THEPOWERGAME
Οι υψηλές τιμές στηρίζουν τον τζίρο στα ελαιόλαδα και τις μαργαρίνες του ομίλου Upfield, ενώ πλήγμα δέχεται η δραστηριότητα φυτικών προϊόντων της Arivia, λόγω του έντονου ανταγωνισμού και της πτώσης της ζήτησης.
Αθροιστικά, τα έσοδα των τριών εταιρειών με τις οποίες δραστηριοποιείται στην Ελλάδα ο όμιλος ολλανδικών συμφερόντων (με σήματα όπως ελαιόλαδο Άλτις, Βιτάμ, Νέα Φυτίνη, ProActiv, Violife) ανέρχονται σε 235,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του 2023, και υπολείπονται των επιδόσεων του 2022, όταν ο τζίρος αθροιστικά έφτανε τα 255 εκατ. ευρώ.
Η πτώση οφείλεται στην Arivia, εταιρεία με εγκαταστάσεις στη Δράμα όπου παράγει προϊόντα με φυτικά λιπαρά (plant-based) και τυροκομικά χωρίς ζωικές πρώτες ύλες από το 1986, ενώ εξαγοράστηκε το 2020 από τον όμιλο Upfield. Πέρυσι μειώθηκε το δυναμικό της εταιρείας σε 704 εργαζόμενους από 770 το προηγούμενο έτος, ενώ ο κύκλος εργασιών υποχώρησε πάνω από 20 εκατ. ευρώ, κατά 17,6%, σε 97 εκατ. ευρώ από 117,7 εκατ. ευρώ το 2022, λόγω του ανταγωνισμού και των πιέσεων στη ζήτηση. Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 41,7 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 16,5 εκατ. ευρώ, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 43,01% έναντι 49,49%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (ΕΒΙΤDΑ) ανήλθαν σε 30 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 29,9%. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 21 εκατ. ευρώ από 33,2 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και το διοικητικό συμβούλιο προτείνει τη διανομή μερίσματος 10,3 εκατ. ευρώ.
Βλέπει ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο η Arivia
Σημειώνεται ότι η Arivia στηρίζει τα προϊόντα με το σήμα Violife με παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία, επενδύοντας σε ομάδα στελεχών και δεσμεύοντας σημαντικά κονδύλια για την προώθηση της σειράς πρωτίστως στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ενέργειες γίνονται και για την περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων της Arivia σε Καναδά, Γερμανία και Ολλανδία με προσθήκη νέων σημείων διάθεσης και ανάπτυξη ιδιοπαραγώμενων εμπορικών σημάτων (own brands). Επιπλέον, η εταιρεία ενσωματώνεται στο ERP του ομίλου Upfield, με απώτερο σκοπό την κερδοφόρο ανάπτυξη σε μια περίοδο που η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών δημιουργεί προκλήσεις στην περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων.
Αύξηση τζίρου για μαργαρίνες και ελαιόλαδο λόγω τιμών
Εν τω μεταξύ, η Upfield Ελλάς ΑΕ, η παραγωγική εταιρεία μαργαρινών και ελαιόλαδου του ομίλου Upfield, με 51 εργαζόμενους (από 53 έναν χρόνο πριν), εμφάνισε κύκλο εργασιών 62,1 εκατ. ευρώ πέρυσι, έναντι 59,02 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, αύξηση που αποδίδεται στην άνοδο των τιμών, ειδικά στην τοπική αγορά, που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στον τζίρο.
Ας σημειωθεί ότι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό τον Αύγουστο αναδεικνύουν το ελαιόλαδο σε πρωταγωνιστή της ακρίβειας, με αύξηση 49,1% σε ετήσια βάση.
Το 2023 οι πωλήσεις εσωτερικού της Upfield Ελλάς ΑΕ ανήλθαν σε 57,9 εκατ. ευρώ από 52,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 3,7 εκατ. ευρώ έναντι 3,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,25 εκατ. ευρώ, έναντι 2,18 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, κυρίως λόγω της αύξησης του όγκου πωλήσεων, καθώς επίσης και της αύξησης των τιμών σε πρώτες ύλες και ενέργεια.
Η εταιρεία, που επεξεργάζεται στο εργοστάσιό της στο Νέο Φάληρο έλαια, φυτικά λίπη και επαγγελματικές μαργαρίνες, τον Ιούνιο έκανε αίτημα επιστροφής ΦΠΑ 6,3 εκατ. ευρώ, για το οποίο εκδόθηκε εντολή μερικού ελέγχου.
Οι πωλήσεις χονδρικής
Η Upfield Ελλάς ΜΕΠΕ, η εμπορική εταιρεία του ομίλου, με δραστηριότητα στη χονδρική πώληση ελαιόλαδου και μαργαρινών και με 82 εργαζόμενους (από 83 έναν χρόνο πριν), εμφάνισε πέρυσι κύκλο εργασιών 76,34 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 1,7%, με τα 73,2 εκατ. ευρώ να αποτελούν έσοδα από πωλήσεις εσωτερικού. Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 2,81 εκατ. ευρώ από 2,78 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, ενώ και τα καθαρά κέρδη διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, 2,12 εκατ. ευρώ από 2,11 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η εταιρεία διπλασίασε πέρυσι τα ταμειακά της διαθέσιμα σε 8,15 εκατ. ευρώ από 4,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, ενώ προέβη σε αίτημα επιστροφής ΦΠΑ 5,8 εκατ. ευρώ, τον οποίο εισέπραξε ύστερα από μερικό έλεγχο.
Εν κατακλείδι, σημειώνεται ότι βασικοί κίνδυνοι για τις δραστηριότητες των εταιρειών της Upfield στην Ελλάδα είναι η αύξηση του πληθωρισμού και των τιμών αγοράς α’ υλών και υλικών συσκευασίας, αλλά παρά τις προκλήσεις το ολλανδικό μάνατζμεντ δηλώνει ικανοποίηση από τις επιδόσεις των εταιρειών του στην Ελλάδα. Βασίζεται στις δυνατότητες του ομίλου Upfield, που μεταξύ άλλων εξασφαλίζει στις τοπικές θυγατρικές πρόσβαση σε εργαλεία, προγράμματα που υλοποιούνται σε εξιδικευμένα κέντρα και επιστημονική έρευνα για την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας, η οποία ενσωματώνεται στα προϊόντα του ομίλου.
Διαβάστε επίσης
Οι νέες επενδύσεις σε πολυτελή ξενοδοχεία στην Αθήνα
NB44: Στο κλαμπ των πιο στιλάτων αντρών με 12.000 δολάρια
Έκθεση Ντράγκι: Την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ πλήττουν οι υψηλές τιμές ενέργειας