THEPOWERGAME
Κυρίαρχος στην χονδρεμπορική αγορά και ειδικά στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, μετά και την προσθήκη νέου καταστήματος στη Δράμα, ο όμιλος METRO ετοιμάζει νέες κινήσεις που εδραιώνουν τη θέση του στην b2b αγορά η οποία μεγεθύνεται ευνοούμενη και από την ανάπτυξη του τουρισμού.
Ετοιμάζεται να εγκαινιάσει 2ο dark store στην Ελλάδα, αναπτύσσει νέο cash & carry στην κυπριακή αγορά και προωθεί μεγάλη επένδυση σε νέες αποθήκες στον Ασπρόπυργο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr ο όμιλος Παντελιάδη, μετά το πρώτο dark store που δημιούργησε στη Ρόδο, έχει υπό κατασκευή ένα δεύτερο, το οποίο προγραμματίζει να εγκαινιάσει στις αρχές Οκτωβρίου στην Πάτρα. Η επένδυση θα διευκολύνει τη δραστηριότητα της Metro στην περιοχή της Πελοποννήσου ενώ συνδυάζεται και με άλλες κινήσεις στρατηγικής. Ας σημειωθεί ότι στα σχέδια του Αριστοτέλη Παντελιάδη, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλους της METRO ΑΕΒΕ, είναι η επένδυση στα νησιά και σε νέο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο το οποίο θα αντικαταστήσει αυτό που σήμερα λειτουργεί στη Μάνδρα εξυπηρετώντας το δίκτυο καταστημάτων Αττικής και Πελοποννήσου.
Εντωμεταξύ, ο βραχίονας cash & carry του ομίλου Metro που από χθες λειτουργεί το 50ό κατάστημα του δικτύου του έχει αναπτύξει ισχυρό εκτόπισμα στη Βόρεια Ελλάδα δημιουργώντας προϋποθέσεις για περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου του. Σημειωτέον, ο όμιλος δεν δίνει στοιχεία για τις επιδόσεις των διαφορετικών δραστηριοτήτων του -λιανική & χονδρική- αλλά έχει ανακοινώσει ότι οι ενοποιημένες πωλήσεις το 2023 ξεπέρασαν τα 1,58 δισ. ευρώ (από 1,5 δισ. ευρώ το 2022), με το cash & carry να έχει ενισχύσει το μερίδιό του σε ποσοστό 0,4%. Για το 2024 προβλέπεται να συνεχίσει να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του ομίλου που έχει βάλει τον πήχη στα 1,65 δισ. ευρώ.
Η Metro, αν και στο λιανεμπόριο τροφίμων -όπου δραστηριοποιείται με τα δίκτυα καταστημάτων My Market και My Market Local, με πάνω από 300 σούπερ μάρκετ πανελλαδικά- είναι ο τρίτος παίκτης της κατάταξης, ταυτόχρονα είναι Νο1 στο χονδρεμπόριο ελέγχοντας το 50% της αγοράς και ενισχύοντας σταθερά το αποτύπωμά της σε βαθμό που δεν απειλείται από τις ανακατατάξεις που δρομολογεί η προωθούμενη από την Ahold-Delhaize πώληση της αλυσίδας ΕNA Food Cash & Carry, δραστηριότητα χονδρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος. Αντίθετα επιβεβαιώνει τη δυναμική της ακόμη και στην Βόρεια Ελλάδα, που αποτελεί προνομιακή αγορά τοπικού παίκτη του λιανεμπορίου.
Η δύναμη στη Βόρεια Ελλάδα κόντρα στον τοπικό ανταγωνισμό
Είναι ενδεικτικό ότι σε μια περιοχή που κυριαρχεί η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης η Metro διαθέτει δίκτυο cash & carry με παρουσία σχεδόν σε κάθε πόλη. Σε Μακεδονία-Θράκη διαθέτει παρουσία από την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, το Κιλκίς και την Κομοτηνή μέχρι την Ξάνθη και τις Σέρρες. Διαθέτει καταστήματα σε Καλοχώρι, Ωραιόκαστρο και Πυλαία και νοτιότερα σε Καστοριά, Κοζάνη, Βέροια, Γιαννιτσά, Κέρκυρα κ.α.. Πρακτικά, όσα καταστήματα cash & carry έχει η Metro στη Βόρεια Ελλάδα, έχουν οι εταιρείες του ανταγωνισμού πανελλαδικά. Για παράδειγμα ο όμιλος Διαμαντή Μασούτη διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο με 22 καταστήματα χονδρικής cash & carry σε περιοχές όπως Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πιερία, Ημαθία, Πέλλα, Σέρρες, Καστοριά, Καβάλα, Δράμα, Ξάνθη, Ροδόπη και Έβρος ενώ έχει παρουσία και σε Λάρισα, Κυκλάδες, Ιωάννινα, Λέσβο και Αιτωλοακαρνανία. Τα καταστήματα αυτά απευθύνονται σε επαγγελματίες από το χώρο του εμπορίου (λιανεμπόριο, χονδρεμπόριο, εξειδικευμένα καταστήματα, κ.α.), από το χώρο της Ho.Re.Ca. (ξενοδοχεία, εστιατόρια, fast food κ.α.) καθώς και σε εταιρείες, γραφεία και υπηρεσίες.
Αναφορικά με τον όμιλο METRO, που “τρέχει” φέτος επενδυτικό πλάνο 64 εκατ. ευρώ, έχει προχωρήσει και σε επέκταση των αποθηκών του στη Βόρεια Ελλάδα, επένδυση 24 εκατ. ευρώ, που εγκαινίασε πέρυσι διπλασιάζοντας ουσιαστικά τη δυναμικότητα του κέντρου διανομής του στη Θεσσαλονίκη που εξυπηρετεί καταστήματα χονδρικής και λιανικής.
Στην τελική ευθεία η νέα επένδυση στην Κύπρο
Εντωμεταξύ, ο όμιλος επεκτείνει τη δραστηριότητα χονδρικής και εκτός συνόρων. Έχοντας επενδύσει σε νέο οικόπεδο στην Κύπρο, όπου λειτουργεί ήδη κατάστημα cash & carry, αναπτύσσει και νέο κατάστημα που σήμερα βρίσκεται υπό κατασκευή. Αναμένεται να λειτουργήσει το 2025. Πρόκειται για την αλυσίδα χονδρικής Best Value, που αναπτύσσει η MCC Best Value Ltd., θυγατρική της METRO AEBE, η οποία προσαρμόζει συνεχώς στις ανάγκες της αγοράς το θεσμό του cash & carry που πρωτολειτούργησε στην Ελλάδα το 1976.
Διαβάστε επίσης
Τα επικρατέστερα σενάρια για το placement της Εθνικής Τράπεζας
To ντονέρ, το μπουρέκ, η καρμπονάρα και η μάχη για τα εθνικά πιάτα
Τι σηματοδοτεί η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης