Γ.Δ.
1451.9 0,00%
ACAG
0,00%
5.92
BOCHGR
0,00%
4.64
CENER
0,00%
10
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
9.41
NOVAL
0,00%
2.69
OPTIMA
0,00%
12.98
TITC
0,00%
35.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
0,00%
1.546
ΑΒΕ
0,00%
0.47
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.365
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.985
ΑΛΦΑ
0,00%
1.558
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.58
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.93
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.58
ΑΤΤ
0,00%
4.79
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.31
ΒΙΟ
0,00%
5.82
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.765
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.385
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.66
ΔΑΑ
0,00%
7.644
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
0,00%
12.04
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.27
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.318
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.6
ΕΕΕ
0,00%
32.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.956
ΕΛΠΕ
0,00%
6.985
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.704
ΕΛΧΑ
0,00%
1.874
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.676
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.24
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.058
ΕΧΑΕ
0,00%
4.55
ΙΑΤΡ
0,00%
1.505
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.79
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.9
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.91
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.122
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.94
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.22
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.095
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.445
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.52
ΚΛΜ
0,00%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.439
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.184
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.22
ΚΡΙ
0,00%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.06
ΛΑΒΙ
0,00%
0.832
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.49
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.252
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
0,00%
3.84
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.41
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
0,00%
3.32
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
21.26
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
0,00%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.77
ΞΥΛΚ
0,00%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.368
ΟΛΘ
0,00%
21.4
ΟΛΠ
0,00%
26.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.817
ΟΤΕ
0,00%
15.49
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.96
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
0,00%
2.3
ΠΕΙΡ
0,00%
3.826
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.22
ΠΛΑΘ
0,00%
3.79
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.226
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.256
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
0,00%
5.33
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.765
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.67
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.6
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.29
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.272
ΦΡΛΚ
0,00%
3.86
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Λαβίδας: Σχέδια της ΑΒ στη χονδρική, επένδυση σε deal και 6ευρες

Με στόχο να ενισχυθεί ο τζίρος, που παραμένει καθηλωμένος στα 2 δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, η ΑΒ Βασιλόπουλος στρέφεται στη horeca, διευρύνει το δίκτυο franchise, σχεδιάζει προσθήκη νέων σημείων μέσω εξαγοράς, που προβλέπεται να κλείσει μέσα στο 2024, και συνεχίζει να επενδύει σε προσφορές και 6ευρες επιταγές, μια επένδυση που ξεπέρασε πέρυσι τα 250 εκατ. ευρώ.

Για το 2024 η επιδότηση του «καλαθιού του νοικοκυριού» ενισχύεται. Επίσης, η εταιρεία έχει ένα επενδυτικό πλάνο γύρω στα 50 εκατ. ευρώ, όπως και το 2023, όταν, παρά τη στασιμότητα των οικονομικών μεγεθών, δημιούργησε ταμειακές ροές 120 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 77 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας δυνατότητες για επενδύσεις. Σχεδιάζει να αξιοποιήσει ευκαιρίες αφενός στο fast delivery, με προσδοκίες να αυξήσει τον online τζίρο της στα 110 εκατ. ευρώ μέχρι το 2028 από 70 εκατ. ευρώ το 2023, αφετέρου στην αγορά των μικρών καταστημάτων γειτονιάς, μια αγορά γύρω στα 3 δισ. ευρώ, που αναπτύσσεται με υψηλότερους ρυθμούς από άλλες κατηγορίες καταστημάτων. Γι’ αυτό, όπως εξήγησε σε συνέντευξη Τύπου χθες ο Νίκος Λαβίδας, brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος, επενδύει περαιτέρω στο franchise, που εισφέρει σήμερα το 15% των πωλήσεων από 12% πέρυσι. Στόχος είναι να φτάσει το 25% στην επόμενη τριετία.

Ενίσχυση του δικτύου franchise

Για το 2024 η εταιρεία φέρεται να προωθεί εξαγορά μικρής εταιρείας. Ταυτόχρονα, προωθεί μετατροπή 50 εταιρικών καταστημάτων σε franchise και ανάπτυξη άλλων 50. Σήμερα η εταιρεία συνεργάζεται με 224 επιχειρηματίες, ορισμένοι εκ των οποίων διαχειρίζονται πάνω από 1 κατάστημα. Στο τέλος του έτους το δίκτυο franchise της εταιρείας θα αριθμεί 300 καταστήματα, κυρίως ΑΒ shop & go. Σημειώνεται ότι το 2023 η ΑΒ προχώρησε σε επενδύσεις 56,5 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου της, που φτάνει στα 585 καταστήματα, εκ των οποίων 316 εταιρικά, 255 franchise και 14 cash & carry. Επίσης, απασχολεί 13.658 εργαζόμενους, ενώ εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πρόβλημα με την κάλυψη κενών θέσεων, διαθέτοντας σήμερα 200 ανοιχτές θέσεις.

Στη λιανική, όμως, το κέντρο βάρους μετατοπίζεται στους συνεργάτες franchisees. Η ΑΒ μετατρέπει τα τελευταία χρόνια εταιρικά καταστήματα σε franchises. Συνήθως πρόκειται για ζημιογόνα ή/και καταστήματα που εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν καλύτερα από έναν επιχειρηματία που γνωρίζει την τοπική αγορά και θα ασκήσει καλύτερο μάνατζμεντ, με μικρότερο κόστος, αφού τα περισσότερα καταστήματα franchise τα δουλεύουν οικογένειες.

