THEPOWERGAME
Oι πωλήσεις της IKEA σημείωσαν πλήγμα το 2024, καθώς η σουηδική εταιρεία επίπλων μείωσε τις τιμές, σε μια προσπάθεια να παραμείνει προσιτή στους πελάτες της.
Οι προσαρμοσμένες στο νόμισμα πωλήσεις της σουηδικής εταιρείας, μειώθηκαν κατά 4% στα 45,1 δισεκατομμύρια ευρώ (49,3 δισεκατομμύρια δολάρια) για το οικονομικό 2024, αφού σημείωσαν ρεκόρ το προηγούμενο έτος, όταν ώθησε τις τιμές προς τα πάνω καθώς ο πληθωρισμός εκτινάχθηκε στα ύψη.
Ενώ τα έσοδα μειώθηκαν το έτος έως τον Αύγουστο, η ΙΚΕΑ είπε ότι η κίνηση να μειώσει τις τιμές των πιο δημοφιλών προϊόντων της είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερο μερίδιο αγοράς, περισσότερες επισκέψεις στα καταστήματα και αύξηση της επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο.
«Όταν χαμηλώνουμε τις τιμές, το επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργεί»
«Όταν χαμηλώνουμε τις τιμές, το επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργεί», δήλωσε ο Jon Abrahamsson Ring, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Inter ΙΚΕΑ, του παγκόσμιου franchise της μάρκας. «Όταν αυξάνουμε τις τιμές υπάρχει κίνδυνος για το επιχειρηματικό μοντέλο».
Μιλώντας σε συνέντευξή του σε κατάστημα της ΙΚΕΑ στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, πρόσθεσε ότι οι όγκοι έχουν επίσης ανέβει.
Η εταιρεία, που παραδοσιακά δεν συνδέεται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει επενδύσει για να βελτιώσει τις διαδικτυακές της δυνατότητες. Οι πωλήσεις στο Διαδίκτυο αντιπροσώπευαν το 26% των πωλήσεων της ΙΚΕΑ το 2024, από 5% το 2019, το οποίο ο Abrahamsson Ring απέδωσε σε αύξηση στις τοποθεσίες παραλαβής.
Η ΙΚΕΑ άνοιξε τρία καταστήματα πλήρους μεγέθους, 8 μικρότερα καταστήματα και 44 νέες εξειδικευμένες τοποθεσίες παραλαβής κατά τη διάρκεια του έτους. Η ΙΚΕΑ, η οποία δραστηριοποιείται σε 63 χώρες και απασχολεί περισσότερους από 200.000 εργαζομένους, αύξησε τις τιμές το 2022 αφού ανέφερε ένα δισεκατομμύριο ευρώ για πληθωριστικό κόστος. Ο Abrahamsson Ring είπε τότε ότι οι αυξήσεις «πληγώνουν την ψυχή μου».
Η εταιρεία μείωσε τις τιμές περίπου 10% το περασμένο οικονομικό έτος, είπε ο Abrahamsson Ring, προσθέτοντας ότι η εταιρεία ελπίζει να συνεχίσει να μειώνει το κόστος στο μέλλον.
«Η ΙΚΕΑ πρέπει πάντα να μειώνει τις τιμές κάθε χρόνο με μερικές ποσοστιαίες μονάδες», είπε. «Αυτό ήταν το μοντέλο για να αναπτυχθούμε».
Οι χαμηλές τιμές αποτελούν κεντρικό στοιχείο της απήχησης του μεγάλου λιανοπωλητή και είναι σε θέση να υπονομεύσει τους ανταγωνιστές εν μέρει λόγω της πρακτικής του να πουλά τα έπιπλά του αποσυναρμολογημένα, με τα κομμάτια να στοιβάζονται σε επίπεδα κουτιά, γεγονός που εξοικονομεί κόστος αποστολής.
Κατευθυνόμενοι προς το 2025, η ΙΚΕΑ στοιχηματίζει ότι οι καταναλωτές θα δαπανήσουν για τη βελτίωση των κρεβατοκάμαρων τους και την αναβάθμιση της αποθήκευσης ενδυμάτων τους. Με την πληθωριστική πίεση που αναμένεται να μειωθεί το 2026 και οι κατασκευές κατοικιών να αυξάνονται, η εταιρεία ετοιμάζεται να προωθήσει τις κουζίνες της, δήλωσε ο Abrahamsson Ring.
Διαβάστε επίσης
Altitude: Τι γυρεύει ο κολοσσός των γαλλικών τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα
Πώς διαμορφώνεται η αεροπορική αγορά μετά τις πτωχεύσεις των “μικρών”
Βιομεθάνιο: Τα “αγκάθια” για την ανάπτυξή του στην Ελλάδα