Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Η στρατηγική του ΔΑΑ για ενίσχυση της αεροπορικής κίνησης

«Γενναίες» εκπτώσεις σε αερομεταφορείς προσφέρει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος», ως κίνητρα για την τόνωση της αεροπορικής κίνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις προηγούμενες ημέρες οι αερομεταφορείς ενημερώθηκαν για τα νέα, ενισχυμένα κίνητρα που προσφέρει η διοίκηση του ΔΑΑ, τα οποία ποικίλλουν ανάλογα με τους στόχους που έχει θέσει ο αερολιμένας.

Συγκεκριμένα, η στρατηγική του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας περιλαμβάνει την αύξηση της ζήτησης κατά τη χαμηλή σεζόν, το άνοιγμα νέων log-haul προορισμών και την ενίσχυση του μεριδίου του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις υφιστάμενες μακρινές αγορές, με επίκεντρο τις ΗΠΑ και τις χώρες της Ασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΔΑΑ προσφέρει εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες που θα προσθέσουν τρία ή περισσότερα νέα διεθνή δρομολόγια μέσα σε μία ημερολογιακή χρονιά, είτε τη χειμερινή, είτε την καλοκαιρινή περίοδο. Οι όροι για την παροχή των εκπτώσεων είναι πιο ευνοϊκοί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ οι εκπτώσεις είναι μεγαλύτερες και με μεγαλύτερη διάρκεια, η οποία ξεκινά από 8 μήνες (για τους χειμερινούς μήνες Οκτώβριο – Μάιο) και φτάνει έως 5 χρόνια.

Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των μακρινών δρομολογίων, οι αεροπορικές εταιρείες απολαμβάνουν για ένα χρονικό διάστημα πλήρη απαλλαγή των τελών προσγείωσης και στάθμευσης. Στόχος του ΔΑΑ είναι να προσελκύσει ακόμα περισσότερες υπερπόντιες συνδέσεις.

Φέτος 4 από τις 6 αεροπορικές εταιρείες που πρόσθεσαν την Αθήνα για πρώτη φορά στα δρομολόγιά τους προέρχονταν από μακρινές αγορές. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την Air Arabia, τη μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Μέσης Αναστολής, η οποία πραγματοποιεί απευθείας πτήσεις Αθήνα – Σάρτζα (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), τη νοτιοκορεάτικη Asiana Airlines, που πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ Σεούλ και Αθήνας, την κινεζική Juneyao Air, που συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με τη Σαγκάη, και τη νορβηγική Norse, που συνδέει την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη.

Με τις κινήσεις που έχει κάνει μέχρι τώρα η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας, πάνω από 17,2 εκατομμύρια επιβάτες έχουν περάσει από την αρχή του έτους έως το τέλος Σεπτεμβρίου, αριθμός αυξημένος κατά 16% σε σύγκριση με την επιβατική κίνηση (αφίξεις συν αναχωρήσεις) του ίδιου διαστήματος του 2023. Ενδεικτικό της ζήτησης για την Αθήνα είναι και το γεγονός ότι η Brussels Airlines, η βελγική αεροπορική εταιρεία και εθνικός αερομεταφορέας, θα εκτελεί πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους πτήσεις μεταξύ Βρυξελλών και Αθήνας. Έως τώρα η Brussels εκτελούσε εποχικά δρομολόγια, μόνο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, προς την Αθήνα και προς άλλους 8 ελληνικούς προορισμούς, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Ρόδο, Κω, Ηράκλειο, Χανιά, Σάμο και Λέσβο. Κατά τη χειμερινή περίοδο 2024-2025 η Brussels Airlines θα εκτελεί 4 εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών.

ΔΑΑ: Προχωρεί η διαδικασία για την επέκτασή του

Η αυξημένη επιβατική κίνηση έχει οδηγήσει στην ανάγκη για επέκταση του αεροδρομίου της Αθήνας, μια επένδυση που έχει ήδη δρομολογηθεί. Αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνιστικές διαδικασίες σε ό,τι αφορά τους αναδόχους που θα αναλάβουν την υλοποίηση της α’ φάσης της επέκτασης, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού κατά 81.000 τ.μ., τη δημιουργία νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών χωρητικότητας 32 θέσεων και σταθμού εξυπηρέτησής τους, καθώς και πολυώροφο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

Οι προκαταρκτικές εργασίες για τα μικρότερα έργα της α’ φάσης αναμένεται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται το α’ τρίμηνο του 2025, ενώ ο μεγαλύτερος όγκος των εργασιών εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2026. Η α’ φάση της επέκτασης είναι συνολικού προϋπολογισμού 761 εκατ. ευρώ και στόχος είναι η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες.

Θα ακολουθήσει η β’ φάση της επέκτασης, με επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ (σε σημερινές τιμές) και με στόχο να αυξηθεί η δυναμικότητα στα 40 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ κατά τη γ’ φάση, για την οποία δεν έχει ανακοινωθεί το κόστος της επένδυσης, στόχος είναι η επέκταση της δυναμικότητας στα 50 εκατομμύρια επιβάτες.

Διαβάστε επίσης

Η ανομβρία επενδύσεων και οι συνεδριάσεις της διυπουργικής

Φιλοδωρήματα: Τα “γκρίζα” σημεία και οι παγίδες στο αφορολόγητο των tips

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις: “Ανεβαίνει η τάση” για GREGY και GSI

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!