THEPOWERGAME
Η Starbucks περιορίζει τις προσφορές και τις εκπτώσεις, μια πρώιμη κίνηση του Μπράιαν Νίκολ (Brian Niccol), του νέου διευθύνοντος συμβούλου, για την επανατοποθέτηση της αλυσίδας καφέ μετά από μια ταραχώδη χρονιά. Από τότε που ο Νίκολ επιλέχθηκε τον Αύγουστο να αναλάβει το τιμόνι, η Starbucks μείωσε αθόρυβα τη φρενίτιδα των εκπτώσεων που προσέφερε για μεγάλα διαστήματα του περασμένου έτους, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας και baristas.
Όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, η Starbucks και άλλες αλυσίδες εστιατορίων στηρίχθηκαν όλο και περισσότερο στις εκπτώσεις φέτος για να προσελκύσουν πίσω τους πελάτες μετά από χρόνια αύξησης των τιμών του μενού. Τα στελέχη είπαν ότι οι αυξήσεις ήταν απαραίτητες για να καλυφθούν τα υψηλότερα κόστη και οι μισθοί, αλλά οι ταλαιπωρημένοι από τον πληθωρισμό πελάτες -ιδιαίτερα οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα- απέσυραν την κατανάλωση φαγητού, ωθώντας τις αλυσίδες να προωθήσουν την αξία τους και να ξεδιπλώσουν προσφορές.
Η Starbucks απομακρύνεται από τις εκπτώσεις, καθώς ο Νίκολ δίνει έμφαση στα χαρακτηριστικά της εταιρείας που είναι η πώληση χειροποίητου, υψηλής ποιότητας καφέ. Η Starbucks για χρόνια απέφευγε τις εκπτώσεις και τις προσφορές, αλλά πρόσφατα αύξησε τις προσφορές μέσω της εφαρμογής της, καθώς η κίνηση στα καφέ της μειώθηκε και οι πελάτες παραπονέθηκαν για τις υψηλές τιμές και τους μεγάλους χρόνους αναμονής.
Η εταιρεία τον Σεπτέμβριο προσέφερε επιπλέον πόντους επιβράβευσης τις Τρίτες και προσφορές για αρκετές αγορές ποτών τα Σάββατα, υποχωρώντας από τις προσφορές buy one get one, 50% έκπτωση και άλλες προσφορές που διήρκεσαν πολλούς μήνες νωρίτερα φέτος.
Η Starbucks δεν σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ευρείες προσφορές κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και, αντίθετα, στοχεύει στην προώθηση εποχιακών ποτών μέσω διαφήμισης, δήλωσε η εταιρεία κατά τη διάρκεια μιας ενημέρωσης στρατηγικής για τους διευθυντές των καταστημάτων στις αρχές Οκτωβρίου.
Ο Νίκολ ο οποίος ανέλαβε τα Starbucks πριν από περίπου ένα μήνα, προσπαθεί να επαναφέρει την αλυσίδα μετά από μια δύσκολη χρονιά. Η Starbucks αντιμετώπισε μειωμένη δραστηριότητα στις ΗΠΑ και την Κίνα και η εταιρεία μείωσε τις προσδοκίες της για τις πωλήσεις δύο φορές φέτος. Οι ακτιβιστές μέτοχοι επένδυσαν τις μετοχές της Starbucks και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας έπαυσε τον Αύγουστο τον Laxman Narasimhan, τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλο. Τον διαδέχτηκε ο Νίκολ, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Chipotle Mexican Grill, ο οποίος οδήγησε σε ανάκαμψη εκεί.
Ο Νίκολ αφήνει γρήγορα το στίγμα του στη Starbucks, προεδρεύοντας μιας σειράς αλλαγών στην ηγεσία και επιδιώκοντας να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών μέσα στο καφέ. Από την έναρξη της θητείας του, τουλάχιστον τρία στελέχη της Starbucks έχουν αποχωρήσει από την εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων των ηγετών των τμημάτων της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική και του καφέ. Ένας παγκόσμιος επικεφαλής εμπορικών δραστηριοτήτων και προϊόντων -μια θέση που ο Narasimhan δημιούργησε και κάλυψε πρόσφατα- επίσης αποχώρησε, με τη Starbucks να αρνείται να αναπληρώσει το ρόλο.
«Η στρατηγική είναι, με απλά λόγια, να κάνουμε μερικές ισχυρές επιλογές και στη συνέχεια πρέπει να εκτελέσουμε σαν τρελοί», δήλωσε ο Νίκολ τον Σεπτέμβριο κατά τη διάρκεια ενός εσωτερικού φόρουμ της εταιρείας, την επανάληψη του οποίου παρακολούθησε η Wall Street Journal. Οι αλλαγές πρέπει να κάνουν το εμπορικό σήμα καλύτερο και οι ηγέτες θα αξιολογήσουν τον αντίκτυπο στους πελάτες και τους εργαζομένους, είπε.
Ο Νίκολ δήλωσε ότι οι λειτουργίες σε μια εταιρεία μπορούν να γίνουν ανυπόφορες χωρίς μια καλά μελετημένη διαδικασία που κοινοποιείται στους εργαζόμενους, αποσπώντας τα χειροκροτήματα των εργαζομένων της Starbucks που συμμετείχαν.
Η Starbucks υπεραμύνθηκε επί μακρόν του εαυτού της ως premium brand που έκανε ελάχιστες εκπτώσεις. Ο Howard Schultz, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος που έχτισε τη Starbucks σε μια παγκόσμια εταιρεία, είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι η αλυσίδα πρέπει να είναι προσεκτική με τις προσφορές.
Αυτές τις μέρες ένας grande pumpkin spice latte στο Σικάγο μπορεί να κοστίζει 6,25 δολάρια και σχεδόν 10 δολάρια με επιπλέον σιρόπια και γεύσεις.
Στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς η κίνηση στα καφέ της εταιρείας επιβραδύνθηκε, η Starbucks αύξησε τις προσφορές και τις προσφορές της, απευθυνόμενη στα μέλη του προγράμματος πιστότητας. Η εταιρεία έτρεξε BOGOs, προσφορές 50%, αυξημένους πόντους επιβράβευσης και άλλες προσφορές για περίπου το μισό μήνα Μάιο, σύμφωνα με έγγραφα που είδε η Wall Street Journal. Τον Ιούνιο, η Starbucks άρχισε να προσφέρει πακέτα καφέ και φαγητού πρωινού από 5 δολάρια.
Οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της εταιρείας στις ΗΠΑ βελτιώθηκαν ελαφρώς το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά παρέμειναν μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο Narasimhan και άλλα στελέχη δήλωσαν ότι οι προωθητικές ενέργειες βοήθησαν να επιστρέψουν ορισμένοι πελάτες που είχαν αποσυρθεί, αν και η Starbucks έπρεπε να κάνει περισσότερα.
Διαβάστε επίσης
Επίδομα θέρμανσης: Έως τα τέλη του μήνα η ΚΥΑ, αρχές Νοεμβρίου οι αιτήσεις
Καζάνι που βράζει… deals το λιανεμπόριο οικιακών συσκευών
Made in China η μεγαλύτερη ανεμογεννήτρια του κόσμου