THEPOWERGAME
Εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο, από το conference call για τα αποτελέσματα του περσινού 9μήνου, ο όμιλος της Quest είχε αποκαλύψει την πρόθεσή του να αποκτήσει ισχυρότερο αποτύπωμα στο retail των λευκών συσκευών. Η εξαγορά της Μπενρουμπή, η οποία ανακοινώθηκε επίσημα σήμερα το πρωί, βρισκόταν από τότε στο κάδρο, καθώς η πολύ καλή πορεία του business unit του κλιματισμού, μέσω της ΓΕ Δημητρίου, είχε αρχίσει να στρώνει για τον όμιλο τον δρόμο της επέκτασης σε νέες προϊοντικές κατηγορίες στη λιανική.
«Βλέπουμε περιοχές που έχουν σημαντικά περιθώρια. Εξετάζουμε την επέκτασή μας και σε άλλους τομείς των consumer electronics, όπως το SDA και το MDA (σ.σ. οι μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές). Έχουμε γνώση της συγκεκριμένης αγοράς, είναι πολύ κοντά σε αυτό που κάνουμε και τα περιθώρια κέρδους είναι καλύτερα», είχε αναφέρει ο Μάρκος Μπιτσάκος, CFO και Deputy CEO του ομίλου, στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα 9μήνου του 2023.
Ο όμιλος της Quest δεν έκρυψε ποτέ την πρόθεσή του να εισέλθει πιο ενεργά στον χώρο των consumer electronics, στον οποίο βλέπει μεγάλα περιθώρια, τόσο σε έσοδα, όσο και σε κερδοφορία. Για την Quest το κομμάτι του retail αντιπροσώπευε το 2022 το 20% των συνολικών εσόδων: «Θέλουμε να αυξήσουμε το ποσοστό αυτό. Είμαστε πάντα ενεργοί και εξετάζουμε νέες εναλλακτικές πηγές εσόδων για την οργανική μας ανάπτυξη», σχολίαζαν τα στελέχη του ομίλου, εκφράζοντας την πρόθεση της Quest να συνεχίσει και τη μη οργανική ανάπτυξη μέσω στοχευμένων εξαγορών σε τομείς ενδιαφέροντος.
Άλλωστε, ο ίδιος ο επικεφαλής του ομίλου, Θεόδωρος Φέσσας, με κάθε ευκαιρία επαναλαμβάνει ότι η Quest βρίσκεται σε αναζήτηση ευκαιριών, που θα χτίσουν περαιτέρω το προφίλ της ως εταιρείας συμμετοχών, αναζητώντας το κατάλληλο μείγμα, που θα του αποδώσει τις μέγιστες δυνατές συνέργειες.
Τι είδε στην Μπενρουμπή η Quest
Το τι βλέπει στον όμιλο Μπενρουμπή η Quest το εξήγησε, άλλωστε, η διοίκησή της στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της εισηγμένης, όταν τα στελέχη της διοίκησης εξηγούσαν ότι ο όμιλος επιδιώκει επέκταση στον τομέα της λιανικής στον κλάδο της τεχνολογίας, εξετάζοντας, παράλληλα, πιθανά σενάρια εξαγορών, που μπορούν να ενισχύσουν την κερδοφορία του.
«Υπάρχουν ενδιαφέρουσες περιπτώσεις στην ελληνική αγορά. Ως εταιρεία συμμετοχών εξετάζουμε διάφορα ενδεχόμενα και πιθανές συνέργειες, γιατί δημιουργούμε οικονομίες κλίμακος», σημείωσε ο πρόεδρος της Quest, Θ. Φέσσας, στη ΓΣ των μετόχων, αναφέροντας ότι ο όμιλος έχει στραμμένο το ενδιαφέρον του τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.
«Βλέπουμε περίπου 50 εταιρείες τον χρόνο. Είναι μια διαρκής συζήτηση το ενδιαφέρον μας για άλλες εταιρείες και άλλων επιχειρήσεων για τις δικές μας», τόνισε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Quest, Απόστολος Γεωργάτζης. Όπως είχε πει ο ίδιος: «Έχουμε μια πολύ καλή χρηματοοικονομική θέση και με διαθέσιμα κεφάλαια άνω των 300 εκατ. ευρώ, αναζητούμε ευκαιρίες για εξαγορές που θα μας δώσουν ανάπτυξη».
Και πρόσθετε: «Είμαστε θετικοί σε περιπτώσεις που θα μας βοηθήσουν να επεκταθούμε σε δραστηριότητες οι οποίες έχουν καλύτερα περιθώρια κέρδους από τα παραδοσιακά των ειδών τεχνολογίας». Μάλιστα, στη Γενική Συνέλευση ο κ. Φέσσας τόνιζε ειδικά για την Μπενρουμπή: «Υπάρχουν συζητήσεις. Είναι μια πετυχημένη δραστηριότητα», ενώ ο κ. Γεωργάτζης σημείωνε: «Είναι μια εταιρεία με καλύτερα περιθώρια κέρδους από την Quest. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι στα ενδιαφέροντά μας».
Nα θυμίσουμε ότι ο όμιλος Quest έχει ήδη στο χαρτοφυλάκιό του τα εμπορικά σήματα Singer και της Izola, τα οποία κατείχε ήδη η ΓΕ Δημητρίου, όπως και τη διανομή του brand Toyotomi, ενώ η Μπενρουμπή διατηρεί τα δικαιώματα διανομής στην Ελλάδα των brands Pyrex, Babyliss και izzy.
Διαβάστε επίσης
Τριήμερο 28ης Οκτωβρίου: Ρεκόρ πληρότητας στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς
Η μάχη των δισεκατομμυριούχων: Πόσοι χρηματοδοτούν Τραμπ και πόσοι Χάρις
Παπαναστασίου: Οι εκκρεμότητες γύρω από το καλώδιο, ο νέος κύκλος συζητήσεων