THEPOWERGAME
Ανοσία στην πανδημία είχαν τα «ανώνυμα» προϊόντα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, γνωστά και ως private label, τα οποία ενίσχυσαν σημαντικά το μερίδιό τους στο καλάθι των καταναλωτών τα εισοδήματα των οποίων πιέστηκαν σημαντικά λόγω των lockdowns.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen και της World Private Label τα προϊόντα που φέρουν την επωνυμία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ διατήρησαν τη θέση τους στο μερίδιο αγοράς πάνω από 30% σε όλες, εκτός από τις δύο από τις 18 ευρωπαϊκές χώρες που ρωτήθηκαν από τη Nielsen το 2020. Σχεδόν στις μισές χώρες το μερίδιο των PL ξεπέρασε το 40%, ενώ η πλειονότητα εμφάνισε θετική διείσδυση στην αγορά.
Στις μεγαλύτερες λιανικές αγορές της Ευρώπης, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε πολύ πάνω από το 40% και διατήρησε την ισχυρή του θέση.
Στη Γαλλία η διείσδυσή τους στο καλάθι των καταναλωτών αυξήθηκε κατά 7 μονάδες, δηλαδή το μερίδιό τους ανήλθε στο 38,5%.
Στην Ελλάδα το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 30%, ιδιαίτερα υψηλά αλλά σε αυτό περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις της Lidl ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων της οποίας βασίζεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ενώ στην Ιταλία το μερίδιο αγοράς κινήθηκε στο 22,6%.
Στο Βέλγιο, το μερίδιο παρουσίασε ελαφρά πτώση που οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων ζαχαροπλαστικής και σνακ στη χώρα, σύμφωνα με τα ευρήματα της Nielsen, ενώ στις Κάτω Χώρες καταγράφηκε μικρή αύξηση και το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 37,1%.
Στην Ισπανία και την Ελβετία το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται στο 50%. Δηλαδή τα μισά από όλα τα προϊόντα που πωλούνται είναι εμπορικά σήματα λιανικής.
Η χώρα που έκανε την έκπληξη είναι η Πορτογαλία με το μερίδιο των PL να έχει σκαρφαλώσει στο 45%, δηλαδή 5 μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το 2016, ενώ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με τη Nielsen για πρώτη φορά από το 2003 τα μερίδια αγοράς ξεπέρασε το 40% ενώ πάνω από 30% είναι στην Αυστρία, στην Πολωνία, στην Δημοκρατία της Τσεχίας και τη Σλοβακία.
Στην Ουγγαρία το μερίδιο ανέρχεται στο 36,2%, στη Σουηδία στο 34%, ενώ στη Φινλανδία παρέμεινε πάνω από το 30%.