Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Aegean: Έτοιμη η νέα τεχνική βάση και το εκπαιδευτικό κέντρο

Το πρώτο Ολοκληρωμένο Οικοσύστημα Υπηρεσιών Υποστήριξης για την αερομεταφορά στην Ελλάδα έκανε πραγματικότητα η AEGEAN με την έναρξη των εργασιών στη νέα τεχνική της βάση. Η ελληνική αεροπορική εταιρεία, σε μια «ανεπίσημη πρώτη», άνοιξε τις πόρτες της νέας τεχνικής της βάσης και του κέντρου προσομοιωτών και εκπαίδευσης πληρωμάτων της, στο παλιό υπόστεγο της παλιάς Ολυμπιακής στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ, την οποία η AEGEAN είχε ανακοινώσει το 2023 και ολοκλήρωσε μέσα σε έναν χρόνο, αφού πραγματοποίησε εκτεταμένη ανακατασκευή του εγκαταλελειμμένου, για πάνω από 10 χρόνια, υπόστεγου της παλιάς Ολυμπιακής και αφού προχώρησε σε ενεργειακή αναβάθμιση και εγκατάσταση πάνελ, δημιουργώντας ένα μοναδικό φωτοβολταϊκό πάρκο 25km² στην οροφή.

«Ένα πράσινο hangar που φιλοξενεί τις υπηρεσίες συντήρησης, που εκτελούμε τόσο για εμάς, όσο και πλέον για τρίτους, και ένα σύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας με 4 προσομοιωτές, οι οποίοι θα γίνουν 7 στην πλήρη ανάπτυξή του τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, σε δημοσιογραφική ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στις νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Η Τεχνική βάση της Aegean © Γιώργος Παππάς
Η Τεχνική βάση της Aegean © Γιώργος Παππάς

Τεχνική βάση AEGEAN: Άνοιγμα στην παγκόσμια αγορά

Η νέα Τεχνική βάση διαθέτει δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών σε έως και 12 θέσεις συντήρησης, επισκευής και τεχνικού ελέγχου για αεροσκάφη και πτητικά μέσα διάφορων τύπων και στην ωρίμανση του το δυναμικό της τεχνικής βάσης προβλέπει 500.000 ώρες βαριάς συντήρησης.

Εκτός από τα αεροσκάφη της ίδιας της εταιρείας, στο AEGEAΝ Technics παρέχονται υπηρεσίες συντήρησης προς τρίτους και μέχρι στιγμής από το hangar έχουν περάσει αεροσκάφη της Cyprus και της TUS Airways, ενώ την επόμενη εβδομάδα αναμένεται αεροσκάφος της θυγατρικής της Lufthansa, Cityline.

Στην Τεχνική βάση πραγματοποιείται κυρίως η βαριά συντήρηση των αεροσκαφών, με εργαλεία και εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας στα δομικά στοιχεία και σε όλα τα συστήματα του αεροσκάφους (εκτός των μηχανών), ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται καθημερινές εργασίες συντήρησης, οι οποίες απαιτούν χρήση υποστέγου. Στον αυτοματοποιημένο χώρο αποθήκευσης εξαρτημάτων και ανταλλακτικών οι μηχανικοί δηλώνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των ανταλλακτικών και των εργασιών συντήρησης ποιο ανταλλακτικό χρειάζονται και μέσω ενός οχήματος μέσα σε λίγα λεπτά το ανταλλακτικό βρίσκεται στο ράφι τους. Το συνεργείο επισκευής δομικών μερών αεροσκαφών διαθέτει επίσης εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας για επεξεργασία και κοπή μετάλλων, με μηχανές υψηλότατης ακρίβειας, όπως απαιτείται από τους κατασκευαστές.

Η Τεχνική βάση της Aegean © Γιώργος Παππάς
Η Τεχνική βάση της Aegean © Γιώργος Παππάς

Σήμερα μόνο στην τεχνική βάση απασχολούνται περίπου 400 εργαζόμενοι, αριθμός αυξημένος κατά 20% από το αντίστοιχο τεχνικό προσωπικό την 1η/1/2023 και κατά 50% από το αντίστοιχο προσωπικό την 1η/1/2019. Στόχος είναι να αυξάνονται κατά περίπου +10% κάθε χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότεροι από 50 απόφοιτοι της σχολής Μηχανικών της Olympic Air εργάζονται ήδη στην Τεχνική βάση, ενώ τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022. Πρόκειται για έναν οργανισμό συντήρησης που στην πλήρη ανάπτυξή του και σε βάθος πενταετίας θα απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι.

Εκπαιδευτικό κέντρο: Μια επένδυση στο μέλλον των αερομεταφορών

Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο της AEGEAN έχει τεθεί ήδη σε λειτουργία και αυτήν τη στιγμή αποτελεί τον πιο τεχνολογικά αναβαθμισμένο και σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λειτουργώντας σε συνεργασία με την CAE, τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 36 εκατ. ευρώ, μέρος της συνολικής επένδυσης των 140 εκατ. ευρώ, και στην πλήρη ανάπτυξή του θα περιλαμβάνει έως και 7 προσομοιωτές πλήρους πτήσης, τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης πιλότων για αεροσκάφη τύπου Airbus, Boeing και ATR.

Προσομοιωτής πτήσης © Γιώργος Παππάς
Προσομοιωτής πτήσης © Γιώργος Παππάς

Μέχρι σήμερα έχουν ήδη εγκατασταθεί 4 προσομοιωτές πλήρους πτήσης, συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, με διαθέσιμο χώρο για 3 επιπλέον προσομοιωτές πλήρους πτήσης. Οι προσομοιωτές αυτήν τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους της AEGEAN, της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών, εκπαιδεύοντάς τους σε δύσκολα σενάρια. Μάλιστα, οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τόσο την αρχική, όσο και την επαναληπτική εκπαίδευση, που πραγματοποιείται κάθε 6 μήνες.

Επιπλέον, στο κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας υπάρχει ένα ομοίωμα του θαλάμου επιβατών του Α320 πανομοιότυπο με πραγματικό αεροσκάφος, με πιλοτήριο, καθίσματα, ντουλάπια, κουζίνες και τουαλέτες, όπου τα πληρώματα λαμβάνουν τόσο την αρχική, όσο και την επαναληπτική εκπαίδευση σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον.

Προσομοιωτής πτήσης © Γιώργος Παππάς
Προσομοιωτής πτήσης © Γιώργος Παππάς

Το AEGEAN CAE training center στην πλήρη του ανάπτυξη θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους (42.000 ώρες εκπαίδευσης πιλότων) και να υποστηρίξει τις ανάγκες εκπαίδευσης ακόμη περισσότερων πληρωμάτων καμπίνας.

Μέχρι πρότινος όλα τα πληρώματα της AEGEAN εκπαιδεύονταν στο εξωτερικό, ενώ μια εκπαίδευση τεσσάρων ωρών απαιτούσε απουσία από τις πτήσεις για δύο ημέρες, γεγονός που οδηγούσε σε επιχειρησιακές δυσκολίες. Σήμερα το κέντρο καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της AEGEAN και κανείς από τους πιλότους και τα πληρώματα καμπίνας δεν χρειάζεται να μεταβεί στο εξωτερικό.

Στο ίδιο οικοσύστημα θα εντάσσεται και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.

Διαβάστε επίσης

BofA: Οι επαφές και τα μηνύματα για τις ελληνικές τράπεζες

Λαζαράκου: Τι αλλάζει στο θεσμικό πλαίσιο των ΑΕΕΑΠ

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!