Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Boeing: Ωμή παραδοχή Όρτμπεργκ για το μέλλον της εταιρείας

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Kέλι Όρτμπεργκ (Kelly Ortberg), έδωσε μια απροκάλυπτη εικόνα της εταιρείας, που βρίσκεται σε σταυροδρόμι, απορροφημένη από προκλήσεις που κυμαίνονται από το τεράστιο χρέος έως τα σοβαρά κενά απόδοσης που θα χρειαστούν χρόνο για να διορθωθούν προτού μπορέσει να εξετάσει την ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους.

Στην πρώτη του δημόσια παρουσίαση, ο Όρτμπεργκ έκανε μια ωμή εκτίμηση του τι πρέπει να αλλάξει, λέγοντας ότι η Boeing έχει «μερικές πραγματικά μεγάλες πέτρες που πρέπει να πάρουμε πίσω μας για να προχωρήσει η εταιρεία μπροστά». Μεταξύ των πιο άμεσων καθηκόντων, είπε, είναι ο τερματισμός της απεργίας που έχει παραλύσει τη Boeing εδώ και εβδομάδες.

Υπενθυμίζουμε ότι η Boeing πουλάει στη Thales μικρή αμυντική μονάδα, στην προσπάθεια της για  να ενισχύσει τα ταμεία της.

«Θα χρειαστεί χρόνος για να επιστρέψει η Boeing στην προηγούμενη κληρονομιά της»

«Θα χρειαστεί χρόνος για να επιστρέψει η Boeing στην προηγούμενη κληρονομιά της, αλλά με τη σωστή εστίαση και κουλτούρα, μπορούμε να γίνουμε και πάλι μια εμβληματική εταιρεία και ηγέτης της αεροδιαστημικής», δήλωσε ο Όρτμπεργκ στους εργαζόμενους σε μήνυμά του νωρίς την Τετάρτη.

Ο Όρτμπεργκ παρουσίασε ένα σχέδιο τεσσάρων κατευθύνσεων, το οποίο περιλαμβάνει την ανοικοδόμηση μιας κουλτούρας όπου η διοίκηση βρίσκεται κοντά στη δράση στα εργοστάσια, ώστε να αποτραπεί «η διόγκωση των προβλημάτων». Επανάφερε επίσης λεπτομερείς επιχειρηματικές αξιολογήσεις με σκοπό να αποκαλύψει τις βλάβες των λειτουργιών πριν αυτές μετατραπούν σε ολοκληρωμένες κρίσεις. Και καθώς εργάζεται για τη σταθεροποίηση της επιχείρησής της, επιμένει ότι η Boeing δεν μπορεί να χάσει την προσοχή της στην κατασκευή ενός ολοκαίνουργιου αεροπλάνου.

«Η Boeing είναι μια εταιρεία αεροσκαφών και την κατάλληλη στιγμή στο μέλλον, πρέπει να αναπτύξουμε ένα νέο αεροπλάνο», δήλωσε ο Όρτμπεργκ σε προετοιμασμένες παρατηρήσεις προς τους επενδυτές. «Αλλά έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε μέχρι τότε».

Τα κέρδη τρίτου τριμήνου της Boeing που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη υπογράμμισαν το έργο που έχουμε μπροστά μας. Η Boeing είχε ήδη δημοσιεύσει κάποια νούμερα νωρίτερα μέσα στο μήνα, συμπεριλαμβανομένων 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χρεώσεις, και έσοδα 17,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων που έπεσαν έξω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η εταιρεία είχε επίσης αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τρίμηνο, που προστέθηκαν στη διαρροή των δύο προηγούμενων περιόδων.

Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροπλάνων μαστίζεται από αλλεπάλληλες κρίσεις από τότε που ένα πάνελ σε σχήμα πόρτας ανατινάχθηκε από ένα μοντέλο 737 Max 9 κατά τη διάρκεια πτήσης στις αρχές Ιανουαρίου. Το ατύχημα έθεσε στο επίκεντρο της προσοχής την πρόχειρη κατασκευή και την κακή εποπτεία της Boeing, με τις ρυθμιστικές αρχές να περιορίζουν την παραγωγή για να βοηθήσουν στη σταθεροποίηση των διαδικασιών και το διοικητικό συμβούλιο να διορίζει νέα ανώτερα στελέχη, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης του Όρτμπεργκ   τον Αύγουστο ως διευθύνοντος συμβούλου.

Ο Όρτμπεργκ προσπάθησε να χαράξει έναν οδικό χάρτη για την αναγέννηση της Boeing, εμπλουτισμένο με την αισιοδοξία ότι οι πελάτες και οι εργαζόμενοι θέλουν να πετύχει η εταιρεία. Η Boeing έχει επίσης αεροσκάφη αξίας άνω των 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο ανεκτέλεστο τμήμα της, το οποίο θα πρέπει να βοηθήσει την ανάκαμψη, είπε ο ίδιος.

