Γ.Δ.
1428.81 -1,26%
ACAG
-0,68%
5.86
BOCHGR
-0,86%
4.59
CENER
-2,00%
9.79
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.49
NOVAL
-2,26%
2.6
OPTIMA
-0,31%
12.88
TITC
-1,27%
34.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-3,27%
1.48
ΑΒΕ
+1,28%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.98
ΑΛΦΑ
-3,03%
1.49
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-3,65%
10.57
ΑΣΚΟ
-1,81%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7.04
ΑΤΕΚ
+0,47%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
-5,02%
4.54
ΑΤΤΙΚΑ
+1,32%
2.3
ΒΙΟ
-2,44%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,87%
2.28
ΓΕΒΚΑ
+2,94%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,47%
17.44
ΔΑΑ
+0,11%
7.598
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-2,00%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-0,15%
3.26
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,29%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-2,55%
1.53
ΕΕΕ
+1,38%
32.36
ΕΚΤΕΡ
-2,64%
1.698
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-1,24%
1.995
ΕΛΛ
-1,12%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,07%
1.892
ΕΛΠΕ
-1,28%
6.95
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.69
ΕΛΧΑ
-2,55%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,25%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
7.65
ΕΥΑΠΣ
-1,54%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-2,32%
1.975
ΕΧΑΕ
-2,76%
4.41
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-4,86%
0.333
ΙΛΥΔΑ
-2,78%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,72%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-2,45%
1.116
ΙΝΤΕΚ
-0,83%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,41%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-2,57%
3.035
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-2,45%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-0,49%
0.406
ΚΟΥΑΛ
-2,36%
1.16
ΚΟΥΕΣ
-1,92%
5.1
ΚΡΙ
-1,12%
13.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,43%
1.055
ΛΑΒΙ
-3,79%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-0,53%
7.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
-3,23%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,73%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-2,26%
2.59
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,29%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,44%
3.39
ΜΙΝ
-2,54%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,51%
20.9
ΜΟΝΤΑ
+0,55%
3.67
ΜΟΤΟ
-1,85%
2.655
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-1,91%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
+0,75%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-3,09%
33.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-2,53%
0.77
ΞΥΛΚ
-2,17%
0.27
ΞΥΛΠ
+4,35%
0.384
ΟΛΘ
-1,39%
21.3
ΟΛΠ
+0,18%
27.1
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.43
ΟΠΑΠ
-1,45%
15.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,59%
0.804
ΟΤΕ
-2,22%
15.39
ΟΤΟΕΛ
-1,45%
10.84
ΠΑΙΡ
-2,75%
0.992
ΠΑΠ
+3,04%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,85%
3.72
ΠΕΡΦ
-2,41%
6.49
ΠΕΤΡΟ
-1,23%
8
ΠΛΑΘ
-1,59%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,27%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,15%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
-1,14%
1.74
ΣΑΡ
-1,11%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,01%
0.342
ΣΙΔΜΑ
-3,29%
1.615
ΣΠΕΙΣ
-4,36%
6.14
ΣΠΙ
-3,54%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,61%
1.584
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
-3,25%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,80%
3.82
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

PepsiCo Hellas: Έμφαση σε παραγωγή και μερίδια horeca από την Coca Cola

Επέκταση στη ho.re.ca και επαναπατρισμό παραγωγής που είχε μεταφέρει στη Ρουμανία σχεδιάζει η PepsiCo Hellas, ενισχύοντας έτι περαιτέρω τη θέση της στην Ελλάδα μετά τις στρατηγικές συνεργασίες των τελευταίων ετών, αφενός με την ΕΨΑ, για την επιστροφή της παραγωγής των αναψυκτικών ΗΒΗ, αφετέρου με την NU Aqua, για την επαναλειτουργία της μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού στο Λουτράκι.

Με αυτήν τη στρατηγική η PepsiCo στοχεύει να διπλασιάσει τα μεγέθη της και να ενισχύσει τη θέση της απέναντι στην Coca-Cola, ισχυρό ανταγωνιστή στη διεθνή και στην τοπική αγορά.

