THEPOWERGAME
H Procter & Gamble (P&G) ανακοίνωσε την Παρασκευή έσοδα ασθενέστερα του αναμενόμενου, καθώς η χαμηλότερη ζήτηση στην Κίνα και οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή επιβάρυναν τις πωλήσεις.
Η εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει να μειώσει τις τιμές στις ΗΠΑ. Τα αποτελέσματα ήταν σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα με τις προσδοκίες της Wall Street.
Οι καθαρές πωλήσεις της P&G μειώθηκαν κατά 1% στα 21,71 δισ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ο συνολικός όγκος πωλήσεων της P&G παρέμεινε αμετάβλητος το τρίμηνο, καθώς οι μειώσεις στους τομείς ομορφιάς και υγείας αντιστάθμισαν την αύξηση στους τομείς καλλωπισμού, υφασμάτων και οικιακής φροντίδας.
Οι οργανικές πωλήσεις των προϊόντων περιποίησης του δέρματος μειώθηκαν κατά 20% λόγω της μείωσης του όγκου πωλήσεων για το high-end εμπορικό σήμα SK-II της εταιρείας. Οι οργανικές πωλήσεις δεν περιλαμβάνουν τον αντίκτυπο των συναλλαγματικών διακυμάνσεων, των εξαγορών και των εκποιήσεων. Η εταιρεία απέδωσε την πτώση στις ασθενέστερες οικονομικές συνθήκες στην Κίνα και στο αντι-ιαπωνικό κλίμα εκεί.
Η P&G ανακοίνωσε κέρδη ύψους 4 δισ. δολαρίων το τρίμηνο, μειωμένα κατά 12% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 21,74 δισ. δολάρια έναντι 21,91 δισ. δολαρίων που αναμένονταν.
Η P&G ανακοίνωσε καθαρά κέρδη πρώτου τριμήνου του οικονομικού έτους που αναλογούν στην εταιρεία ύψους 3,96 δισ. δολαρίων ή 1,61 δολαρίων ανά μετοχή, έναντι 4,52 δισ. δολαρίων ή 1,83 δολαρίων ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι λειτουργικές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν σε 4,3 δισ. δολάρια. Η προσαρμοσμένη παραγωγικότητα των ελεύθερων ταμειακών ροών ήταν 82%, σύμφωνα με τις προσδοκίες. Η εταιρεία επέστρεψε σχεδόν 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά στους μετόχους μέσω της καταβολής μερισμάτων ύψους άνω των 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων και της επαναγοράς μετοχών ύψους άνω των 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί πολλών αγοραστών είναι πιεσμένοι ως αποτέλεσμα των απότομων αυξήσεων των τιμών τα τελευταία χρόνια, και οι μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών προσπαθούν να συγκρατήσουν τις τιμές. Η P&G πιστεύει ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να πληρώνουν για τα premium προϊόντα της, όπως οι πάνες Pampers και το απορρυπαντικό Tide.
Οι παγκόσμιες εταιρείες παραγωγής τροφίμων PepsiCo και Nestlé προειδοποίησαν πρόσφατα για ασθενέστερη καταναλωτική ζήτηση και δήλωσαν ότι θα πρέπει να προσφέρουν περισσότερες εκπτώσεις και να αυξήσουν τις προσφορές.
«Δεν υπάρχει καμία επιθυμία από την πλευρά μας, και δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία πίεση από τους καταναλωτές, να προσαρμόσουμε την τιμολόγηση», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών της P&G Αντρέ Σούλτεν για την αμερικανική αγορά.
Οι προοπτικές
Η P&G συνεχίζει να αναμένει αύξηση των πωλήσεων μεταξύ 2% και 4% για το οικονομικό έτος 2025. Διατήρησε επίσης τους στόχους της για τα κέρδη του έτους. «Βλέπουμε τους καταναλωτές να έρχονται στο franchise της P&G και να κάνουν trading up», δήλωσε ο Σούλτεν.
Διαβάστε επίσης
Ακίνητα: Ποια σπίτια προτιμούν οι ενοικιαστές
Νέα τουριστική επένδυση μαμούθ από τον Γιάννη Βαρδινογιάννη