THEPOWERGAME
Ο ιδιοκτήτης της Zara, η Inditex, ανακοίνωσε την Τετάρτη ανάκαμψη των πωλήσεων των πρώτων συλλογών φθινοπώρου-χειμώνα, αντισταθμίζοντας την επιβράδυνση των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, που ήταν σύμφωνη με τις προσδοκίες των αναλυτών.
Ο γίγαντας της μόδας δήλωσε ότι οι πωλήσεις του μεταξύ 1ης Αυγούστου και 8ης Σεπτεμβρίου σημείωσαν αύξηση 11% σε σταθερό νόμισμα σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, η οποία αντιστάθμισε την επιβράδυνση των προηγούμενων μηνών.
Ο μεγαλύτερος εισηγμένος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο ανακοίνωσε αύξηση 10% στα κέρδη του πρώτου εξαμήνου, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,2%, με βραδύτερο ρυθμό από πέρυσι, αλλά σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών για δυσκολότερες εποχές για τους λιανοπωλητές μόδας στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω των πιο υγρών από το αναμενόμενο καιρικών συνθηκών στις αρχές του καλοκαιριού.
Καθαρά κέρδη 2,8 δισ. στο πρώτο εξάμηνο
Παρά τους αντίθετους ανέμους του Ιουνίου, η Inditex κατέγραψε καθαρά κέρδη 2,8 δισ. ευρώ (3,09 δισ. δολάρια) και πωλήσεις 18,1 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο που έληξε τον Ιούλιο, ενώ οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της LSEG ανέμεναν κέρδη 2,77 δισ. ευρώ με πωλήσεις 18 δισ. ευρώ.
Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 12% σε 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ (4 δισεκατομμύρια δολάρια) το εξάμηνο έως τον Ιούλιο, υψηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Ο δυσμενής για την εποχή καιρός σε διάφορα μέρη της Ευρώπης στις αρχές Ιουνίου κράτησε τους αγοραστές μακριά από τα καταστήματα λιανικής πώλησης, με την ανταγωνίστρια της Inditex, Hennes & Mauritz SE, να το αναφέρει ως λόγο για χειρότερες επιδόσεις στις πωλήσεις. Τα στοιχεία της Eurostat για όλη την ευρωζώνη έδειξαν ότι οι γενικές λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,3% τον Ιούλιο, έπειτα από μήνες αύξησης.
Οι αναλυτές των HSBC, RBC, JPMorgan και Bestinver ανέμεναν ότι οι πωλήσεις της Zara θα ανακάμψουν σε διψήφιο ποσοστό τις πρώτες πέντε εβδομάδες του τρίτου τριμήνου που αρχίζει τον Αύγουστο, αφού ένας υγρός και κρύος Ιούνιος στη μεγαλύτερη αγορά της, την Ισπανία, διέψευσε τις προσδοκίες για ένα καλύτερο δεύτερο τρίμηνο, όπως είχε προβλέψει η Zara.
Η εταιρεία μόδας έχει δώσει μάχη για να παραμείνει μπροστά από αντιπάλους όπως η H&M και η αναπτυσσόμενη κινεζική ανταγωνίστρια Shein, επενδύοντας σε logistics και τεχνολογία για να παραδίδει ταχύτερα τις τάσεις της μόδας και κάνοντας προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τις αυξήσεις των τιμών στα καθημερινά είδη.
Η H&M δήλωσε ότι οι πωλήσεις του Ιουνίου είναι πιθανό να μειωθούν κατά 6% σε τοπικά νομίσματα σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, εν μέρει λόγω των χειρότερων καιρικών συνθηκών σε πολλές αγορές, ενώ ο υγρός καιρός στη Βρετανία έπληξε επίσης τις καλοκαιρινές πωλήσεις της Primark.
«Δεν εξετάζω τις μετοχές με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα και με προοπτική τριών έως πέντε ετών. Η Inditex είναι ο καλύτερος λιανοπωλητής μόδας σε όλο τον χώρο των καταστημάτων, καθώς και στο Διαδίκτυο», δήλωσε η διαχειρίστρια κεφαλαίων Vera Diehl της Union Investment, η οποία θεωρεί ότι η διαφορά της Inditex από την H&M και τη Shein έχει διευρυνθεί.
Διαβάστε επίσης
Αττική Οδός: Την Πέμπτη πέφτουν οι υπογραφές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης
Δεληκανάκης: Οι business στη Μύκονο και το μέλλον των ξένων θεσμικών επενδυτών
Η αντίδραση της αγοράς ενέργειας στην έκθεση Ντράγκι