Μεγάλο μέρος του τετρασέλιδου υπομνήματός του ήταν αφιερωμένο στην αλλαγή της κουλτούρας της Boeing, με τον Όρτμπεργκ  να επικαλείται την υπερηφάνεια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος, την αίσθηση του κοινού πεπρωμένου και την επιθυμία για συνεργασία. Πρόκειται για μια αλλαγή στον τόνο και τη στρατηγική από την εστίαση με λέιζερ στις αποδόσεις των μετόχων και την πειθαρχία όσον αφορά το κόστος που υποστήριζαν άλλοι ηγέτες της Boeing τα τελευταία 20 χρόνια.

Όλοι οι πρόσφατοι προκάτοχοι του,Όρτμπεργκ εκτός από έναν, ήταν βετεράνοι της General Electric Co. υπό τον Jack Welch, απρόθυμοι να σκιαγραφήσουν μεγάλα οράματα για την εταιρεία ή να αναγνωρίσουν το παρελθόν της Boeing ως πρωτοπόρου της αεροδιαστημικής.

Η Boeing πρέπει να βάλει σε τάξη τα οικονομικά της

Ο Όρτμπεργκ αναγνώρισε επίσης ότι η Boeing πρέπει να βάλει σε τάξη τα οικονομικά της αν θέλει να επιτύχει οποιονδήποτε από τους στόχους της. Η εταιρεία έθεσε πρόσφατα σε εφαρμογή τα πρώτα περιγράμματα ενός πακέτου αναχρηματοδότησης που θα μπορούσε να φθάσει τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα τρία χρόνια, καθώς η Boeing προσπαθεί να αποτρέψει την πτώση της πιστοληπτικής της ικανότητας σε περιοχή σκουπιδιών.

«Είμαι βέβαιος ότι έχουμε μια καλή πορεία προς τα εμπρός για να διαχειριστούμε τις πραγματικές συνθήκες της επιχείρησής μας και να διατηρήσουμε την επενδυτική μας βαθμίδα», δήλωσε ο Όρτμπεργκ.

Οι τρεις μεγαλύτεροι οίκοι αξιολόγησης έχουν θέσει τη Boeing υπό αναθεώρηση για υποβάθμιση, λέγοντας ότι μια παρατεταμένη απεργία θα μπορούσε ενδεχομένως να επιβάλει μείωση σε κερδοσκοπική βαθμίδα.  Παράλληλα, ο Όρτμπεργκ άφησε να εννοηθεί ότι μια μελλοντική Boeing θα είναι «ένας πιο λιτός, πιο εστιασμένος οργανισμός», καθώς θέτει προτεραιότητες για το τι μπορεί να επιτύχει η εταιρεία.

Η αποκατάσταση του ισολογισμού θα αποτελέσει προϋπόθεση για να εξετάσει η Boeing το επόμενο εμπορικό αεροσκάφος της, δήλωσε ο Όρτμπεργκ. Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών δεν έχει αναλάβει ένα εντελώς νέο πρόγραμμα ανάπτυξης από τότε που ξεκίνησε το 787 Dreamliner πριν από δύο δεκαετίες, ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα δεδομένης της τεράστιας επένδυσης που συνεπάγεται. Η Boeing βρίσκεται επίσης έξι χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα για την πιστοποίηση του πρώτου μοντέλου 777X, το οποίο, όπως δήλωσε αυτό το μήνα, θα παραδοθεί πλέον το 2026.

Η ανταγωνίστρια Airbus SE, η οποία παρουσιάζει αποτελέσματα την επόμενη εβδομάδα, έχει μειώσει το μερίδιο αγοράς της Boeing, ιδίως στον τομέα των αεροσκαφών στενής ατράκτου που πετάνε ευρέως. Η Airbus ανταγωνίζεται με την οικογένεια A320neo, και η εταιρεία έχει σε μεγάλο βαθμό ξεπουλήσει για το προϊόν αυτό μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Τα μεγαλύτερα αεροσκάφη της A330 και A350 ανταγωνίζονται τα αεροσκάφη 787 και 777 της Boeing.

Διαβάστε επίσης

Χρυσός: Σπάει νέο ρεκόρ, παρά την άνοδο του δολαρίου

Ακίνητα: Στροφή σε μικρότερα εξοχικά και εναλλακτικούς προορισμούς

ΕΒΙΚΕΝ: Προς επιβάρυνση 20 εκατ. ευρώ από τέλος χαρτοσήμου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!