Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Private label: Η πανδημία οδήγησε τους καταναλωτές σε φθηνότερα προϊόντα

Ανοσία στην πανδημία είχαν τα «ανώνυμα» προϊόντα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, γνωστά και ως private label, τα οποία ενίσχυσαν σημαντικά το μερίδιό τους στο καλάθι των καταναλωτών τα εισοδήματα των οποίων πιέστηκαν σημαντικά λόγω των lockdowns.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen και της World Private Label τα προϊόντα που φέρουν την επωνυμία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ διατήρησαν τη θέση τους στο μερίδιο αγοράς πάνω από 30% σε όλες, εκτός από τις δύο από τις 18 ευρωπαϊκές χώρες που ρωτήθηκαν από τη Nielsen το 2020. Σχεδόν στις μισές χώρες το μερίδιο των PL ξεπέρασε το 40%, ενώ η πλειονότητα εμφάνισε θετική διείσδυση στην αγορά.

Στις μεγαλύτερες λιανικές αγορές της Ευρώπης, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε πολύ πάνω από το 40% και διατήρησε την ισχυρή του θέση.

Στη Γαλλία η διείσδυσή τους στο καλάθι των καταναλωτών αυξήθηκε κατά 7 μονάδες, δηλαδή το μερίδιό τους ανήλθε στο 38,5%.

Στην Ελλάδα το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 30%, ιδιαίτερα υψηλά αλλά σε αυτό περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις της Lidl ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων της οποίας βασίζεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ενώ στην Ιταλία το μερίδιο αγοράς κινήθηκε στο 22,6%.

Στο Βέλγιο, το μερίδιο παρουσίασε ελαφρά πτώση που οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων ζαχαροπλαστικής και σνακ στη χώρα, σύμφωνα με τα ευρήματα της Nielsen, ενώ στις Κάτω Χώρες καταγράφηκε μικρή αύξηση και το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 37,1%.

Στην Ισπανία και την Ελβετία το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται στο 50%. Δηλαδή τα μισά από όλα τα προϊόντα που πωλούνται είναι εμπορικά σήματα λιανικής.

Η χώρα που έκανε την έκπληξη είναι η Πορτογαλία με το μερίδιο των PL να έχει σκαρφαλώσει στο 45%, δηλαδή 5 μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το 2016, ενώ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με τη Nielsen για πρώτη φορά από το 2003 τα μερίδια αγοράς ξεπέρασε το 40% ενώ πάνω από 30% είναι στην Αυστρία, στην Πολωνία, στην Δημοκρατία της Τσεχίας και τη Σλοβακία.

Στην Ουγγαρία το μερίδιο ανέρχεται στο 36,2%, στη Σουηδία στο 34%, ενώ στη Φινλανδία παρέμεινε πάνω από το 30%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!