THEPOWERGAME
Ένα σημαντικό έργο για τη θέση σε λειτουργία της Επέκτασης Καλαμαριάς του Μετρό Θεσσαλονίκης, έως το τέλος του 2025, πρόκειται να αρχίσει να υλοποιείται άμεσα, με την υπογραφή της σύμβασης για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, μεταξύ της Ελληνικό Μετρό ΑΕ και του σχήματος ΑΚΤΩΡ – Conduent, ενώ θέμα ωρών είναι και η προκήρυξη διαγωνισμού από τον ΟΣΕΘ για την προμήθεια μέσων κομίστρων (πλαστική έξυπνη κάρτα), τόσο για τις μετακινήσεις επιβατών με το Μετρό, όσο και με τα λεωφορεία.
Όπως πληροφορείται το powergame.gr, ο διαγωνισμός είναι στη φάση κατάθεσης των δικαιολογητικών κατακύρωσης από τον προσωρινό ανάδοχο του έργου «μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», δηλαδή από το σχήμα ΑΚΤΩΡ – Conduent. Με την έκδοση της απόφασης κατακύρωσης από την Ελληνικό Μετρό ΑΕ και την έγκριση του κειμένου της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα κληθεί ο ανάδοχος να υπογράψει τη σύμβαση, πιθανώς και μέσα στον Νοέμβριο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα μπορεί να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.
Συγκεκριμένα, και μετά τις δύο παρατάσεις που δόθηκαν στον διαγωνισμό, οι εταιρείες αναλαμβάνουν έργο προϋπολογισμού 8,009 εκατ. προ ΦΠΑ και τριετούς διάρκειας, στο οποίο περιλαμβάνονται η παρακολούθηση του συστήματος και οι εγγυήσεις καλής λειτουργίας. Ωστόσο, αυτό που ενδιαφέρει την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, το επιβατικό κοινό και φυσικά, την κυβέρνηση, που έχει αναλάβει δεσμεύσεις έναντι της πόλης, είναι η εγκατάσταση και λειτουργία του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ), κάτι που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος της επόμενης χρονιάς, αφού προβλέπεται διάστημα υλοποίησης 380 ημερών, ήτοι σχεδόν 12 μηνών.
Τι θα προβλέπεται από τη σύμβαση
Όπως αναλυτικά αναφέρεται στην προκήρυξη, στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται η τριετής εγγύηση καλής λειτουργίας, η προμήθεια των ανταλλακτικών, των ειδικών εργαλείων και του εξοπλισμού δοκιμών, η εκπαίδευση του προσωπικού, η σύνταξη και παράδοση των τευχών τεκμηρίωσης, η παράδοση των εγχειριδίων συντήρησης και λειτουργίας και των σχεδίων, ως κατασκευάστηκαν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σύμβαση.
Το ΑΣΣΚ της επέκτασης θα είναι ένα κλειστό σύστημα, στο οποίο θα ελέγχεται η είσοδος και έξοδος των επιβατών. Κάθε επιβάτης θα μπορεί να έχει ένα χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο, προσωπική ή μη έξυπνη κάρτα ή ένα εικονικό εισιτήριο στο κινητό του τηλέφωνο (QR ή ΝFC tag – oι κωδικοί θα αγοράζονται από την πλατφόρμα που θα αναπτύξει ο ΟΣΕΘ) ή πιστωτική/χρεωστική κάρτα (σε μεταγενέστερη φάση).
Το ΑΣΣΚ της Επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά αναλαμβάνει ως προς τον σχεδιασμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου η Conduent, εταιρεία αμερικανική, που έχει υλοποιήσει το ίδιο έργο για τη Βασική Γραμμή.
Η ολοκλήρωση της Επέκτασης Καλαμαριάς
Υπενθυμίζεται ότι η Επέκταση προς Καλαμαριά είναι μήκους 4,78 χλμ., ξεκινά από τον Σταθμό 25ης Μαρτίου και καταλήγει στον επίσταθμο του Σταθμού Μίκρα, περιλαμβάνει δε πέντε σταθμούς, τους Nομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.
Το ζητούμενο σε τούτη τη φάση είναι αν στον χρόνο που απομένει μέχρι το τέλος του 2025 και έως την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του ΑΣΣΚ θα προλάβουν να ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα συστήματα της Επέκτασης, η οποία, σημειωτέον, κατασκευάζεται με διαφορετικές εργολαβίες (σ.σ.: η ΑΚΤΩΡ είχε μόνο τη βασική εργολαβία των έργων πολιτικού μηχανικού).
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, κυρίως μένει να ολοκληρωθεί η σηματοδότηση και μικρότερα μέρη συμβάσεων άλλων συστημάτων, λίγα αρχιτεκτονικά τελειώματα και αποκαταστάσεις επιφανειών πέριξ των σταθμών.
Σύμφωνα με πηγές από την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, η Επέκταση Καλαμαριάς θα είναι έτοιμη για να δοθεί σε λειτουργία στο β’ εξάμηνο του 2025 ή έως το τέλος της χρονιάς.
Νέος διαγωνισμός του ΟΣΕΘ
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) προκηρύσσει διαγωνισμό για την προμήθεια μέσων κομίστρου και, συγκεκριμένα, της ηλεκτρονικής thesscard, που θα χρησιμοποιείται από τους επιβάτες, τόσο του μετρό, όσο και των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης.
Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 960.000 πλαστικών καρτών και έχει προϋπολογισμό 1,690 εκατ. ευρώ, μαζί με την προαίρεση, που αφορά την προμήθεια μεγαλύτερου αριθμού καρτών.
Η thesscard θα είναι προσωποποιημένη ή μη και θα μπορεί, από τον χρήστη, να φορτώνεται με πολλά προϊόντα κομίστρου, που σχεδιάζει ο ΟΣΕΘ. Σχεδιάζονται οκτώ προϊόντα κομίστρου, όπως το εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, το εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ’ επιστροφής), το εισιτήριο 10+1, το εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης για αεροδρόμιο, γραμμή Εxpress, το ημερήσιο εισιτήριο, το τουριστικό 3 ημερών, οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών και λοιπές κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑΜΕΑ).
Διαβάστε επίσης
Η BC Partners εξαγόρασε τον Όμιλο ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ
Τζόσουα Σούλμαν: Ο νέος CEO που θέλει να αναστήσει τη Burberry
Η ουκρανική DTEK υπογράφει συμφωνία για παράδοση αμερικανικού LNG