2,91%
2.12
ΒΙΟ
+2,80%
5.14
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,10%
17.52
ΔΑΑ
+1,10%
7.884
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,21%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,02%
0.297
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.415
ΕΕΕ
+0,12%
33.04
ΕΚΤΕΡ
+2,87%
1.432
ΕΛΒΕ
-1,70%
4.62
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,14%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,49%
1.636
ΕΛΠΕ
+1,95%
6.78
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+7,17%
1.764
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,14%
7.026
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.11
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+1,15%
2.019
ΕΧΑΕ
+1,32%
4.225
ΙΑΤΡ
-1,31%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-2,26%
0.303
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,36%
4.705
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,49%
0.887
ΙΝΤΕΚ
+2,75%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,76%
334
ΚΕΚΡ
+3,96%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+4,21%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-0,49%
0.407
ΚΟΥΑΛ
-0,38%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.53
ΚΡΙ
+1,45%
14
ΚΤΗΛΑ
-2,94%
1.65
ΚΥΡΙΟ
+7,05%
0.942
ΛΑΒΙ
+0,28%
0.725
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,83%
3.65
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+3,56%
3.055
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,52%
19.15
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+1,02%
2.475
ΜΟΥΖΚ
-3,85%
0.625
ΜΠΕΛΑ
+0,41%
24.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,13%
31.24
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-6,28%
0.806
ΞΥΛΚ
0,00%
0.255
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
+1,45%
21
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.28
ΟΠΑΠ
+1,73%
15.29
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,77%
0.786
ΟΤΕ
+0,07%
14.93
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.976
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,41%
3.615
ΠΕΡΦ
+4,73%
5.31
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,75%
3.97
ΠΛΑΚΡ
-0,72%
13.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,45%
5.8
ΠΡΟΦ
-0,30%
4.985
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
+2,46%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-0,39%
0.512
ΣΠΥΡ
-3,94%
0.122
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,83%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,42%
3.56
ΧΑΙΔΕ
-0,89%
0.56

OΣΕΘ: Ισπανοί και Ιταλοί πήγαν σε παράταση τον διαγωνισμό των 602 εκατ.

Εκτός από τους Ιταλούς της Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ), και οι Ισπανοί της ισπανοβρετανικής Automoviles Luarca (ALSA) ζήτησαν παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στον μεγάλο διαγωνισμό του ΟΣΕΘ των 602 εκατ. ευρώ για τις περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης.

Με δύο από τους πιθανούς υποψήφιους επενδυτές να έχουν καταθέσει αίτημα παράτασης, η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος μεταφέρθηκε από τις 23 Οκτωβρίου στις 7 Νοεμβρίου 2024. Βεβαίως, η μικρή αναβολή των 15 ημερών δεν προκαλεί κάποια ιδιαίτερη αναστάτωση στη διαδικασία, καθώς το σημαντικό είναι η προσέλκυση το δυνατόν περισσοτέρων ενδιαφερομένων στον διεθνή διαγωνισμό.

Επίσης, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι πέραν των τριών πιθανών μνηστήρων για τον ΟΣΕΘ, που έχει ήδη αποκαλύψει το powergame.gr, από Ελλάδα, Ιταλία και Τουρκία, σημαντική είναι και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από έναν μεγάλο Ευρωπαίο παίκτη στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, της βρετανικής πολυεθνικής Mobico Group.

Η ALSA και ο όμιλος της Mobico

Η ισπανική ALSA, που πέρυσι έκλεισε έναν αιώνα ζωής, είναι από το 2005 θυγατρική του ομίλου Mobico, οικονομικού φορέα που στη Βρετανία όλοι γνωρίζουν ως Νational Express. H ΑLSA, που παρέχει συγκοινωνιακό έργο, με λεωφορεία σε 17 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών σε Μάλτα και Κύπρο, για περισσότερα από 20 χρόνια, λειτουργεί λεωφορειακές αστικές γραμμές και σε πόλεις του Μαρόκου.

Πρόκειται για ένα μεγάλο group within a group, με ετήσιο κύκλο εργασιών 1,3 δισ. ευρώ, περισσότερους από 17.000 υπαλλήλους, πάνω από 6.200 λεωφορεία, που μεταφέρει περί τα 588 εκατομμύρια επιβάτες.