Η στρατηγική της εταιρείας υπαγορεύεται από την ανάγκη μείωσης μιας σειράς παραγόντων κόστους, με έμφαση στα μεταφορικά, μετά τις διαταραχές που έφεραν ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση και η νέα εστία πολέμου στο Ισραήλ, σύμφωνα με τη ρωσικής καταγωγής και παντρεμένη με Έλληνα Inga Dengel, που έχει αναλάβει το τιμόνι της PepsiCo Hellas.

Υπενθυμίζεται ότι το 2016 η πολυεθνική αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο αναψυκτικών που διατηρούσε στα Οινόφυτα, διατηρώντας παραγωγή μόνο στον Άγιο Στέφανο με το εργοστάσιο της Tasty, όπου μεταξύ άλλων παράγονται τα σνακ με το σήμα Lay’s. Αλλά οι εποχές άλλαξαν έκτοτε, με την αύξηση της αβεβαιότητας και την εκτόξευση του κόστους παραγωγής. Μόνο πέρυσι το κόστος για την PepsiCo Hellas αυξήθηκε 22%, λόγω ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες και ενέργεια. Παρά το γεγονός ότι η αύξηση ήταν πιο ήπια από την προηγούμενη χρονιά, επηρέασε το κόστος πωληθέντων. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι η μέση ετήσια αύξηση του κόστους την τελευταία τριετία φτάνει το 13% στην πατάτα, το 20% στο λάδι, το 18% στο πλαστικό PET, το 28% στη ζάχαρη, στα κουτιά το 10% και στο γυαλί το 15%. Επίσης, η μέση ετήσια αύξηση στο κόστος ενέργειας ήταν 32% και στα μεταφορικά 25%, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας.

60% των αναψυκτικών θα παράγονται στην Ελλάδα

Τα παραπάνω κόστη επιχειρεί να μειώσει η πολυεθνική με τον επαναπατρισμό παραγωγής. Σύμφωνα με την κ. Dengel, που παρουσίασε χθες τα σχέδια της PepsiCo Hellas για την περιοχή ελέγχου της, Ελλάδα και Κύπρο, στόχος είναι το 60% των αναψυκτικών του χαρτοφυλακίου της εταιρείας να παράγεται στην Ελλάδα από το 2025. Διευκρίνισε πως ό,τι προσφέρεται σε μπουκάλι και κουτί, εκτός από το Lipton, στο μέλλον θα παράγεται στη χώρα.

Τα σχέδια αυτά θα υλοποιηθούν με την αύξηση της παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρείας στον Άγιο Στέφανο, αλλά και με ενίσχυση των υφιστάμενων στρατηγικών συνεργασιών, ειδικά αυτής με την ΕΨΑ. Επιπλέον, αν και δεν είναι στα άμεσα σχέδια της διοίκησης της PepsiCo Hellas, υπάρχει προοπτική ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου της σε νέες κατηγορίες και προϊόντα, χωρίς να αποκλείει εξαγορές σε ορισμένους που ελέγχει σημαντικά μερίδια.

Η κ. Dengel σημείωσε χαρακτηριστικά ότι το μέλλον της PepsiCo Hellas είναι λαμπρό, προαναγγέλλοντας περαιτέρω κινήσεις σε κλάδους με δυναμική, όπως στα σνακ, όπου ελέγχει μερίδιο πάνω από 30% -εξαιρώντας τους ξηρούς καρπούς φτάνει το 50%.

Στα αναψυκτικά, ωστόσο, όπου έχει απέναντί της μεγάλο ανταγωνιστή την Coca-Cola, επιδιώκει να αξιοποιήσει ευκαιρίες ανάπτυξης στην αγορά εκτός σπιτιού και τη ho.re.ca.. «Ξεκλειδώνοντας» αυτές τις ευκαιρίες και με τη νέα στρατηγική επαναπατρισμού παραγωγής, η ομάδα διοίκησης της PepsiCo Hellas στοχεύει να διπλασιάσει το μέγεθος της εταιρείας, προετοιμάζοντας την επόμενη ημέρα του οργανισμού.

