THEPOWERGAME
Ο Φίλιπ Μπρίνκμαν υπήρξε ένας από τους πλέον επιτυχημένους νέους επιχειρηματίες της περασμένης δεκαετίας στην χώρα μας και όχι μόνο. Για πάνω από δέκα χρόνια οδηγούσε την airtickets σε κατακόρυφη αύξηση μεγεθών μέχρι την απότομη προσγείωση και την αναστολή λειτουργίας του ομίλου που συμπεριλάμβανε τα σήματα Tripsta, Airtickets και Travelplanet24 τον Ιούνιο του 2018. Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες του χώρου και όχι μόνο η εταιρεία του Φίλιπ Μπρίνκμαν εξόφλησε όλες τις υποχρεώσεις της προς το προσωπικό, το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
Φέτος, καθώς έως και πρόσφατα ο χρόνος του μοιράζονταν σε δικαστικές αίθουσες σε Ελλάδα και εξωτερικό, επιστρέφει στην αγορά μέσω της Ferryscanner, μία μηχανή αναζήτησης και online κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. «Όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με online τουρισμό το 2005 η αρχική ιδέα ήταν να ασχοληθούμε με τον ακτοπλοϊκό τομέα και ίσως κακώς που δεν έμεινα αποκλειστικά σε αυτή την αγορά και επεκτάθηκα και στην αεροπορική αγορά που μπορεί να είναι πολλαπλάσια σε μέγεθος όμως ο πόλεμος τιμών και τα ανύπαρκτα περιθώρια κέρδους ήταν ένας από τους λόγους που οδηγηθήκαμε στην διακοπή λειτουργίας του airtickets» εξηγεί στο powergame.gr.
Βαρίδι το χάρτινο εισιτήριο
Οι online κρατήσεις της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς κυμαίνονται στα επίπεδα του 20 -30% (σ.σ. όταν στο αεροπορικό ξεπερνάει το 80%) στοιχείο που δείχνει τις σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης της. Ποιος είναι ο λόγος όμως που οι online κρατήσεις έχουν μείνει τόσο χαμηλά στην πατρίδα μας; Όπως μας εξηγεί ο Φίλιπ Μπρίνκμαν η απαρχαιωμένη νομοθεσία και η αδυναμία αντίληψης μέρους των εταιρειών του οφέλους από την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. «Το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι κατά κάποιο τρόπο παράτυπο στην Ελλάδα. Οι μεγάλες ακτοπλοϊκές μπορεί να το έχουν αποδεχτεί, κατανοώντας την χρησιμότητα του, την ίδια ώρα όμως για να είναι τυπικές για φορολογικούς λόγους τυπώνουν και χάρτινα εισιτήρια για κάθε ηλεκτρονικό που έχουν εκδώσει. Είναι ένας παραλογισμός που δεν ξέρω για πόσο καιρό θα κρατήσει καθώς δεν μπορείς να λες ότι ο τουρισμός είναι σημαντικός για την χώρα και ίδια ώρα να διατηρείς το χάρτινο εισιτήριο, η χρήση του οποίου έχει μόνο αρνητικά. Το χαρακτηριστικότερο είναι ότι εάν ένας επιβάτης το χάσει θα πρέπει να εκδώσει νέο πληρώνοντας ξανά το αντίτιμο αν φυσικά υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις. Ένα δεύτερο είναι η δυσκολία σε οποιαδήποτε αλλαγή προκύψει, έαν κάποιος για παράδειγμα θέλει να αλλάξει τις ημερομηνίες του ταξιδιού του θα πρέπει να μας στείλει πρώτα πίσω τα χάρτινα εισιτήρια του για να προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε αλλαγή. Σκεφτείτε το αυτό να συμβαίνει με έναν ξένο τουρίστα σε τι ταλαιπωρία τον αναγκάζεις στις διακοπές του και τι εντύπωση του αφήνεις σαν χώρα».
Σε ότι αφορά το μέλλον των online κρατήσεων στην ακτοπλοΐα ο κ. Μπρίνκμαν είναι αισιόδοξος καθώς πέρα από τις δυνατότητες ανόδου που δίνει η μικρή διείσδυση είναι η ίδια η μορφή της συγκεκριμένης αγοράς. «Στις αεροπορικές πλέον έχουν μείνει μία με δύο εταιρείες ανά χώρα και αυτό οδηγεί τους ταξιδιώτες κατά κύριο λόγο στα site των αεροπορικών για την αγορά εισιτηρίων. Αντίθετα στις ακτοπλοϊκές υπάρχει και ανταγωνισμός και μεγάλος αριθμός εταιρειών. Για παράδειγμα στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν 40 ακτοπλοϊκές. Ακόμη και ο καλύτερος πράκτορας της αγοράς δεν γνωρίζει με σιγουριά να σου πει ποια εταιρεία ταξιδεύει σε ποια νησιά, ποιες μέρες και ποιες ώρες. Αν κάποιος θέλει να έχει μία πλήρη εικόνα θα την βρει μέσα από το δικό μας site».
Μπορεί η Ελλάδα να είναι η βασική αγορά για την ferryscanner και το 70% των χρηστών της μηχανής αναζήτησης να είναι Έλληνες όμως στόχος της είναι να έχει παρουσία σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες. Ήδη, στον τρίτο χρόνο λειτουργίας της, συνεργάζεται με περισσότερες από 60 ακτοπλοϊκές που προσφέρουν εισιτήρια σε 350 προορισμούς σε 24 χώρες. “Ήδη πουλάμε δρομολόγια σε Ιταλία, σε Ισπανία, στις βαλτικές και σκανδιναβικές χώρες και σύντομα στην Βρετανία και στην Καραϊβική. Η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει για αρκετά χρόνια η βασική μας αγορά όμως για να αποφύγουμε την εποχικότητα που έχει η αγορά εδώ είναι αναγκαία η επέκταση μας και σε άλλες αγορές”.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στην τρέχουσα χρήση ο Φίλιπ είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος χωρίς όμως να μπορεί να εκτιμήσει το μέγεθος της ανόδου καθώς η σεζόν ξεκίνησε μόλις: «Το πρώτο τρίμηνο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο καθώς όλοι διατηρούσαν στάση αναμονής. Υπήρχαν πάρα πολλές αναζητήσεις όμως δεν υπήρχαν κρατήσεις. Αυτό μας οδήγησε να βγάλουμε στην ferryscanner μία νέα υπηρεσία όπου δίνει την δυνατότητα ακύρωσης χωρίς επιπλέον χρέωση. Το προϊόν αυτό μας βοήθησε αρκετά αν και γενικότερα από τα μέσα Απριλίου η σεζόν ξεκίνησε πιο δυναμικά από κάθε άλλη χρονιά. Πέρα από τις κρατήσεις για Σαββατοκύριακα σε κοντινούς προορισμούς από Έλληνες για αυτή την περίοδο έχουμε ιδιαίτερα υψηλές αγορές κυρίως από ξένους όχι μόνο για το καλοκαίρι αλλά και για το φθινόπωρο».