Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Boeing: Ωμή παραδοχή Όρτμπεργκ για το μέλλον της εταιρείας

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Kέλι Όρτμπεργκ (Kelly Ortberg), έδωσε μια απροκάλυπτη εικόνα της εταιρείας, που βρίσκεται σε σταυροδρόμι, απορροφημένη από προκλήσεις που κυμαίνονται από το τεράστιο χρέος έως τα σοβαρά κενά απόδοσης που θα χρειαστούν χρόνο για να διορθωθούν προτού μπορέσει να εξετάσει την ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους.

Στην πρώτη του δημόσια παρουσίαση, ο Όρτμπεργκ έκανε μια ωμή εκτίμηση του τι πρέπει να αλλάξει, λέγοντας ότι η Boeing έχει «μερικές πραγματικά μεγάλες πέτρες που πρέπει να πάρουμε πίσω μας για να προχωρήσει η εταιρεία μπροστά». Μεταξύ των πιο άμεσων καθηκόντων, είπε, είναι ο τερματισμός της απεργίας που έχει παραλύσει τη Boeing εδώ και εβδομάδες.

Υπενθυμίζουμε ότι η Boeing πουλάει στη Thales μικρή αμυντική μονάδα, στην προσπάθεια της για  να ενισχύσει τα ταμεία της.

«Θα χρειαστεί χρόνος για να επιστρέψει η Boeing στην προηγούμενη κληρονομιά της»

«Θα χρειαστεί χρόνος για να επιστρέψει η Boeing στην προηγούμενη κληρονομιά της, αλλά με τη σωστή εστίαση και κουλτούρα, μπορούμε να γίνουμε και πάλι μια εμβληματική εταιρεία και ηγέτης της αεροδιαστημικής», δήλωσε ο Όρτμπεργκ στους εργαζόμενους σε μήνυμά του νωρίς την Τετάρτη.

Ο Όρτμπεργκ παρουσίασε ένα σχέδιο τεσσάρων κατευθύνσεων, το οποίο περιλαμβάνει την ανοικοδόμηση μιας κουλτούρας όπου η διοίκηση βρίσκεται κοντά στη δράση στα εργοστάσια, ώστε να αποτραπεί «η διόγκωση των προβλημάτων». Επανάφερε επίσης λεπτομερείς επιχειρηματικές αξιολογήσεις με σκοπό να αποκαλύψει τις βλάβες των λειτουργιών πριν αυτές μετατραπούν σε ολοκληρωμένες κρίσεις. Και καθώς εργάζεται για τη σταθεροποίηση της επιχείρησής της, επιμένει ότι η Boeing δεν μπορεί να χάσει την προσοχή της στην κατασκευή ενός ολοκαίνουργιου αεροπλάνου.

«Η Boeing είναι μια εταιρεία αεροσκαφών και την κατάλληλη στιγμή στο μέλλον, πρέπει να αναπτύξουμε ένα νέο αεροπλάνο», δήλωσε ο Όρτμπεργκ σε προετοιμασμένες παρατηρήσεις προς τους επενδυτές. «Αλλά έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε μέχρι τότε».

Τα κέρδη τρίτου τριμήνου της Boeing που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη υπογράμμισαν το έργο που έχουμε μπροστά μας. Η Boeing είχε ήδη δημοσιεύσει κάποια νούμερα νωρίτερα μέσα στο μήνα, συμπεριλαμβανομένων 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χρεώσεις, και έσοδα 17,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων που έπεσαν έξω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η εταιρεία είχε επίσης αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τρίμηνο, που προστέθηκαν στη διαρροή των δύο προηγούμενων περιόδων.

Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροπλάνων μαστίζεται από αλλεπάλληλες κρίσεις από τότε που ένα πάνελ σε σχήμα πόρτας ανατινάχθηκε από ένα μοντέλο 737 Max 9 κατά τη διάρκεια πτήσης στις αρχές Ιανουαρίου. Το ατύχημα έθεσε στο επίκεντρο της προσοχής την πρόχειρη κατασκευή και την κακή εποπτεία της Boeing, με τις ρυθμιστικές αρχές να περιορίζουν την παραγωγή για να βοηθήσουν στη σταθεροποίηση των διαδικασιών και το διοικητικό συμβούλιο να διορίζει νέα ανώτερα στελέχη, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης του Όρτμπεργκ   τον Αύγουστο ως διευθύνοντος συμβούλου.

Ο Όρτμπεργκ προσπάθησε να χαράξει έναν οδικό χάρτη για την αναγέννηση της Boeing, εμπλουτισμένο με την αισιοδοξία ότι οι πελάτες και οι εργαζόμενοι θέλουν να πετύχει η εταιρεία. Η Boeing έχει επίσης αεροσκάφη αξίας άνω των 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο ανεκτέλεστο τμήμα της, το οποίο θα πρέπει να βοηθήσει την ανάκαμψη, είπε ο ίδιος.