Λαβίδας: Τα σχέδια στη χονδρική

Επίσης, η ΑΒ Βασιλόπουλος αλλάζει σχέδια στη χονδρική, που εισφέρει περίπου 6% των πωλήσεων. Βλέπει ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί την αυξανόμενη ζήτηση από επαγγελματίες στην τουριστική αγορά και αντί να προχωρήσει σε μια μη συμφέρουσα μεταβίβαση της δραστηριότητας, αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξή της. Σημειώνεται ότι η διοίκηση της ΑΒ και στελέχη της μητρικής Ahold Delhaize το προηγούμενο διάστημα έκαναν επαφές με δυνητικούς επενδυτές, διερευνώντας τη δυνατότητα πώλησης του δικτύου χονδρικής, των 14 καταστημάτων cash & carry με το σήμα ΕΝΑ. Όπως φαίνεται, από τις διερευνητικές επαφές δεν προέκυψε ενδιαφέρον τίμημα, με βάση την αποτίμηση της δραστηριότητας. «Δεν υπάρχει θέμα πώλησης», τόνισε ο κ. Λαβίδας, που μίλησε για σχέδια ανάπτυξης του τομέα, που ήταν εστιασμένος κυρίως στα μικρά καταστήματα γειτονιάς. Πλέον προωθεί άνοιγμα και στη ho.re.ca. Στο πλαίσιο αυτό, θα ενισχύσει το κωδικολόγιο της ΕΝΑ στο επόμενο διάστημα, με στόχο να εκμεταλλευτεί το momentum στην ξενοδοχειακή αγορά.

Το καλάθι των προϊόντων

Όσον αφορά το καλάθι των προϊόντων, η ΑΒ διαθέτει συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς στο 80% των προϊόντων της και δίνει έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με στόχο προσθήκη 450 νέων προϊόντων και 1.000 νέων κωδικών στην 3ετία. Τα προϊόντα στα ράφια της αλυσίδας με ξένη επωνυμία θα φτάσουν τα 1.500, περίπου τα μισά από τα 3.000 που διαθέτει. Το μεγαλύτερο μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με όρους τζίρου έχουν τα συσκευασμένα, 18%-20%, και μαζί με τα φρέσκα ξεπερνούν το 30%.

Η στασιμότητα τζίρου και οι ζημίες

Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη, σημειώνεται ότι σχεδόν 7 χρόνια ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν λέει να «ξεκολλήσει» από τα 2 δισ. ευρώ, καταγράφοντας οριακές μεταβολές, ενώ την τελευταία τριετία δεν έχει ξεπεράσει αυτήν την οροφή, την ώρα που οι άλλες αλυσίδες του ανταγωνισμού εμφανίζουν σταθερή ανάπτυξη, πλησιάζοντας αυτά τα μεγέθη.

Εν τω μεταξύ, σταθερό είναι και το μεικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας, στο επίπεδο του 26%, ενώ εμφανίζει ζημίες. Πρακτικά, πέρυσι εμφάνισε προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη EBITDA 29 εκατ. ευρώ, με περιθώριο γύρω στο 1,5%, όσα περίπου θα εμφανίσει και φέτος. Τα πραγματικά κέρδη, όμως, υπολογίζονται γύρω στα 10 εκατ. ευρώ, καθώς τα αποτελέσματα επιβαρύνονται με απομειώσεις ακινήτων λόγω της μετατροπής εταιρικών καταστημάτων σε franchises. Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι αυτές οι μετατροπές αφορούσαν 5 καταστήματα, ενώ υπάρχει δυναμικό πλάνο για 50 καταστήματα φέτος, για τα οποία η απομείωση έγινε στα αποτελέσματα του 2023, ώστε το 2024 να παραδοθούν σε franchisees. Αυτό μεταφράζεται σε απομείωση παγίων γύρω στα 18-20 εκατ. ευρώ. Αν αφαιρεθούν από τα 29 εκατ. ευρώ προσαρμοσμένα EBITDA, μένουν 10 εκατ. ευρώ κερδοφορία. Το τελικό αποτέλεσμα στον ισολογισμό θα είναι ζημίες γύρω στα 22 εκατ. ευρώ, καθώς τα κόστη, ειδικά στην ενέργεια, παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και η εταιρεία έπρεπε να τα απορροφήσει για να παραμείνει ανταγωνιστική.

«Αυτή η εικόνα πρέπει να αλλάξει», σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα που σημειώνει ότι το περιθώριο κέρδους δεν μπορεί να αυξηθεί εξαιτίας και των μέτρων της κυβέρνησης. «Εδώ και 5 χρόνια το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περνάμε στις τιμές μόνο τις αυξήσεις του κόστους», πρόσθεσε σχετικά.

Τέλος, όσον αφορά το πρόστιμο των 319 χιλ. ευρώ από το ΥΠΑΝ για παράβαση της νομοθεσίας που αφορά το περιθώριο κέρδους, η ΑΒ προσέφυγε νομικά και δικαιώθηκε πρωτοδίκως. Αναμένει τελική έκβαση της υπόθεσης στο Εφετείο.

Διαβάστε επίσης

Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Στο 2,2% φέτος το ΑΕΠ

Bloomberg: Τα 12 πρόσωπα των νέων στο TikTok και όχι μόνο

Πυρηνική κινητικότητα στη γειτονιά της Ελλάδας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!