THEPOWERGAME
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι (Giorgio Armani), ο 90χρονος Ιταλός σχεδιαστής μόδας, δεν του άρεσε ποτέ να τον αποκαλούν «ο βασιλιάς».
Ενώ υπάρχουν πτυχές της ζωής του Αρμάνι που είναι αδιαμφισβήτητα βασιλικές—η εταιρεία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, ιδιωτική, που εκτείνεται σε όλο τον κόσμο, το γυαλιστερό πράσινο σούπερ γιοτ, τη διαρκή ηγεσία του—είπε σε μια σπάνια συνέντευξη ότι βρήκε τον τίτλο που του απονέμουν συχνά «γελοίο». Ο δισεκατομμυριούχος συνέχισε ότι γνωρίζει πολλούς μονάρχες στην εποχή του και έντυσε πολλούς από αυτούς, αλλά ότι «εργάζεται όπως οποιοσδήποτε άλλος».
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, μόνο αυτή την εβδομάδα, ο Αρμάνι γιόρτασε σχεδόν τα 50 χρόνια της εταιρείας μόδας και lifestyle του με μια ανοιξιάτικη επίδειξη μόδας με 93 ρούχα και μια γκαλά εκδήλωση και άνοιξε ένα 12όροφο κτίριο στη Madison Avenue, με μπουτίκ ρούχων και σπιτιών, ένα επερχόμενο εστιατόριο και 10 κατοικίες, που ξεκίνησαν από 21,5 εκατομμύρια δολάρια. Είναι ήδη sold out, σύμφωνα με εκπρόσωπο του μεσίτη του κτιρίου, Ντάγκλας Έλιμαν. Ο Αρμάνι έσωσε ένα διαμέρισμα για τον εαυτό του. θα είναι το δεύτερο σπίτι του στη Νέα Υόρκη, ένα μέρος που δεν έχει επισκεφτεί από το 2013.
Παρά την απέχθειά του για τους βασιλικούς τίτλους, ο Αρμάνι ομολόγησε, «έχτισα ένα μικρό παλάτι».
Είναι ένας γύρος νίκης για την Armani, τον μοναδικό μέτοχο μιας εταιρείας που παρέμεινε ανεξάρτητη από την ίδρυσή της το 1975. Ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, εκτός από την επίβλεψη όλων των δημιουργικών, ο Αρμάνι εξακολουθεί να ασκεί σταθερό έλεγχο στην εκτεταμένη αυτοκρατορία του. Με έσοδα άνω των 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, που περιλαμβάνει ανδρικές και γυναικείες σειρές, τη σειρά διάχυσης Emporio Armani, την υψηλή ραπτική Armani Privé, εσωτερικούς χώρους, δεκάδες εστιατόρια, 2.500 καταστήματα λιανικής, αρώματα και μια καλτ-κλασική σειρά ομορφιάς. Η δουλειά του διακρίνεται από συγκρατημένη κομψότητα, είτε πρόκειται για διακριτικές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί για τη Lupita Nyong’o και τον Leonardo DiCaprio είτε για δερμάτινα τζάκετ με χαμηλούς τόνους.
Aρμάνι: Μόλις άρχισα να δουλεύω ξανά, ένιωσα καλύτερα
Η εργατικότητα είναι το κλειδί για τη μακροζωία της Armani. «Η δουλειά είναι το καλύτερο φάρμακο», είπε ο σχεδιαστής μεταξύ των εξαρτημάτων για την επίδειξή του την περασμένη εβδομάδα, σε ένα ήσυχο παρασκήνιο ενός πολυσύχναστου προσωρινού χώρου εργασίας στο Upper East Side του Μανχάταν. Ο ίδιος πιστώνει την καθημερινή εργασία για την επίλυση ορισμένων προβλημάτων υγείας αυτό το καλοκαίρι: «Μόλις άρχισα να δουλεύω ξανά, ένιωσα καλύτερα».
Δημιουργεί την εταιρεία για την αναπόφευκτη αποχώρησή του. Αν και δεν έχει παιδιά, ο κύκλος των στενών συνεργατών του Αρμάνι περιλαμβάνει αρκετά μέλη της οικογένειας. Υπάρχει η αδερφή του Rosanna, η οποία είναι στο διοικητικό συμβούλιο. Η ανιψιά του Silvana, η οποία είναι επικεφαλής του γυναικείου σχεδιασμού. η ανιψιά του Ρομπέρτα, επικεφαλής των σχέσεων VIP και ψυχαγωγίας. και τον ανιψιό του Andrea Camerana, τον διευθύνοντα σύμβουλο βιωσιμότητας. Το δεξί του χέρι είναι ο επικεφαλής των ανδρικών ενδυμάτων Pantaleo (Leo) Dell’Orco, ο οποίος είναι στενός φίλος και έχει βγει για να κάνει μια υπόκλιση με την Armani μετά το σόου πρόσφατα. Το 2016, η Armani κατέθεσε έγγραφα που περιγράφουν τον τρόπο χειρισμού της εταιρείας από αυτούς τους κληρονόμους, συμπεριλαμβανομένης μιας ενδεχόμενης δημόσιας εισαγωγής ή οποιασδήποτε συγχώνευσης ή εξαγοράς. Το καταπίστευμα περιλαμβάνει επίσης ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα.
