THEPOWERGAME
Η Guardian Media Group (GMG) βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την πώληση της εφημερίδας The Observer, της παλαιότερης κυριακάτικης εφημερίδας στον κόσμο, στην Tortoise Media, μια νεοφυή επιχείρηση που ιδρύθηκε πριν από πέντε χρόνια από πρώην στελέχη του BBC και των Times.
Οι υπάλληλοι του Observer ενημερώθηκαν ότι οι συνομιλίες βρίσκονται σε αποκλειστική φάση. Αν και οι συζητήσεις προχωρούν, υπάρχει η πιθανότητα να μην επιτευχθεί τελική συμφωνία. Η Tortoise Media αναμένεται να επενδύσει 25 εκατομμύρια λίρες στην εφημερίδα τα πρώτα πέντε χρόνια.
Το πιθανό τίμημα της πώλησης δεν είναι ακόμα γνωστό, αλλά μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε να αλλάξει τη μορφή της παρακμάζουσας αγοράς κυριακάτικων εφημερίδων στη Βρετανία. Υπάρχουν ερωτήματα αν ο Guardian σχεδιάζει να επεκτείνει την έντυπη έκδοσή του στις Κυριακές. Ένας από τους λόγους για την πώληση είναι η πεποίθηση των στελεχών της GMG ότι η απαιτούμενη επένδυση για την ψηφιακή αναβάθμιση της The Observer θα ήταν καλύτερο να προέλθει από τρίτους, ώστε ο Guardian να επικεντρωθεί στη δική του δημοσιογραφική δραστηριότητα.
Η Tortoise Media, που ιδρύθηκε από τον Τζέιμς Χάρντινγκ το 2019, διαθέτει 120.000 συνδρομητές στο ενημερωτικό της δελτίο Daily Sensemaker, ενώ τα podcast της συγκεντρώνουν 2-3 εκατομμύρια λήψεις τον μήνα. Ο Χάρντινγκ, πρώην διευθυντής των Times και επικεφαλής ειδήσεων στο BBC, ίδρυσε την Tortoise Media με σκοπό την παροχή βαθύτερης ανάλυσης και κατανόησης σημαντικών παγκόσμιων θεμάτων. Ο ίδιος θεωρεί την The Observer ως μία από τις σημαντικότερες μάρκες στον χώρο των ειδήσεων και πιστεύει στο μέλλον της τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή μορφή.
Ο Observer ιδρύθηκε το 1791 από τον WS Bourne και ανήκει στη GMG από το 1993. Απασχολεί λιγότερους από 100 μόνιμους και ελεύθερους επαγγελματίες. Η πιθανή πώληση έρχεται σε μια εποχή αναταραχών στη βρετανική βιομηχανία εφημερίδων, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη και η πώληση των Daily Telegraph και της κυριακάτικης έκδοσής της.
Διαβάστε επίσης
ΕΡΓΟΣΕ: Τρία νέα σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. στη Βόρεια Ελλάδα
Toteme: Το brand που ντύνει τους Αμερικανούς σαν τους Σουηδούς
COP29: Το lobby των ορυκτών καυσίμων υπονομεύει μια συμφωνία