Μεγάλο μέρος του τετρασέλιδου υπομνήματός του ήταν αφιερωμένο στην αλλαγή της κουλτούρας της Boeing, με τον Όρτμπεργκ  να επικαλείται την υπερηφάνεια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος, την αίσθηση του κοινού πεπρωμένου και την επιθυμία για συνεργασία. Πρόκειται για μια αλλαγή στον τόνο και τη στρατηγική από την εστίαση με λέιζερ στις αποδόσεις των μετόχων και την πειθαρχία όσον αφορά το κόστος που υποστήριζαν άλλοι ηγέτες της Boeing τα τελευταία 20 χρόνια.

Όλοι οι πρόσφατοι προκάτοχοι του,Όρτμπεργκ εκτός από έναν, ήταν βετεράνοι της General Electric Co. υπό τον Jack Welch, απρόθυμοι να σκιαγραφήσουν μεγάλα οράματα για την εταιρεία ή να αναγνωρίσουν το παρελθόν της Boeing ως πρωτοπόρου της αεροδιαστημικής.

Η Boeing πρέπει να βάλει σε τάξη τα οικονομικά της

Ο Όρτμπεργκ αναγνώρισε επίσης ότι η Boeing πρέπει να βάλει σε τάξη τα οικονομικά της αν θέλει να επιτύχει οποιονδήποτε από τους στόχους της. Η εταιρεία έθεσε πρόσφατα σε εφαρμογή τα πρώτα περιγράμματα ενός πακέτου αναχρηματοδότησης που θα μπορούσε να φθάσει τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα τρία χρόνια, καθώς η Boeing προσπαθεί να αποτρέψει την πτώση της πιστοληπτικής της ικανότητας σε περιοχή σκουπιδιών.

«Είμαι βέβαιος ότι έχουμε μια καλή πορεία προς τα εμπρός για να διαχειριστούμε τις πραγματικές συνθήκες της επιχείρησής μας και να διατηρήσουμε την επενδυτική μας βαθμίδα», δήλωσε ο Όρτμπεργκ.

Οι τρεις μεγαλύτεροι οίκοι αξιολόγησης έχουν θέσει τη Boeing υπό αναθεώρηση για υποβάθμιση, λέγοντας ότι μια παρατεταμένη απεργία θα μπορούσε ενδεχομένως να επιβάλει μείωση σε κερδοσκοπική βαθμίδα.  Παράλληλα, ο Όρτμπεργκ άφησε να εννοηθεί ότι μια μελλοντική Boeing θα είναι «ένας πιο λιτός, πιο εστιασμένος οργανισμός», καθώς θέτει προτεραιότητες για το τι μπορεί να επιτύχει η εταιρεία.

Η αποκατάσταση του ισολογισμού θα αποτελέσει προϋπόθεση για να εξετάσει η Boeing το επόμενο εμπορικό αεροσκάφος της, δήλωσε ο Όρτμπεργκ. Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών δεν έχει αναλάβει ένα εντελώς νέο πρόγραμμα ανάπτυξης από τότε που ξεκίνησε το 787 Dreamliner πριν από δύο δεκαετίες, ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα δεδομένης της τεράστιας επένδυσης που συνεπάγεται. Η Boeing βρίσκεται επίσης έξι χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα για την πιστοποίηση του πρώτου μοντέλου 777X, το οποίο, όπως δήλωσε αυτό το μήνα, θα παραδοθεί πλέον το 2026.

Η ανταγωνίστρια Airbus SE, η οποία παρουσιάζει αποτελέσματα την επόμενη εβδομάδα, έχει μειώσει το μερίδιο αγοράς της Boeing, ιδίως στον τομέα των αεροσκαφών στενής ατράκτου που πετάνε ευρέως. Η Airbus ανταγωνίζεται με την οικογένεια A320neo, και η εταιρεία έχει σε μεγάλο βαθμό ξεπουλήσει για το προϊόν αυτό μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Τα μεγαλύτερα αεροσκάφη της A330 και A350 ανταγωνίζονται τα αεροσκάφη 787 και 777 της Boeing.

Διαβάστε επίσης

Χρυσός: Σπάει νέο ρεκόρ, παρά την άνοδο του δολαρίου

Ακίνητα: Στροφή σε μικρότερα εξοχικά και εναλλακτικούς προορισμούς

ΕΒΙΚΕΝ: Προς επιβάρυνση 20 εκατ. ευρώ από τέλος χαρτοσήμου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!