«Πάντα προετοίμαζα τους συνεργάτες μου για το επόμενο κεφάλαιο», είπε ο Αρμάνι. «Υπάρχουν άνθρωποι που είναι στο επίπεδο που πρέπει, κάποιοι που είναι λίγο λιγότεροι». Πάντα ο τελειομανής, φαίνεται να νιώθει ότι η κατήχηση της αποστολής του δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Το πιο κρίσιμο μάθημα που θέλει να δώσει; «Ταπεινοφροσύνη», είπε. «Μερικές φορές οι άνθρωποι σε αυτήν την επιχείρηση έχουν ισχυρούς εγωισμούς και είναι σημαντικό να παραμείνουμε σεμνοί».
Για την Armani, η ανεξαρτησία ήταν πάντα «εξαιρετικά σημαντική», είπε. «Δεν είναι θέμα υπερηφάνειας. Έχει να κάνει με τα πράγματα. Όταν έχω μια ιδέα, θέλω να τη δω μέχρι το τέλος».
Μέχρι στιγμής, αυτό έχει δουλέψει. «Η Armani ήταν αρκετά μεγάλη και αρκετά κερδοφόρα για να σταθεί στον κλάδο και να παίξει στην Premier League χωρίς να χρειάζεται να ξεπουλήσει σε έναν μεγαλύτερο όμιλο», δήλωσε ο Luca Solca, παγκόσμιος αναλυτής ειδών πολυτελείας στη Bernstein. Είπε ότι ήταν «σίγουρα ένας ελκυστικός στόχος εξαγοράς, αν ήταν ποτέ διαθέσιμος».
Ο Αρμάνι είπε ότι όντως προσεγγίζεται από μεγάλους ομίλους πολυτελείας για την αγορά των εμπορικών του σημάτων. «Και τώρα που είμαι 90, έρχονται ακόμα πιο συχνά. Νομίζουν ότι είναι καλή στιγμή για να μπουν μέσα». Τους λέει πάντα το ίδιο πράγμα: «Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή».
Το πότε ακριβώς θα παραιτηθεί o Armani είναι το εικαστήριο του καθενός. Ο Αρμάνι είπε πρόσφατα στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera ότι θα αποσυρόταν σε δύο με τρία χρόνια και αναφέρθηκε ευρέως ως ευαγγέλιο. «Το είπα για αστείο», είπε χαμογελώντας. «Επειδή δεν ξέρουμε πραγματικά τι θα συμβεί».
Ο Αρμάνι, γεννημένος το 1934 στη βόρεια ιταλική πόλη Πιατσέντσα, παρακολούθησε ιατρική σχολή πριν υπηρετήσει στον στρατό. Όταν συνειδητοποίησε την τάση του για το σχεδιασμό, εργάστηκε ως βοηθός αρχιτέκτονα σε πολυκατάστημα του Μιλάνου.
Αφού σχεδίασε ανδρικά ρούχα για τον Nino Cerruti, ο Armani ίδρυσε την εταιρεία του στο Μιλάνο το 1975 μαζί με τον αείμνηστο ρομαντικό και επιχειρηματικό συνεργάτη του Sergio Galeotti. Έγινε παγκοσμίως γνωστό όνομα όταν σχεδίασε την ντουλάπα sprezzatura του Richard Gere για την ταινία του 1980 “American Gigolo”. Τις δεκαετίες του 1980 και του 1990 (και ακόμα σήμερα ), ο Armani ήταν ο αγαπημένος τύπος στο Χόλιγουντ για διακριτικές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, από τα απαλά κοστούμια της Diane Keaton και της Jodie Foster μέχρι τα σμόκιν για σχεδόν κάθε κορυφαίο άνδρα.
Ενώ η ελκυστικότητά του δεν μειώθηκε ποτέ πραγματικά, το ενδιαφέρον για τον μινιμαλισμό που εμπνέεται από την Armani και για όλα τα ’90s έχουν δώσει στον σχεδιαστή νέα δυναμική ανάμεσα σε μια νέα γενιά θαυμαστών, που αναζητούν τα vintage κομμάτια του. Ο λιανοπωλητής streetwear Kith και η σουηδική μάρκα Our Legacy έχουν συνεργαστεί με την επωνυμία σε συνεργασίες με επίκεντρο τη νεολαία. Σε ένα πρόσφατο podcast, ο Αυστραλός γκουρού ραπτικής Patrick Johnson είπε ότι η Armani ήταν «η νούμερο ένα» έμπνευση.
Διαβάστε επίσης
Κρέας: Οι τιμές σε κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό
Instant payments: Τι αλλάζει στις χρεώσεις για τις άμεσες συναλλαγές το 2025
ENTSOG: Τι θα σήμαινε ένας κρύος χειμώνας για Ελλάδα και ΕΕ