Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΔΑΑ: Αυξημένα κέρδη 97,1 εκατ. στο α’ εξάμηνο

Τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου ανακοίνωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), με τα κέρδη να παρουσιάζονται αυξημένα κατά 12,8 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2023, στα 97,1 εκατ. ευρώ. Σημαντικά αυξημένη κατά 16% παρουσιάστηκε και η επιβατική κίνηση.

Πιο αναλυτικά:

  • Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 42,3 εκατ. ευρώ ή 16,8% σε 293,6 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2024, με τις ροές εσόδων Αεροπορικών και Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά 16,0% καθώς και της δυναμικής ανάπτυξης εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
  • Το Προσαρμοσμένο EBITDA1,2 ανήλθε σε 183,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 16,6% σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2023, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 62,5%.
  • Τα Κέρδη μετά από Φόρους αυξήθηκαν κατά 12,8 εκατ. ευρώ σε 97,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με 84,3 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
  • Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 781,3 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 2,0x.

Συνολικά, κατά την περίοδο του 1ου εξαμήνου 2024, η επιβατική κίνηση του αερολιμένα ανήλθε σε 14,01 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 16,0% σε σχέση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2023. Πιο συγκεκριμένα, οι επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2023 κατά 8,6% και 19,5% αντίστοιχα.

Τα επίπεδα επιβατικής κίνησης που καταγράφηκαν είναι ενδεικτικά της σταθερά ισχυρής ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια, με τη δυναμική των τριών πρώτων μηνών του έτους να συνεχίζεται και στην τρέχουσα θερινή περίοδο. Η ισχυρή τάση της επιβατικής κίνησης επιβεβαιώνει την επιτυχημένη στρατηγική του ΔΑΑ για την ανάπτυξη του δικτύου εξυπηρετούμενων προορισμών και της επιβατικής κίνησης, την ελκυστικότητα της Αθήνας ως προορισμού, καθώς και την υγιή δυναμική των ταξιδιών αναψυχής.

Oι προοπτικές του ΔΑΑ

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, η επιβατική κίνηση σημείωσε σημαντική αύξηση της τάξης του 16,0% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Μελλοντικά, Η διοίκηση του ΔΑΑ αναμένει σταδιακή επιστροφή σε μονοψήφια ποσοστά αύξησης κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του έτους. Συνολικά, για όλο το 2024 αναμένει χαμηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης.

Οι τάσεις αναφορικά με την επιβατική κίνηση του 2024, σε συνδυασμό με τις διαρκείς επιτυχημένες εμπορικές επιδόσεις και με τις απαιτήσεις για πρόσθετους πόρους, αναμένεται να επηρεάσουν την τάση των συνολικών οικονομικών επιδόσεων του έτους. Η ισχυρή οικονομική επίδοση υποστηρίζεται εν μέρει από την αξιοποίηση του προς ανάκτηση Μεταφερόμενου Ποσού (Carry Forward Amount), το οποίο σταδιακά μειώνεται. Για το έτος 2024, η διοίκηση θα διατηρήσει υψηλό επίπεδο περιθωρίου προσαρμοσμένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Adjusted EBITDA margin) το οποίο θα υπερβαίνει το 60%.

Συνεχίζει να διερευνεί ένα πλήρες φάσμα επιχειρησιακών πρωτοβουλιών για τη βέλτιστη δυνατή εξισορρόπηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και των οικονομικών επιδόσεων. Λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για πραγματοποίηση πτήσεων καθώς και τη προσφερόμενη χωρητικότητα της εναέριας κυκλοφορίας εκ μέρους του διαχειριστή της, η Εταιρεία υπέβαλε αίτημα και έλαβε την έγκριση της Αρμόδιας Αρχής για τη μεταβολή της κατηγορίας του αεροδρομίου από «μη Συντονισμένο» σε «αεροδρόμιο με ευκολίες προγραμματισμού πτήσεων» για τη θερινή περίοδο 2025, έτσι ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω επιβάρυνση των ωρών αιχμής και να υπάρξει ανάπτυξη των λιγότερο επιβαρυμένων ωρών κίνησης με ισόρροπο και ελεγχόμενο τρόπο.

Σε συνέχεια της απόφασης που ανακοινώθηκε στις 2 Ιουλίου 2024, ο ΔΑΑ θα προσαρμόσει το Τέλος Εξυπηρέτησης Επιβατών (ΤΕΕ), προκειμένου να αντισταθμίσει πλήρως τη σχετική μείωση του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ), η οποία αναμένεται από την 1η Νοεμβρίου 2024, σύμφωνα με τον Νόμο 4465/2017.

Η υλοποίηση του Προγράμματος Επέκτασης του Αεροδρομίου, προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με επιτυχή εκτέλεση μέχρι σήμερα των σχετικών μελετών και της έναρξης διαγωνισμών. Η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του Προγράμματος, επίσης προχωρά και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους.

Τέλος, η διοίκηση της ΔΑΑ επιβεβαιώνει την πρόθεσή της να προτείνει τη διανομή στους Μετόχους του μέγιστου επιτρεπόμενου ποσοστού των κερδών της Εταιρείας.

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη την έκθεση του ΔΑΑ

Διαβάστε επίσης

Οι νέες επενδύσεις σε πολυτελή ξενοδοχεία στην Αθήνα

NB44: Στο κλαμπ των πιο στιλάτων αντρών με 12.000 δολάρια

Έκθεση Ντράγκι: Την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ πλήττουν οι υψηλές τιμές ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!