THEPOWERGAME
Το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ τείνουν να ξεπεράσουν φέτος οι πωλήσεις του δικτύου καλλυντικών Sephora, ικανοποιώντας τις προσδοκίες του γαλλικού ομίλου Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), όπου ανήκει η ελληνική εταιρεία, χάρη στην ισχυρή ώθηση από την αύξηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και την ανάκαμψη της ζήτησης για καλλυντικά από εγχώριους καταναλωτές.
Στοιχεία της Sephora Greece αναφέρουν ότι στο α’ εξάμηνο του 2024 οι πωλήσεις του δικτύου των 30 καταστημάτων που διαθέτει στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του e-shop, σημείωσαν αύξηση 27% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ το μεικτό κέρδος αυξήθηκε σε 46,3% από 45,9% αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι φέτος ολοκληρώθηκε και η εκκαθάριση της θυγατρικής στην Κύπρο.
Η αύξηση του τζίρου αποδίδεται τόσο στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, όσο και στη ζήτηση από τουρίστες, μια και η τουριστική σεζόν έχει διευρυνθεί. Επιπλέον, η μείωση των εκπτώσεων και η διαχείριση του μείγματος πωλήσεων από τη διοίκηση της Marie Marchives, SVP Managing Director South Europe, είχαν αποτέλεσμα την αύξηση του καθαρού περιθωρίου κέρδους σε 40,2% από 30% πέρυσι, χωρίς να επηρεαστεί το θετικό momentum των πωλήσεων. Στο α’ εξάμηνο του 2024 η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εξόδων, ενώ το ποσοστό επί του τζίρου των καθαρών κερδών διαμορφώνεται σε 6,7% από 3,9% πέρυσι.
Οι επιδόσεις το 2023
Τα παραπάνω στοιχεία καλλιεργούν προσδοκίες ότι θα διατηρηθεί το 2024 η δυναμική των επιδόσεων του 2023, που χαρακτηρίστηκε έτος-ρεκόρ από το γαλλικό μάνατζμεντ. Ο κύκλος εργασιών της Sephora Greece αυξήθηκε πέρυσι πέρυσι κατά 47,3% και εκτοξεύτηκε πάνω από τα 80 εκατ. ευρώ από 54,4 εκατ. ευρώ το 2022, με σημαντική ώθηση από τον τουρισμό, όπου οι διεθνείς αφίξεις ήταν αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2019, το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία. Είναι, πάντως, αξιοσημείωτη και η αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, με ενδεικτική την επίδοση του τελευταίου τριμήνου του 2023, με πωλήσεις 24,2 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 34%.
Στο τέλος του έτους το μεικτό κέρδος από 44,4% ενισχύθηκε σε 47,1%, κατά περίπου 13,6 εκατ. ευρώ. Το όφελος από την αύξηση των πωλήσεων ήταν 11,4 εκατ. ευρώ, ενώ από τη διαχείριση του μείγματος προϊόντων προέκυψε όφελος 2,1 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν σε 8,5 εκατ. ευρώ, έναντι 6,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Όπως σημειώνει η διοίκηση της Sephora Greece στις οικονομικές της καταστάσεις, τα 11,4 εκατ. ευρώ αύξησης του μεικτού κέρδους που προήλθαν από την αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα καταδεικνύουν την θετική στάση των καταναλωτών.
Τέλος, σημειώνεται ότι η εταιρεία, που αύξησε το δυναμικό της τον τελευταίο χρόνο σε 374 εργαζόμενους από 333, αν και μείωσε τα καταστήματα στο δίκτυό της από 34 σε 30, προχώρησε σε επενδύσεις ανακαίνισης καταστημάτων και αναβαθμίσεις περί τα 2,1 εκατ. ευρώ. Επίσης, διπλασίασε τα ταμειακά της διαθέσιμα, που ξεπέρασαν τα 16,3 εκατ. ευρώ, από περίπου 7 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Διαβάστε επίσης
Politico για Φον ντερ Λάιεν: Από βασίλισσα, αυτοκράτειρα
Διατροφή: Η απόλαυση του φαγητού μπορεί να γίνει ευτυχία
Πυρηνική ενέργεια: Γιατί είναι η κατάλληλη στιγμή να ανοίξει η συζήτηση στην Ελλάδα