Γ.Δ.
1432.49 +0,17%
ACAG
+0,88%
5.73
BOCHGR
+0,23%
4.28
CENER
-0,56%
8.95
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,11%
9.33
NOVAL
+0,77%
2.61
OPTIMA
+0,63%
12.88
TITC
+1,37%
33.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.45
ΑΒΕ
+1,18%
0.516
ΑΔΜΗΕ
-0,41%
2.42
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,64%
3.105
ΑΛΦΑ
+0,36%
1.523
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,39%
10.4
ΑΣΚΟ
+1,12%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
0.524
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.23
ΒΙΟ
+0,89%
5.65
ΒΙΟΚΑ
+1,40%
1.81
ΒΙΟΣΚ
+2,35%
1.525
ΒΙΟΤ
0,00%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.52
ΔΑΑ
+0,39%
7.63
ΔΑΙΟΣ
+7,36%
3.5
ΔΕΗ
+0,08%
12
ΔΟΜΙΚ
+0,18%
2.825
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-3,24%
1.495
ΕΕΕ
-0,18%
33.48
ΕΚΤΕΡ
+3,68%
1.576
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
+2,93%
2.11
ΕΛΛ
+0,38%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,75%
1.872
ΕΛΠΕ
-0,35%
7.1
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,71%
1.69
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
-7,41%
0.1
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.175
ΕΤΕ
+0,79%
7.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,71%
5.58
ΕΥΡΩΒ
+0,20%
2.02
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.44
ΙΑΤΡ
+0,99%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+1,72%
0.295
ΙΛΥΔΑ
+0,99%
2.04
ΙΝΚΑΤ
-0,85%
4.65
ΙΝΛΙΦ
+0,67%
4.48
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.092
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.225
ΙΝΤΚΑ
+0,17%
2.925
ΚΑΡΕΛ
+2,34%
350
ΚΕΚΡ
-1,44%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-0,63%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-1,18%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
1.162
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.55
ΚΡΙ
0,00%
13.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.01
ΛΑΒΙ
+0,64%
0.785
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
+3,73%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.32
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
+4,11%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,44%
2.26
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
+1,37%
3.335
ΜΙΝ
0,00%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,77%
21.02
ΜΟΝΤΑ
-2,37%
3.71
ΜΟΤΟ
+0,19%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,23%
26.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.63
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+0,54%
0.748
ΞΥΛΚ
+0,73%
0.276
ΞΥΛΠ
+9,55%
0.436
ΟΛΘ
-0,93%
21.2
ΟΛΠ
+0,18%
27.75
ΟΛΥΜΠ
-0,82%
2.42
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.799
ΟΤΕ
+0,06%
15.96
ΟΤΟΕΛ
-0,73%
10.9
ΠΑΙΡ
-3,64%
0.952
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,79%
3.78
ΠΕΡΦ
+3,07%
6.05
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.18
ΠΛΑΘ
+2,47%
3.74
ΠΛΑΚΡ
+0,71%
14.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,37%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.66
ΣΑΡ
+0,18%
11.06
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.338
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-1,23%
6.42
ΣΠΙ
+3,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.56
ΤΖΚΑ
+2,34%
1.31
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,73%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.246
ΦΡΛΚ
-0,39%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.605

Η στρατηγική του ΔΑΑ για ενίσχυση της αεροπορικής κίνησης

«Γενναίες» εκπτώσεις σε αερομεταφορείς προσφέρει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος», ως κίνητρα για την τόνωση της αεροπορικής κίνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις προηγούμενες ημέρες οι αερομεταφορείς ενημερώθηκαν για τα νέα, ενισχυμένα κίνητρα που προσφέρει η διοίκηση του ΔΑΑ, τα οποία ποικίλλουν ανάλογα με τους στόχους που έχει θέσει ο αερολιμένας.

Συγκεκριμένα, η στρατηγική του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας περιλαμβάνει την αύξηση της ζήτησης κατά τη χαμηλή σεζόν, το άνοιγμα νέων log-haul προορισμών και την ενίσχυση του μεριδίου του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις υφιστάμενες μακρινές αγορές, με επίκεντρο τις ΗΠΑ και τις χώρες της Ασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΔΑΑ προσφέρει εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες που θα προσθέσουν τρία ή περισσότερα νέα διεθνή δρομολόγια μέσα σε μία ημερολογιακή χρονιά, είτε τη χειμερινή, είτε την καλοκαιρινή περίοδο. Οι όροι για την παροχή των εκπτώσεων είναι πιο ευνοϊκοί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ οι εκπτώσεις είναι μεγαλύτερες και με μεγαλύτερη διάρκεια, η οποία ξεκινά από 8 μήνες (για τους χειμερινούς μήνες Οκτώβριο – Μάιο) και φτάνει έως 5 χρόνια.

Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των μακρινών δρομολογίων, οι αεροπορικές εταιρείες απολαμβάνουν για ένα χρονικό διάστημα πλήρη απαλλαγή των τελών προσγείωσης και στάθμευσης. Στόχος του ΔΑΑ είναι να προσελκύσει ακόμα περισσότερες υπερπόντιες συνδέσεις.

Φέτος 4 από τις 6 αεροπορικές εταιρείες που πρόσθεσαν την Αθήνα για πρώτη φορά στα δρομολόγιά τους προέρχονταν από μακρινές αγορές. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την Air Arabia, τη μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Μέσης Αναστολής, η οποία πραγματοποιεί απευθείας πτήσεις Αθήνα – Σάρτζα (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), τη νοτιοκορεάτικη Asiana Airlines, που πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ Σεούλ και Αθήνας, την κινεζική Juneyao Air, που συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με τη Σαγκάη, και τη νορβηγική Norse, που συνδέει την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη.

Με τις κινήσεις που έχει κάνει μέχρι τώρα η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας, πάνω από 17,2 εκατομμύρια επιβάτες έχουν περάσει από την αρχή του έτους έως το τέλος Σεπτεμβρίου, αριθμός αυξημένος κατά 16% σε σύγκριση με την επιβατική κίνηση (αφίξεις συν αναχωρήσεις) του ίδιου διαστήματος του 2023. Ενδεικτικό της ζήτησης για την Αθήνα είναι και το γεγονός ότι η Brussels Airlines, η βελγική αεροπορική εταιρεία και εθνικός αερομεταφορέας, θα εκτελεί πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους πτήσεις μεταξύ Βρυξελλών και Αθήνας. Έως τώρα η Brussels εκτελούσε εποχικά δρομολόγια, μόνο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, προς την Αθήνα και προς άλλους 8 ελληνικούς προορισμούς, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Ρόδο, Κω, Ηράκλειο, Χανιά, Σάμο και Λέσβο. Κατά τη χειμερινή περίοδο 2024-2025 η Brussels Airlines θα εκτελεί 4 εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών.

ΔΑΑ: Προχωρεί η διαδικασία για την επέκτασή του

Η αυξημένη επιβατική κίνηση έχει οδηγήσει στην ανάγκη για επέκταση του αεροδρομίου της Αθήνας, μια επένδυση που έχει ήδη δρομολογηθεί. Αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνιστικές διαδικασίες σε ό,τι αφορά τους αναδόχους που θα αναλάβουν την υλοποίηση της α’ φάσης της επέκτασης, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού κατά 81.000 τ.μ., τη δημιουργία νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών χωρητικότητας 32 θέσεων και σταθμού εξυπηρέτησής τους, καθώς και πολυώροφο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

Οι προκαταρκτικές εργασίες για τα μικρότερα έργα της α’ φάσης αναμένεται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται το α’ τρίμηνο του 2025, ενώ ο μεγαλύτερος όγκος των εργασιών εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2026. Η α’ φάση της επέκτασης είναι συνολικού προϋπολογισμού 761 εκατ. ευρώ και στόχος είναι η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες.

Θα ακολουθήσει η β’ φάση της επέκτασης, με επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ (σε σημερινές τιμές) και με στόχο να αυξηθεί η δυναμικότητα στα 40 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ κατά τη γ’ φάση, για την οποία δεν έχει ανακοινωθεί το κόστος της επένδυσης, στόχος είναι η επέκταση της δυναμικότητας στα 50 εκατομμύρια επιβάτες.

Διαβάστε επίσης

Η ανομβρία επενδύσεων και οι συνεδριάσεις της διυπουργικής

Φιλοδωρήματα: Τα “γκρίζα” σημεία και οι παγίδες στο αφορολόγητο των tips

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις: “Ανεβαίνει η τάση” για GREGY και GSI

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!