Σημειώνεται ότι στο εμφιαλωμένο νερό η PepsiCo έχει τη διανομή στη μικρή λιανική (και όχι στο οργανωμένο λιανεμπόριο), κάτι που εξυπηρετεί τη στρατηγική της να επεκταθεί στην κατανάλωση εκτός σπιτιού και με άλλα προϊόντα του χαρτοφυλακίου της. Υπενθυμίζεται επίσης ότι στην ελληνική αγορά διαθέσει αναψυκτικά Pepsi, ΗΒΗ, 7up, ενεργειακά ποτά όπως Lipton, σνακς όπως Lays, Cheetos, Doritos, τις νιφάδες βρώμης Quaker, που είναι στα κορυφαία 5 brands της κατηγορίας στα σούπερ μάρκετ, κ.λπ.

Το μέγεθος της PepsiCo Hellas σήμερα και η δυναμική των τσιπς 

Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη, ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε σε 238 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Θανάσης Καρακάσης, CFO της PepsiCo Hellas, ο καθαρός τζίρος ενισχύθηκε κατά 18%, με θετικές επιδόσεις και στις δύο κατηγορίες προϊόντων του χαρτοφυλακίου -σνακ και αναψυκτικά. Ισχυρή ώθηση στα μεγέθη δίνουν τα προϊόντα πατάτας (τσιπς), με ανάπτυξη πωλήσεων 23%, και τα Doritos, με ανάπτυξη 20%. Στα αναψυκτικά την ανάπτυξη οδηγεί η Pepsi, με αύξηση πωλήσεων 23%, ενώ το Lipton ice tea εμφανίζει ανάπτυξη πωλήσεων γύρω στο 20%.

Σε επίπεδο καναλιών διανομής, στο μη οργανωμένο λιανεμπόριο τα σνακς εμφανίζουν αύξηση πωλήσεων 22% ενώ στο οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ) η αύξηση είναι 12,5%. Τα αναψυκτικά στα δύο κανάλια -μη οργανωμένο λιανεμπόριο και σούπερ μάρκετ- εμφανίζουν αύξηση πωλήσεων 29% και 15% αντίστοιχα.

Οι επενδύσεις και οι προβλέψεις για διπλάσιο μέγεθος

Η ανάπτυξη, σύμφωνα με τα στελέχη της PepsiCo, ήρθε διότι η εταιρεία επένδυσε στα brands και στις δεξιότητες των περίπου 900 ανθρώπων που απασχολούνται στη δραστηριότητα. Την τελευταία δεκαετία έχουν γίνει επενδύσεις πάνω από 30 εκατ. ευρώ. Κατευθύνθηκαν σε εκσυγχρονισμό παραγωγικών υποδομών στον Άγιο Στέφανο, παράλληλα με έργα μείωσης της εξάρτησης από τις αυξήσεις τιμών στην ενέργεια, όπως φωτοβολταϊκά συστήματα και στόλος οχημάτων.

Τα στελέχη της εταιρείας σημειώνουν ότι το εργοστάσιο της PepsiCo, έπειτα από 27 χρόνια λειτουργίας κι έχοντας γίνει πιο αποδοτικό με τις επενδύσεις των τελευταίων ετών, τροφοδοτεί την ανάπτυξη. Η εταιρεία έχει βελτιώσει την παραγωγικότητά της και, παρά την αύξηση του κόστους παραγωγής, βελτίωσε πέρυσι κατά 0,9% το μεικτό περιθώριο κέρδους σε 42,5% και πέρασε σε οργανική κερδοφορία. Η ενίσχυση της τοπικής παραγωγής μειώνει περαιτέρω τα κόστη και ευνοεί την περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας. Επίσης, για το 2024 αναμένεται περαιτέρω αύξηση πωλήσεων, κοντά σε διψήφιο ποσοστό.

Διαβάστε επίσης

Μέρντοχ: Η “μάχη” της διαδοχής στις δικαστικές αίθουσες

Kung Fu Kenny: Ο σπρίντερ με την “alter ego” περσόνα

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!