Γ.Δ.
1422.92 -0,05%
ACAG
+0,69%
5.86
CENER
+1,35%
9.76
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,63%
9.66
NOVAL
0,00%
2.615
OPTIMA
+0,15%
13.02
TITC
+1,09%
32.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,30%
1.344
ΑΒΕ
0,00%
0.472
ΑΔΜΗΕ
-0,44%
2.245
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,35%
2.83
ΑΛΦΑ
+0,10%
1.551
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,94%
10.71
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
+3,06%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-8,31%
5.52
ΑΤΤΙΚΑ
+0,87%
2.31
ΒΙΟ
+0,18%
5.56
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.945
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.77
ΒΙΟΤ
-6,98%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,75%
1.33
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.28
ΔΑΑ
+0,05%
7.684
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,15%
11.41
ΔΟΜΙΚ
-1,96%
3.255
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,59%
0.319
ΕΒΡΟΦ
+1,66%
1.53
ΕΕΕ
-1,95%
33.18
ΕΚΤΕΡ
-0,42%
1.91
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,37%
13.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,61%
1.968
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.035
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,60%
1.658
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.858
ΕΠΙΛΚ
-9,24%
0.108
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,11%
7.376
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,60%
5.55
ΕΥΡΩΒ
+0,10%
1.982
ΕΧΑΕ
+0,45%
4.49
ΙΑΤΡ
+1,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,89%
0.363
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.61
ΙΝΚΑΤ
-0,80%
4.96
ΙΝΛΙΦ
+0,62%
4.88
ΙΝΛΟΤ
-0,17%
1.142
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,85%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+5,49%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.05
ΚΑΡΕΛ
0,00%
322
ΚΕΚΡ
+0,35%
1.43
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-0,92%
1.61
ΚΟΡΔΕ
-1,10%
0.45
ΚΟΥΑΛ
+1,20%
1.184
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.27
ΚΡΙ
+1,54%
13.2
ΚΤΗΛΑ
-3,26%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+1,40%
1.09
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.808
ΛΑΜΔΑ
+1,27%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.2
ΛΑΝΑΚ
-6,11%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
-1,48%
1.33
ΛΟΥΛΗ
-0,40%
2.47
ΜΑΘΙΟ
-9,58%
0.642
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.87
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.39
ΜΕΡΚΟ
+8,00%
43.2
ΜΙΓ
-1,02%
3.4
ΜΙΝ
+5,56%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,28%
21.68
ΜΟΝΤΑ
-0,25%
3.99
ΜΟΤΟ
+0,19%
2.635
ΜΟΥΖΚ
+8,70%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,99%
24.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.58
ΜΠΡΙΚ
+0,76%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,24%
33.36
ΝΑΚΑΣ
+3,45%
3
ΝΑΥΠ
-1,75%
0.896
ΞΥΛΚ
+0,68%
0.297
ΞΥΛΠ
+6,32%
0.37
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
0,00%
27
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.44
ΟΠΑΠ
-0,56%
15.86
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,97%
0.82
ΟΤΕ
+0,07%
15.05
ΟΤΟΕΛ
-1,61%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
-0,87%
2.29
ΠΕΙΡ
+0,21%
3.858
ΠΕΡΦ
0,00%
6.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.855
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
4.99
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.76
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,84%
0.355
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.42
ΣΠΙ
0,00%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.41
ΤΖΚΑ
0,00%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,83%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-3,06%
0.19
ΦΡΛΚ
-0,50%
3.97
ΧΑΙΔΕ
-7,81%
0.59

Παναγιωτόπουλος της ΤΕΡΝΑ: Συνεργασία για έργα με μέγιστο όφελος

Την ανάγκη περισσότερης συνεργασίας στο σχεδιασμό, στην κατασκευή και τη λειτουργία των έργων, προκειμένου αυτά να έχουν το μέγιστο δυνατό όφελος για τους πολίτες και τη χώρα, υπογράμμισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ, Χρήστος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών. Ο κ. Παναγωτόπουλος υπογράμμισε ότι το 1 δισ. του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες που υπάρχουν για υποδομές.