Όπως έχει ήδη γράψει το powergame.gr, στον διαγωνισμό για την ανάθεση των περιαστικών και τοπικών λεωφορειακών γραμμών της Θεσσαλονίκης, σε ιδιώτες για περίοδο 10+5 ετών, θα συμμετέχει η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Η πολυμμετοχική εταιρεία κατεβαίνει σε ενιαίο σχήμα μαζί με την ΚΤΕΛ Σερρών ΑΕ και εταιρεία τεχνολογίας που θα αναλάβει την εφαρμογή συστήματος Τηλεματικής – ITS, δηλαδή εφαρμογών ευφυούς συστήματος μεταφορών. Ήδη, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το σχήμα των τριών είναι έτοιμο να καταθέσει φάκελο.

Από την πλευρά της, αυτόνομα θα κατέβει στον διαγωνισμό η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ), η οποία ήδη βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς αποτελεί τον έναν από τους δύο εταίρους της ΤΗΕΜΑ ΑΕ, της εταιρείας, που ανέλαβε λειτουργός του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ΑΤΜ λειτουργεί το Μετρό, το Τραμ, αλλά και 122 γραμμές λεωφορείων στην ευρύτερη περιοχή του Μιλάνου.

Υπάρχει όμως και τέταρτος ενδιαφερόμενος για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, η τουρκική Gür-Sel Turizm Taşımacılık ve Servis Ticaret AŞ, εισηγμένη στο Borsa Istabul, η οποία, με 7.500 λεωφορεία διάφορων τύπων, δραστηριοποιείται στις αστικές, υπεραστικές και τουριστικές μεταφορές, ενώ δραστηριοποιείται επίσης, με θυγατρική επιχείρηση, στη Γερμανία, αλλά και στην Ιορδανία.

ΟΣΕΘ: Οι απαιτήσεις του διαγωνισμού

Σύμφωνα με τη διακήρυξη, ο πάροχος θα πρέπει να εκτελεί ετησίως 20 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα. Η διάρκεια της σύμβασης θα μπορεί να παραταθεί για επιπλέον 5 έτη, ενώ προβλέπεται και η αύξηση έργου, που θα παραχθεί έως κατά +25%.

Ο πάροχος που θα επιλεγεί θα έχει στη διάθεσή του έως ένα έτος προετοιμασίας (10+1 χρόνια), με τον όρο ότι η προμήθεια του 50% των καινούργιων λεωφορείων θα πρέπει να γίνει στο πρώτο έτος και του υπολοίπου 50% στο α’ εξάμηνο του δεύτερου έτους.

Το κόστος ανά χιλιόμετρο, στα θερμικά λεωφορεία, έχει υπολογιστεί στα 2,2 ευρώ και, στα «καθαρά», ηλεκτρικά ή υδρογόνου, στα 2,4 ευρώ/χλμ., ενώ στην αξιολόγηση των προσφορών ( αποσφράγιση στις 31/10/2024), θα ληφθεί υπόψη και η εκτίμηση μεταφοράς πρόσθετων επιβατών.

Πολύ σημαντικά κριτήρια, τεχνικά και επαγγελματικά, για τους υποψηφίους είναι τα εξής δύο:

  • Ο υποψήφιος φορέας θα πρέπει στη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας να παρέχει, τουλάχιστον για πέντε χρόνια, υπηρεσίες αστικών μεταφορών, έστω με μία σύμβαση που θα υπερβαίνει τα 5 εκατ. ευρώ/έτος.
  • Για τρία χρόνια θα πρέπει να εφαρμόζει και να χρησιμοποιεί Έξυπνα Συστήματα Μεταφορών, Τηλεματική – ITS, όπως και ηλεκτρονικό σύστημα κομίστρου σε δίκτυο δημόσιων μεταφορών.
  • Να έχει υπογράψει την τελευταία πενταετία ή να είναι στη φάση εφαρμογής σύμβασης παροχής υπηρεσιών, με τη χρήση Τηλεματικής, σε στόλο τουλάχιστον 100 λεωφορείων και την παροχή πληροφοριών στους επιβάτες σε real time.

Διαβάστε επίσης

Ακίνητα: Στροφή σε μικρότερα εξοχικά και εναλλακτικούς προορισμούς

Περιστέρης: Παραμένει στην πράσινη ενέργεια η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, νέα έργα παραχωρήσεων

Πυρηνική ενέργεια για AI: Το φιλόδοξο στοίχημα των Big Tech

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!