«Χρειαζόμαστε καλύτερη ορατότητα και περισσότερη συνεργασία στον σχεδιασμό, στη μελέτη, στη χρηματοδότηση και εν τέλει στην κατασκευή και λειτουργία των έργων, προκειμένου αυτά να έχουν το μέγιστο δυνατό όφελος με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους πολίτες της χώρας μας», ανέφερε χαρακτηριστικά Χρήστος Παναγιωτόπουλος.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της Στρογγυλής Τράπεζας των Κατασκευών, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε πως «Αυτή τη στιγμή που μιλάμε – πέρα από ορισμένα έργα που βρίσκονται σε διαδικασία ωρίμανσης ή από κάποιες γενικές τοποθετήσεις για τις προτεραιότητες της πολιτείας – δεν υπάρχει σαφής εικόνα. Είναι λογικό η πολιτεία να θέλει να τα προχωρήσει όλα, αλλά ποια είναι αυτά που πραγματικά έχουν προτεραιότητα ως είδος και ποια συγκεκριμένα έργα σε κάθε είδος έχουν μπει πιο ψηλά στην ατζέντα;».

Επιπλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ έκανε και ειδική μνεία στο φαινόμενο που παρατηρείται τελευταία, όπου οι τεχνικές εταιρείες αδυνατούν τελικά να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς για έργα που και σημαντικά είναι και απαραίτητα, καθώς τα έργα δημοπρατούνται με ανώριμες μελέτες ή με ελλιπή τεύχη δημοπράτησης, ενώ τα σχόλια που κάνει η αγορά κατά το προπαρασκευαστικό στάδιο, συχνά αγνοούνται.

Διαγωνισμοί με όρους για να είναι τα έργα μη βιώσιμα

«Κάποιος πονηρός μπορεί να πει ότι οι εταιρείες τα θέλουν όλα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα τους, αλλά δεν είναι αυτή η αλήθεια. Προσπαθούμε – προφανώς και λαμβάνοντας υπόψη τη βιωσιμότητα ενός έργου και τη λελογισμένη κερδοφορία – να καταδείξουμε με την εμπειρία μας από το πεδίο ότι ορισμένα πράγματα πρέπει να διορθωθούν ή ότι μπορούν να γίνουν με πιο αποδοτικό τρόπο. Αν όμως η συμμετοχή μας σε αυτή τη διαβούλευση εν τέλει δεν λαμβάνεται ουσιαστικά υπόψιν και οι διαγωνισμοί πραγματοποιούνται με όρους που καθιστούν τα έργα μη βιώσιμα ή ακόμα χειρότερο επισφαλή, δεν μπορεί κανείς να απορεί μετά γιατί δεν υπήρξε συμμετοχή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ στάθηκε και στο θέμα των διαθέσιμων πόρων, λέγοντας πως πλέον το 1 δισ. ευρώ του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων προφανώς δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες που υπάρχουν σε υποδομές, ενώ η αγορά έχει ήδη ζήσει περιπτώσεις με απαραίτητα έργα που δημοπρατήθηκαν και ανακηρύχτηκαν ανάδοχοι χωρίς να υπάρχει καν εξασφαλισμένο το αναγκαίο δημόσιο ή ευρωπαϊκό κονδύλι.

«Αντιλαμβανόμαστε ότι δεν μπορούν να γίνουν όλα, ούτε μπορούν να γίνουν όλα μαζί. Είναι όμως απαραίτητο, σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, που οι ανάγκες βαίνουν συνεχώς αυξανόμενες – λόγω παλαιότητας των υποδομών, λόγω της οικονομικής ανάπτυξης αλλά και της κλιματικής κρίσης – και οι δυνατότητες είναι πεπερασμένες, να αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο πόρο, κάθε προσφερόμενη βοήθεια και κάθε ευκαιρία για να μπορέσουμε να κάνουμε όσα μπορούμε περισσότερα» σημείωσε, προσθέτοντας πως «έχουμε και ένα εξαιρετικό εργαλείο, όπως οι Πρότυπες Προτάσεις, που επιταχύνει και τις μελέτες αλλά και επιτρέπει τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων – ένα εργαλείο που νομοθετήθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕ επί Νέας Δημοκρατίας και το οποίο παραμένει ανενεργό μαζί με τις προτάσεις που ήδη κατέθεσαν οι κατασκευαστικοί όμιλοι, στο πλαίσιο του σχετικού θεσμού».

Διαβάστε επίσης

Έρχεται νέο φορολογικό: Όλες οι αλλαγές στα ακίνητα

Πώς θα σταματήσει η νοθεία στη φέτα και τα προϊόντα ΠΟΠ

Η ουκρανική DTEK υπογράφει συμφωνία για παράδοση αμερικανικού LNG

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!